פייסבוק משנה את תנאי השימוש: מה זה אומר עבורנו?

משתמשי פייסבוק קיבלו בימים האחרונים הודעה על שינויים הצפויים בתנאי השימוש שלהם באתר. ספציפית מדובר במסמך הזכויות וחובות (Rights and Responsibilities) ובמדיניות השימוש בנתונים (Data-Use Policies), המתייחסים לאופן שבו החברה מטפלת בפרסום, מידע משתמשים והעברת המידע לגורמים אחרים.

פייסבוק מגדירה את השינויים “הצעות” אך על פי ניסיון העבר, ספק אם יהיו עדכונים בשינויים המוצעים משלב הטיוטה ביחס לגירסה הסופית. השינויים הם רבים ומגוונים. הנה בתמצית כל מה שאתם צריכים לדעת:

פרסום

פייסבוק מציינת כי “אתם נותנים לנו רשות להשתמש בשם שלכם, בתמונות הפרופיל, בתכנים ובמידע שלכם בהקשר של תוכן מסחרי, ממומן או נלווה לכך”.

במילים אחרות, פייסבוק רשאית לעשות כרצונה בתכנים שפירסמתם בהקשר של מערכות הפרסום שלה. קשה להיות מופתעים במיוחד, שכן כל המפעל של פייסבוק עושה שימוש במידע שסופק על ידי משתמשים מרצונם כדי לייצר הכנסות. פייסבוק תכבד את הגדרות הפרטיות שלכם: אם בחרתם בקהל יעד מסוים עבור הפוסטים או המידע שלכם, פייסבוק לא תחשוף את הפרטים האלה לאנשים אחרים. מזל.

משפטי

כל תביעה משפטית נגד פייסבוק מוגבלת כעת לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה. ליתר דיוק, במחוז סאן מטאו. זה לא מונע הגשת תביעה בבית משפט ישראלי כמובן.

שימוש במידע

פייסבוק שינתה את תנאי השימוש בנתונים. החברה תובעת לעצמה את הזכות לדעת באיזה מחשב או מכשיר אחר אתם משתמשים כדי לגשת לשירותים שלה. לכאורה, הגיוני שפייסבוק תרצה לדעת אם אתם מבקרים באתר באמצעות מכשיר גלקסי או מחשב שולחני, אך שימו לב כי יחד עם זאת היא נוטלת לעצמה את הזכות לקבל את נתוני ה-GPS שלכם כדי להיות מעודכנת אם חברים שלכם נמצאים בסביבה ולהשתמש במידע הזה. האח הגדול מעולם לא היה קרוב יותר.

שיתוף במידע שלכם

פייסבוק תובעת לעצמה את הזכות לשתף את המידע הפומבי שלכם עם אחרים: “אנחנו עשויים לגשת למידע הציבורי ששותף דרך השירותים שלנו, או לאפשר לספקי שירות לגשת למידע כדי שיוכלו לעזור לנו לספק שירות”. במילים אחרות, פייסבוק יכולה להעביר את המידע הציבורי שפירסמתם אודותיכם (לא המידע שהגדרתם כפרטי) לכל גורם אחר. בררר.

שימוש במידע על ידי גורמים שלישיים

רגע, לא סיימנו. כאשר אתם מתקינים אפליקציה בפייסבוק, היא מבקשת את רשותכם לגשת למידע שלכם כגון כתובת אימייל או מידע אחר. מותר לבעלי האפליקציה לשמור את המידע הזה על גבי השרתים שלהם גם אם אתם מוחקים את האפליקציה מהחשבון שלכם. במילים אחרות, כדאי לחשוב פעמיים לפני שאתם מאשרים לאפליקציה מסוימת לגשת למידע שלכם כי לא תוכלו להתחרט. ליתר דיוק, תוכלו לפנות ישירות לחברה ששומרת את המידע שלכם שצברה באמצעות האפליקציה ולתבוע ממנה למחוק את המידע האישי שלכם. אחרת, היא תשמור עותק של המידע. גם במקרה זה המחיקה תלויה ברצונם הטוב.

למרות שאסור להם לעשות שימוש בנתונים שצברו למטרות ספאם ומטרות מפוקפקות אחרות, קשה לומר שהסעיף הזה מרגיע. כאשר משתמשים מעניקים לאפליקציות לגשת לחשבונם, הם מאמינים כי המידע הזה מוענק לפייסבוק ולא לגורמים אחרים שקשה לדעת מי הם ומה הם באמת. ההמלצה שלנו: לתת אמון רק באפליקציות שאתם יודעים מי עומד מאחוריהן.

פייסבוק נדרשת לשינויים האלה כדי להגדיל את ההכנסות שלה מפרסום, ועל כן היא מבקשת להעניק לגורמים אחרים גישה רחבה יותר למידע שלכם. אם אתם מאמינים שיש סיבה לחשש, וכי המידע האישי והחברתי שלכם נפרט לפרוטות מסחריות, שגורמים מסחריים עושים עליכם קופון, זה בהחלט לא גשם מה שמטפטף עליכם. מנגד, סביר להניח שגם הפרטים המצמררים האלה לא יגרמו לנטישה המונית של פייסבוק. הסיבולת של המשתמשים להפרת הפרטיות שלהם משתפרת משנה לשנה בהתאם לתפישת הפרטיות עצמה. סביר להניח שהשינויים המתוארים למעלה היו מציתים מחאה המונית לפני כמה שנים ואילו היום – לא יותר מכמה מאות לייקים ושיתופים. בפייסבוק כמובן. פירוט מדויק של כל השינויים נמצא כאן למתעניינים בפרטים.

תמונת שער: Shutterstock

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן