10 שיפורים יעילים ופשוטים עבור גוגל כרום

גוגל כרום הוא, עבור גולשים רבים, כלי נוח ופשוט לבקר בדפי אינטרנט ואפליקציות. אך מתחת לממשק הפשטני ונטול הפונקציות, לכאורה, מסתתרים שלל תוספים, טיפים וקיצורי מקלדת, שיכולים להקל יותר על חווית הגלישה של כולנו.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

1. הסימנייה שננעצה

בימי “אינטרנט אקספלורר” היינו רגילים בעיקר לשימוש במועדפים. אז יכולנו אף לקבע את חלקם בסרגל כלים מיוחד ולהגיע אליהם במהירות. עם חידוש הכרטיסיות שהנחילה Chrome, האתרים המועדפים עלינו מקבלים גישה מהירה אף יותר.

פשוט, לחצו על הלחצן הימני של העכבר, בעת שאתם עומדים על הכרטיסייה המועדפת, ו”נעצו” אותה (Pin It) בשורת הכרטיסיות. כך תוכלו לגשת אליה בהמשך הגלישה במהירות שיא, וכן תחסכו מקום בשורת הכרטיסיות.

 

2. גלישה תחת מעטה חשאיות

ההיסטוריה, קבצי ה”קוקיס” ושאר התוספים הרצים מאחורי הקלעים, נועדו במקור להיטיב גם את חווית הגלישה שלנו, ולהפוך אותה מהירה ופשוטה יותר. תארו לעצמכם, שבכל פעם שהייתם רוצים להיכנס לפייסבוק, הייתם צריכים להקיש סיסמה? אך מצד שני, כל גלישה, גם אם לא הכי תמימה, נשמרת ברשימת ההיסטוריה. בדיוק עבור כך, ובעבור מקרים נוספים, קיים חלון ה”גלישה בסתר” של גוגל כרום. Ctrl+Shift+N – ואתם שם בקלות ובמהירות.

 

3. הגלישה שהתרסקה

אתם גולשים כבר שעות ועובדים על מספר רב של סימניות במקביל. פתאום, ממש בטעות, לחצתם על ה-X שסוגר את כל החלון, וכל הסימניות נעלמו כלעומת שבאו. אל דאגה. כשתפתחו את החלון מחדש, Ctrl+Shift+T יחזיר את המצב לקדמותו. Ctrl+Shift+D ישמור את כל הסימניות הפתוחות לתיקיית מועדפים אחת.

ראו גם: חולים בטביטיס? “תרמו” את הטאבים הפתוחים בכרום

 

4. חישוב בשורת הכתובת

אמנם המחשבונים נמצאים היום בכל חור: בסמארטפון, במחשב ובשעונים חכמים כאלה ואחרים. אך בדורנו המפונק, אנחנו צריכים כל דבר שיהיה בהישג יד ובמהירות האפשרית. בדיוק עבור כך, גוגל מאפשרת לנו חישובים פשוטים עוד בשורת הכתובת. רק כתבנו את התרגיל החשבוני הפשוט, וכבר קיבלנו תשובה במסך התוצאות.

 

5. תמונות בגודל מקורי

רבים מאתרי האינטרנט עורכים, מנימוקים עיצוביים, התאמת גודל לתמונות שהם מצרפים לתכנים שונים. אם מעניינות אתכם התמונות בגודלן המקורי, תוכלו להתקין לדפדפן את התוסף Hover Zoom . לאחר התקנה קלה ופשוטה, תוכלו לעבור עם העכבר על התמונה, ואז היא תוגדל לגודלה המקורי ב”מסך צף”.

 

6. המילון שאיתכם בכל מקום

אם אתם קוראים טקסטים, ואתם זקוקים פה ושם להגדרה מילונית למילה מסוימת, חבל שתשברו את הראש. תוסף Google Dictionary מאפשר לכם, לאחר התקנה פשוטה, להקיש דאבל קליק על מילה מסוימת, ולקבל עבורה הגדרה מילונית בשפות מגוונות.

 

7. לא לשכוח!

האינטרנט גורם לרובנו לצלול לתוך עולם וירטואלי, ובכך הוא מסיח את תשומת לבנו מן המשימות היומיומיות שמוטלות על כתפינו. כדי להימנע ממצב מביך של שיכחת דברים חשובים, פותח התוסף Omnibox Timer. לאחר שמתקינים את התוסף, מקלידים בשורת הכתובת את האותיות tm, ולוחצים על מקש ה-Tab. לאחר מכן, מקלידים את תוכן ההתראה ובעוד כמה זמן ברצוננו לקבלה. לדוגמה: “30s להתקשר לאמא” – כלומר, בעוד 30 שניות תתקבל ההתראה: “התקשר לאמא”.

 

8. יש לך תמצית של זה?

נודה על האמת – יש בנו סבלנות מועטה לכל מה שקשור לקריאת טקסטים ארוכים על מסך המחשב. תוספת TLDR מריצה אלגוריתם מסוים, שיודע לתמצת לנו אתרים רבים לכדי פסקה אחת. אומנם התוסף טרם תומך בשפה העברית, אך באתרים באנגלית הוא עושה עבודה מדהימה. בכדי להתקין את התוסף יש להיכנס ללינק הזה. לאחר התקנה פשוטה, היכנסו לאתר באנגלית ולחצו על אייקון התוסף הסמוך לשורת הכתובת.

 

9. הדפסה מותאמת אישית

כשאתרי האינטרנט מכילים אלמנטים עיצוביים רבים, ואנו מעוניינם להדפיס כתבה אחת מתוך האתר, אנו עלולים למצוא את עצמנו אוספים מהמדפסת שלל ניירות מיותרים המכילים פרסומות ועיצובים שונים. התוסף Save The Trees מנסה לספק פיתרון. לאחר התקנתו תוכלו ללחוץ על אייקון התוסף הסמוך לשורת הכתובת, אז תתבקשו לבחור את האלמנטים שאותם תרצו להדפיס, ולחיצה על Print, קצת מתחת לשורת הכתובת, תשלח את המסמך המותאם להדפסה חסכונית.

 

10. בקיצור…

אין ספק כי לעיתים כתובות לתכנים ספציפיים באינטרנט, עלולים להיות ארוכים ומסורבלים. תוסף goo.gl URL Shortener מאפשר לקצר את הכתובת בצורה משמעותית. כך תוכלו לשלוח לחברים או לפרסם באתרים שונים כתובות אסטטיות וקצרות. גם קוד QR ניתן להפיק במסגרת התוסף.

באמצעות הקוד, חבריכם לא יצטרכו יותר להקליד כתובות ארוכות בסמארטפון, אלא באמצעות שימוש במצלמה ובאפליקציה ייעודית, יוכלו להגיע במהירות לכתובתכם.

דרך: Buzzfeed, TGspot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן