המרגל שהורשע: אני רוצה לחיות כאשה בשם צ’לסי

ברדלי מאנינג, החייל האמריקני שנידון לעונש של 35 שנות מאסר בכלא צבאי על ההדלפה הכי גדולה של מסמכים מסווגים בהיסטוריה של ארה”ב אמר היום (ה’) כי הוא נקבה ורוצה לחיות את חייו כאשה בשם צ’לסי.

הנציגים הישראלים נגד הארמנים בתחרות הסטארטאפים “ווביט”: תיכנסו רק לרגע ותצביעו עבור Student Hive בקישור הבא Info and Vote ותעזרו להם לנצח.

מאנינג, 25, הגיש בקשה חסרת תקדים לקבל טיפול הורמונלי בכלא הצבאי יום לאחר שנידון למאסר בפועל על הדלפת המסמכים לאתר ויקיליקס.

“כחלק ממעבר לשלב הבא בחיי, אני רוצה שכולם יכירו את האני האמיתי. אני היא צ’לסי מאנינג, אני אשה”, מסר מאנינג בהצהרה שהקריאה המגישה סוואנה גתרי בתוכנית Today ב-NBC.

במהלך משפטו של מאנינג שהתנהל בגיל הדלפת יותר מ-700,000 מסמכים סודיים, פרקליטי ההגנה ציינו כי החייל סבל מהפרעה בזהות המיגדרית שלו. פסיכולוג שבדק את מאנינג העיד כי “התקשה להסתגל לסביבה הגברית של זירת קרב”.

מאנינג מסר בהצהרה כי הוא מקווה להתחיל לקבל טיפול הורמונלי בזמן שהוא מרצה את עונשו בכלא של פורט לבנוורת, קנזס.

דובר הצבא האמריקני מסר כי הצבא אינו מספק טיפול הורמונלי או ניתוחי מין, אותם גם מאנינג לא מבקש. “בהתחשב בכך שאני מרגיש והרגשתי כך מאז ילדותי, אני רוצה להתחיל בטיפול הורמונלי מהר ככל שאפשר”, מסר מאנינג בהצהרה, “אני גם מבקש שיפנו אלי מהיום בשמי החדש ובגוף נקבה”.

עורך דינו של מאנינג, דיוויד קומבס, אמר בראיון בטלוויזיה כי הוא מצפה שהלקוח שלו יזכה לחנינה מנשיא ארה”ב. מאנינג עשוי להיות זכאי לחנינה רק בעוד שבע שנים.

מאנינג הורשע בחודש שעבר ב-20 סעיפים, כולל ריגול וגניבה. במהלך משפטו קומבס טען כי מאנינג סבל מבדידות ולחץ אינטנסיבי כאשר הדליף את המסמכים, וכי המפקדים שלו התעלמו מאותות האזהרה. קומבס אמר כי ילחץ על רשויות הכלא הצבאי שיספקו למרשו טיפול הורמונלי. כאשר נשאל אם מאנינג מעוניין שישלחו אותו לכלא נשים, קומבס השיב בשלילה. הוא לא מודאג מביטחונו של מאנינג בכלא הצבאי מאחר ובכלא יש אסירים לפרק הראשון שלהם בכלא אשר מעוניינים לרצות את עונשם ולהשתחרר.

ג’ופרי קורן, משפטן צבאי באוניברסיטת דרום טקסס ביוסטון, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הבקשה של מאנינג היא ראשונה מסוגה, בהתחשב בכך שנאסר על הומואים מחוץ לארון לשרת בצבא עד 2011. הוא הביע ספק אם מאנינג יקבל את מבוקשו בהתחשב בכך שבתי משפט פדרליים נוטים להניח לצבא לנהל את חיי הכלא כראות עיניו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן