רשות השידור הסירה פרומו בכיכוב יגאל עמיר, יונה אברושמי וברוך גולדשטיין

רשות השידור הסירה סרטון פרומו לתוכנית סאטירית חדשה בערוץ הראשון בעקבות ביקורת.

הפרומו לתוכנית “היהודים באים” הועלה לערוץ הרשמי של רשות השידור ביוטיוב והוסר בעקבות ביקורת חריפה.

“היהודים באים” היא סדרת מערכונים סאטיריים קצרים הבוחנת את ההיסטוריה של העם היהודי – תקופת התנ”ך, העלייה לארץ והיהודים באירופה – בטוויסט עכשווי, בכיכוב מוני מושונוב, יעל שרוני ויוסי מרשק.

בפרומו שהוסר מופיעים שלושה גברים המחופשים ליגאל עמיר, ברוך גולדשטיין ויונה אברושמי, בשעה שהם רוקדים ושרים “לפעמים אני גיבור ולפעמים רוצח, לפעמים מתנקש ולפעמים טובח. אבל אני רוצח ימני” על משקל “אני תמיד נשאר אני” (השיר הבלתי נשכח של עוזי חיטמן ז”ל ביחד עם אוזה ואפי בן ישראל מ”פרפר נחמד”). בעקבות תשדיר הפרומו, פנתה ח”כ איילת שקד לשר גלעד ארדן ולרשות השידור בדרישה להבהרות.

למען האמת, לא ברור על מה התרעומת. סאטירה מטבעה צובעת את המציאות החברתית באור קיצוני ונלעג. יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה, יצחק רבין, יונה אברושמי רצח את פעיל שלום עכשיו אמיל גרינצווייג וברוך גולדשטיין רצח 29 מתפללים מוסלמים במערכת המכפלה.

שלושתם רוצחים ובעלי השקפת עולם ימנית. במקרה זה, הסאטירה חיוורת למדי ובסך הכל מיקמה את “גיבורי המציאות” בתוכנית ילדים. מטריד בהרבה תקציב ההפקה הגדול של “היהודים באים” (6.6 מיליון שקל, על פי דה מארקר) והידיעה כי ככל הנראה הסדרה עצמה, בניגוד לפרומו, אינה נשכנית כלל. כמו גם ההחלטה של ועדת התוכן של רשות השידור לבטל את ההסכם להפקת תוכנית הסאטירה “מדורת השבט” של לאטמה שהתוכנית “היהודים באים” הייתה אמורה “לאזן אותה“.

רוצה לומר: הבעיה של רשות השידור היא בחוסר שקיפות בקבלת החלטות ובהתנהלות כושלת בהפקת תכנים לא רלוונטיים ברובם לקהל הצופים ולא בפרומו מעורר דיון. להפך, אם יותר תכנים של הערוץ הראשון היו מעוררים באזז היא לא הייתה במקום העגום אליו נקלעה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן