מדענים שלטו בגוף של אדם אחד עם מוח של אדם אחר

חוקרים באוניברסית וושינגטון הצליחו לראשונה לשלוח פקודות ממוח של אדם אחר כדי לשלוט בתנועות השרירים של אדם אחר. במונחים טכניים, מדובר בממשק אדם-לאדם הראשון שאינו פולשני כיצד הצליחו החוקרים לעשות את זה? דרך האינטרנט כמובן.

הקרב צמוד! הסטארטאפ לסטודנטים “כוורת” מייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ויש לו סיכוי לנצח בעזרתכם! כדי להצביע לחצו על הלינק סמנו את Student Hive ולחצו על Vote Now

וכך זה עבד: בבניין אחד ישב מומחה בנוירו-מיחשוב רג’ש ראו וחבש קסדה אלקטרואנצפלוגרפית (EEG) שמודדת את הפעילות החשמלית של המוח. ראו צפה במשחק מחשב פשוט בו הוא ירה במטרה באמצעות תותח. ברגע מסוים ד”ר ראו דמיין שהוא מזיז את ידו הימנית כדי ללחוץ על כפתור “אש” אך וידא שלא הזיז אותה בפועל.

במקום אחר ישב עמיתו של ראו, פרופ’ אנדראה סטוקו, וחבש קסדה עם סליל שמייצר תהודה מגנטית גולגולתית, שמתחבר לקרקפת ומפעיל את איזורי הבקרה על השרירים במוח באמצעות תהודה מגנטית. פרופ’ סטוקו השתמש באטמי אוזניים ולא הביט על מסך המחשב. אותות שנשלחה מהקסדה של ד”ר ראו שודרו דרך סקייפ אל הקסדה של פרופ’ סטוקו.

כתוצאה מכך, ידו של סטוקו לחצה על כפתור “אש” בהתאם לפקודה של ד”ר ראו.

מוזר ועתידני ככל שזה נשמע, הניסוי לא נעזר בטכנולוגיה מתקדמת מדי אלא ברכיבים הזמינים לכל חובב מדע. הקסדה האלקטרואנצפלוגרפית שרשם את פעילות המוח, והקסדה הגולגולתית ששידרה אותה מיושמות בניסויים מדעיים זה שנים, ואף האינטרנט אינה המצאה חדשה. עם זאת, עד כה מדענים ערכו ניסויים בתקשורת מוח-למוח ישירה בין עכברים ובין אדם לעכבר. זו הפעם הראשונה שצוות חוקרים טוען כי ניסה ממשק ראשון מאדם לאדם.

אז מה עכשיו? חסכו את דימיונות האימה על אדם שישתלט על הגוף שלכם בניגוד לרצונכם. ד”ר ראו מדגיש כי שיטה זו יעילה רק לקריאת אותות לשרירים, לא מחשבות, והיא לא יכולה לגרום לכם לזוז בניגוד לרצון שלכם. מלבד זאת, היישום בשלב זה מאוד בעייתי ליישום בהתחשב בציוד שאינו נוח. ד”ר סטוקו אומר שטכנולוגיה כזו יכולה לעזור יום אחד לטייס על האדמה לסייע לנוסע להנחית מטוס בנחיתת אונס. היא יכולה לאפשר לחולים שונים, בהם חולים במחלת הנעילה, לבטא את עצמם פיזית.
הצעד הבא של החוקרים יהיה לנסות להעביר פקודות יותר מורכבות ממחשב למחשב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן