ממשלת יפן מתכננת להקים חומת קרח נגד קרינה רדיואקטיבית

זה נשמע כמו מדע בדיוני אך התוכנית רצינית לחלוטין: ממשלת יפן מתכננת להקים חומת קרח תת קרקעית בשישה הכורים האטומיים הפגועים של פוקושימה כדי למנוע ממי תהום לחלחל לאיזור המפעל המזוהם ולמנוע ממים רדיואקטיביים לחלחל ממנו. מי תהום מחלחלים מתחת למפעל בכמות של 400 טון ליום. הזיהום התת קרקעי הוא אחד הבעיות החמורות עמן מתמודדים היפנים מאז אירעה במרץ, 2011, התאונה הגרעינית החמורה ביותר בעולם מאז צ’רנוביל ב-1986.

ממשלת יפן הודיעה כי תשקיע כ–321 מיליון מתוך כ–472 מיליון דולר בהקמת חומה קפואה תת־קרקעית שאורכה 1.4 קילומטר, שתקיף את ארבעת הכורים שניזוקו. מדובר בטכנולוגיה יקרה מאוד שלא נוסתה עדיין, שתמנע חדירת מים מזוהמים ששימשו לקירור הכורים למי התהום. המדענים יקפיאו את הקרקע מסביב לכורים כדי ליצור חומה בלתי חדירה, שהם מקווים שתמנע ממי התהום להגיע לתחנת הכוח. במיזם יקברו צינורות ויעבירו חומר מקפיא דרכם. המתכננים מקווים שחומת הקרח תתחיל לפעול במרץ 2015.

הממשלה היפנית הודיעה כי תיטול חלק פעיל בפתרון הבעיה, ולא תשאיר את הטיפול במשבר למפעילת תחנת הכוח, טֵפְּקוֹ ( TEPCO). המהנדסים מתכננים להחדיר צינורות פלדה לעומק 30 מטרים עמוד באדמה סמוך לכור גרעיני מספר 4. הצינורות ישמשו בשלב ראשון כדי להקיף שטח של 10 מטרים על 10 מטרים בצלע ההר. לתוך הצינורות יוחדר כלוריד קלציום נוזלי במינוס 40 מעלות צלזיוס כדי להקפיא את האדמה מסביב לצינורות. מבחן ההיתכנון של הניסוי יתחיל לכל המוקדם באמצע אוקובר. אם הניסוי יעלה בהצלחה, הממשלה מתכננת להקים את החומה עד מרץ, 2015. 

חומות קרח שימשו גם בעבר כדי למנוע ממים לחלחל ממנהרות ורכבות תת קרקעיות, אך הקמה של חומה באורך 1.4 ק”מ מסביב לארבעה כורים ובריכות הדלקים המזוהמות שלהם היא חסרת תקדים. מומחים בינלאומיים ביקרו את המהלך, בעלות של כ-320 מיליון דולר, וציינו כי הוא פתרון זמני ומוגבל בלבד. בין השאר, חומת הקרח תלויה במקור אנרגיה שיבטיח כי האדמה תישאר קפואה. במקרה של אסון נוסף, גם חומה כזו תפסיק לתפקד. פתרון חלופי שלא נבחר לבסוף הוא לפנות את האדמה המזוהמת להסגר.

הודעת ממשלת יפן פורסמה יום לאחר שבדיקות גילו כי רמת הרדיואקטיביות של המים המזוהמים שדלפו היא פי 18 מכפי שחשבו תחילה. הממשלה היפנית נתונה בלחץ כדי להבטיח לעולם שיפן יכולה לארח בביטחון את המשחקים האולימפיים ב-2020. זהות מארחת האולימפיאדה תיוודע בכינוי הוועידה האולימפית הבינלאומית ביום שבת בבואנוס אייריס, ארגנטינה. 

דרך JapanTimes

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן