המעצר האלים של בעז אלברט: הסרטון המלא

אלימות משטרתית היא תופעה מגונה ופושעת ללא קשר לשאלה כלפי מי היא מופנית. בין אם מדובר במתנחלים, חרדים, ערבים ופעילי שמאל שמפגינים נגד גדר ההפרדה בבלעין.

הנה הקאץ’: אי אפשר לגנות אלימות משטרתית כלפי צד שאתה מזדהה אידיאולוגית עם עמדותיו אך לשתוק כאשר אותה אלימות ממש מופנית נגד אידיאולוגיה שאתה מתנגד לה. כלומר, אפשר, אך זו כבר לא עמדה לגיטימית אלא נכלוליות וחוסר עקביות. בהקשר זה, המעצר האלים של בעז אלברט הוא מקרה שכל חסיד זכויות אדם חייב להתנגד לו.

כוח יס“מ פרץ לבית משפחת אלברט ביום חמישי האחרון ועצר באלימות קשה את אבי המשפחה, בשל אי ציות לצו מנהלי (הליך מפוקפק בפני עצמו) שהוצא נגדו לפני כחודש, האוסר עליו לשהות ביהודה ושומרון. בסרטון המצורף נראה אלברט רץ אל חדר פנימי עם כניסת השוטרים, ששעטו אחריו וכדי להקימו חשמלו אותו שוב ושוב באקדחי טייזר, למרות שנראה כי לא התנגד כלל למעצר. השוטרים עיקמו את ידיו בכח וגררו אותו מהבית החוצה. ברקע נשמע היטב קול בכיו של ילד, שביקש לצאת מהחדר אך נחסם בידי השוטרים. אחד מילדיו של בעז נדחף על ידי שוטר ונחבל.

איציק שדמי, שהיה עד לאירוע, באתר כיפה:

“אחד האנשים ניסה לצאת דרך הדלת. שוטר ירה בו בטייזר בלי כל התרעה והוא נשכב על הריצפה מתפתל. בינתיים התנפלו 5 שוטרים על בועז, השכיבו אותו על הריצפה וכמעט שברו את ידו. הוא התחנן מכאב וצעק שהוא לא מתנגד. אשתו ואני אמרנו להם שהוא לא מתנגד ושיפסיקו עם האלימות. הם לא שמעו ואח”כ הוציאו אותו והלכו. לפי הצעקות שלו בדרך אני מבינים שירו בו בדרך יותר מפעם אחת“.

השוטרים יצאו מהבית עם בעז הכפות, והחלו בדרכם חזרה לעבר ניידת המעצר שהמתינה כאמור בכפר הערבי. בדרכם המשיכו לחשמל את אלברט, כשהם צורחים עליו לקום ולהזדרז.

יו”ר מרצ, זהבה גלאון:

“אי אפשר לא לקבל בחילה כשרואים את שוטרי היס”מ משתמשים שוב ושוב בטייזר נגד המתנחל בועז אלברט ששוכב על הרצפה וצורח מכאבים. אין שום הצדקה שבעולם להשתמש בנשק האכזרי הזה מול אדם שלא מפעיל אלימות ולא מהווה סכנה לארבעת השוטרים שרוכנים מעליו ושממילא מסוגלים לעצור אותו בידיים בלי שום בעיה. טייזרים הם נשק שהוכח כמסכן חיי אדם ובשנים האחרונות כתבתי שוב ושוב למפכ”ל המשטרה כדי שיקבע שהשימוש בטייזרים יהיה אך ורק כתחליף לירי בנשק חם ולא בשום מקרה אחר.

ויותר מזה: זה בכלל לא מעניין אותי שהיס”מ באו לעצור את אלברט בהתנחלות יצהר בגלל שהוא חשוד בעבירות ביטחוניות והפר צו הרחקה מינהלי מהשטחים. להפך: אני חושבת שהשימוש בצווים מינהליים כלפי מתנחלים, כלפי פלסטינים וכלפי כל אחד הוא פחדני ובזוי והפך להיות שיטה קבועה להתחמק מהצורך בעשיית משפט צדק, שמתאפשרת בחסות השלטון הצבאי בשטחים. אם המדינה חושבת שאלברט מעורב בפעילות לא-חוקית היא צריכה להתכבד ולהגיש נגדו כתב אישום בבית משפט ולא להתנהג כמו המשטרה החשאית ברוסיה.

ומילה לכל הפוליטיקאים בימין, שבמקרה הטוב לא מוציאים מילה כשהמשטרה דופקת מכות לפעילי שמאל ובמקרה הרע נהנים לרקוד על הדם כשזה קורה, ועכשיו בגלל מה שקרה לבועז אלברט מזדעקים כאילו שזאת הפעם הראשונה שהמשטרה משתמשת באלימות: הצביעות שלכם דוחה אותי. אני נלחמת במשך שנים כדי שהצבא יפסיק להוציא צווים מנהליים נגד מתנחלים, בדיוק כמו שאני נלחמת בעניין הזה בעד פלסטינים שנכלאים בלי משפט, כי שלטון חוק וצדק הם לא דברים שתלויים בדעות ובמוצא של אנשים. היס”מ משתמש עכשיו במיומנות בטייזרים על מתנחלים בגלל שבשנים האחרונות הוא התאמן כל שבוע בשימוש בהם על מפגיני השמאל בשיח’ ג’ראח, ולא שמענו אתכם פוצים פה אז. הגיע הזמן שתבינו שמעצרים שרירותיים של פליטים, ירי כדורי גומי ורימוני גז בכינון ישיר על פלסטינים ואלימות משטרתית נגד שמאלנים הם הבעיה שלכם, בדיוק כמו שהתעללות עם טייזרים במתנחל היא בעיה שלי ושל כולנו”.

ביום שישי הובא אלברט לבית המשפט השלום בכפר סבא שם ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים. לבסוף הוא שוחרר לביתו, אך הובהר לו כי אסור לו לחזור לשטחי איו“ש. השופטת ביקרה את התנהלות המשטרה באירוע.

על פי דיווח ב”הארץ”, מפכ”ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, מינה אתמול צוות בדיקה באגף המבצעים שיבדוק את יעילות השימוש באקדחי טייזר. זאת, בעקבות הפרסום על מעצרו ביום חמישי של בועז אלברט, מתנחל מיצהר שהפר צו הרחקה מיהודה ושומרון, וחושמל שוב ושוב חרף אי התנגדותו. דנינו הורה על הקפאת השימוש בטייזר כשוקר חשמלי לכלל השוטרים במשטרת ישראל עד לסיום הבדיקה בנושא.

סרטון המעצר המלא ביוטיוב מעיד על התפנית הקיצונית בהתנהגות השוטרים בבית, מחילופי חיוכים למעצר אלים ולא מידתי דקות ספורות לאחר מכן.

“הולכים לעשות סרטון לכל המבקרים”, נשמע אומר אחד המתנחלים ואז נשמעים בערבוביה קול הטייזר, צעקות וילד קטן שצועק “אמא אמא”. אחד הנוכחים נשמע אומר “סליחה, אני רוצה להוציא את הילד”. קול בכי בולט ברקע ולאחר מכן, כשהשוטרים גוררים את אלברט מחוץ לבית נאמר להם: “איזו אלימות כלפי מי שלא עשה לכם כלום”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן