3 דרכים לבדוק מי רואה את העדכונים שלכם בפייסבוק

פוסט שמופץ ויראלית בשעות האחרונות בפייסבוק טוען כי הגרף החברתי של הרשת החברתית חושף את התכנים הפרטיים שלכם לעיני זרים. השמועה, שהחלה להתפשט באנגלית עוד בחודש פברואר, 2013, ואף שואבת משמועות ישנות יותר, היא שגויה.

שלום לכל מי שנמצא ברשימה של אנשי קשר שלי בפייסבוק. אני רוצה לבקש מכם טובה…. אולי אתם לא יודעים אבל פייסבוק שינה את תצורת הפרטיות שלו שוב. הודות ל”אפליקציה הגרפית” החדשה, כל אדם בפייסבוק בכל מקום בעולם יכול לראות את התמונות שלנו,” אהבתי “שלנו ו”ההערות שלנו”. כדי שלא יכולו לראות את כל הפעולות שאני עושה אני מבקשת מכם לבצע את הפעולות הבאות ולהגיב “בוצע”.

אלה מהחברים שלי שלא ישמרו את המידע שלי באופן פרטי יבוטלו מרשימת חברים שלי, כי אני רוצה שהמידע שאני חולקת איתכם, החברים שלי, יישאר בין החברים שלי ולא יהיה זמין לכל העולם. אני רוצה להיות מסוגלת לפרסם תמונות של החברים ובני המשפחה שלי בלי שזרים יהיו מסוגלים לראות אותם וזה מה שקורה עכשיו כשאתה בוחר “אהבתי – like” או “הערה – comment”.למרבה הצער אנחנו לא יכולים לשנות את תצורה זו, כי פייסבוק עשה את זה ככה. אז, בבקשה, מקם את הסמן מעל התמונה שלי שמופיעה בתיבה זו (ללא לחיצה) ויפתח חלון. עכשיו הזז את הסמן למילה “חברים – friends”, שוב ללא לחיצה ולאחר מכן על “הגדרות – settings”. לחץ על “הגדרות – settings” ועכשיו בטל “אירועי חיים – life events” ו”תגובות ואהבתי – comments and likes”. בדרך זו הפעילות שלי עם המשפחה והחברים שלי כבר לא תהיה פומבית. עכשיו, העתיקו והדביקו את הטקסט הזה על הקיר שלכם (אל תעשו לזה שיתוף – Share!). ברגע שאני רואה את זה מפורסם בדף שלך, אני את אעשה את אותו הדבר בשבילך!!

לא רק שההוראות המפורטות בפוסט הן קשקוש מוחלט – הן יגרמו לכם לעבוד לחינם. במקום למנוע מחברים לצפות בתכנים פרטיים שלכם, הן ימנעו מכם להיחשף לתכנים שמפרסמים חברים שלכם באמצעות העלמתם מהניוזפיד שלכם. שינוי אחד שהביא עמו החיפוש החברתי החדש של פייסבוק לא זוכה להתייחסות כלל בשמועה המופצת – העובדה כי החיפוש החברתי מקל על זרים להיחשף לתמונות בהן תויגתם גם ללא רשותכם.

ראו גם: כך תרחיקו את הפייסבוק שלכם ממציצנים

השמועות שמופצות אמנם לא נכונות, אך באופן בסיסי, מי שמחפש פרטיות בפייסבוק דומה למי שמבקש לעצמו פרטיות בחדר שירותים שקירותיו עשויים זכוכית שקופה. הגדרות הפרטיות באתר נועדו במכוון לתעתע ולהוביל את רוב המשתמשים לשתף את התכנים שלהם עם שאר העולם ללא סינונים. כדאי לשים לב שרק פוסטים שתפרסמו במצב פומבי (Public) יהיה זמין לצפייה לעיניים זרות ובגוגל. כל הגדרת סינון אחרת תפיץ את הפוסטים שלכם אך ורק לקהל שהגדרתם.

ראו גם: פייסבוק משנה את תנאי השימוש: מה זה אומר עבורנו?

1. View As

פייסבוק מציעה כלי מוצלח לבדיקת הפרטיות למי שבכל זאת מודאג. הפיצ’ר View As מאפשר לכם לצפות בפרופיל שלכם מעיניו של כל משתמש אחר. הכלי זמין דרך תפריט נפתח מצד ימין של דף הפרופיל שלכם.

 

 

 

 

2. מי יכול לראות את התכנים שלי?

בחלק הימני העליון בפרופיל שלכם תוכלו לראות אייקון של מנעול קטן שמספק גישה מהירה להגדרות הפרטיות שלכם.

בחרו ב-Who can see my stuff?

במסך זה תוכלו להגדיר אוטומטית מי יצפה בכל הפוסטים העתידיים שלכם בפייסבוק – אם כולם (Public), חברים, רשימה מותאמת מראש ועוד. שימו לב כי על אף הגדרות אלה, בחלק מהמקרים התכנים שלכם כמו לייק או תגובה יהיו חשופים לכולם אם תגיבו בפוסט שמוגדר ציבורי (כמו תגובת פייסבוק לכתבה באתר חדשות).

 

 

3. Activity Log

אפשר ללחוץ על כפתור Activity Log בפרופיל שלכם כדי לצפות בתכנים שכבר פירסמתם בפייסבוק, ולבדוק מי יכול לראות אותם. מצד ימין של כל פוסט יש אייקון אפור קטן של ראשים או כדור הארץ. העבירו את סמן העכבר מעל האייקון כדי לצפות בהגדרות הפרטיות שלו ולשנות אותן במידת הצורך. אייקון העפרון מימין יגלה לכם אם הפוסט הותר לפרסום בטיימליין שלכם או חסום ממנו. מצד שמאל למסך ה-Activity תוכלו לסנן את התכנים על פי סוג (תמונות, לייקים ותגובות) ואם משתמשים אחרים היו מעורבים בפרסום הפוסטים שלכם או פרסום פוסטים שלכם שאזכרו אתכם.

תודה לאסף מגידש. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן