10 גורדי השחקים הכי יהירים ומתנשאים בעולם

חלק מגורדי השחקים הגבוהים בעולם, ורוב המפורסמים שביניהם, מוכתרים כ”יהירים” בדוח חדש בגלל החלק היחסי הנכבד של חלל לא מנוצל בתוכם.

אם אי פעם הילכתם למרגלותיו של אחד מגורדי השחקים הגבוהים בעולם, הרמתם מבט למגדל האינסופי שראשו בעננים, והרהרתם לעצמכם שיש לא מעט רהב בנגיעה הזו בשמיים, כנראה שתחושת הבטן שלכם הייתה נכונה. על פי דו”ח חדש, חלק לא מבוטל מהחלל האנכי בגורדי השחקים הגבוהים בעולם אינו יכול להיות מאוכלס והוא למעשה שטח מבוזבז.

על פי הדוח של המועצה לבניינים גבוהים ומגורים אורבניים (CTBUH) שמתפרסם בגיליון החדש של כתב העת CTBUH, מבין 77 גורדי השחקים הגבוהים בעולם, 44 יאבדו את מקומם בדירוג הבניינים הגבוהים אם יסירו מהם חללים בלתי מנוצלים. הבניין הכי “יהיר” הוא מלון אוקראינה במוסקבה, שכולל 42 גובה “יוהרה”.

“הבחנו כי במגדל הממלכה בג’דה רוב החלק העליון הוא חלל בלתי מאוכלס”, נכתב בדוח, “זה הניע אותנו לחקור את הטרנד המתגבר של חללים בלתי מנוצלים ותוספות אחרות לבניינים גבוהים שאינם תכליתיים, וכך טבענו את המושג “גובה יהיר”.

המועצה – שרשמית קובעת את גובהו של בניין באמצעות קריטריון גובה בלבד – מסבירה בהמשך כי גובה יהיר מוגדר כהפרש בין גובה של בניין לצורכי מגורים לבין הפסגה הארכיטקטונית שלו. 10 הבניינים הכי יהירים בעולם כוללים בין 27% ל-39% חלל לא מנוצל. חמישה בתוכם ממוקמים בדובאי. מבין גורדי השחקים הגבוהים, בורג’ אל ערב בדובאי הוא היהיר מכולם, עם 39% חלל לא ניתן לאכלוס. גובהו 321 מטרים, אך מתוכם 123 מטרים אינם מנוצלים. בלעדיהם, בניין זה לא היה נכלל בדירוג גורדי השחקים הגבוהים.

טרנד הבניינים היהירים החל בכלל בניו יורק, על פי הערכות. בניין קרייזלר בעיר הוא אחד המייצגים הראשונים של התופעה. הטרנד הפך נפוץ מאוד לאחר שסין ואיחוד האמירויות הערביות בנו גורדי שחקים גבוהים במיוחד משלהן, רבים מהם מתנשאים ללא תכלית. באמצע 2011 היו 54 בניינים שמתנשאים לגובה של יותר מ-300 מטר ברחבי העולם. כיום יש 72 בניינים כאלה.

 

 

בורג’ אל ערב. הבניין המתנשא בעולם. תמונה: Shutterstock

בורג’ חליפה. הבניין הגבוה בעולם. תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן