שיא הרגש: עתיד הפרסום המצמרר על פי גוגל

עולם הפרסום כפי שהוא מוכר לנו הולך וגווע. הבאנרים באינטרנט, הפסקת הפרסומות בטלוויזיה, שילוט החוצות – כולם ייעלמו בשנים הקרובות. לא, הפרסום לא עומד להיעלם מהעולם. להפך, הוא רק מתייעל. אם נדרשת הוכחה לכך, שימו לב לפטנט שקיבלה גוגל בחמישי עבור מערכת פרסום חדשה ב-Google Glass.

המערכת המכונה pay-per-gaze (“שלם עבור בהיה” בתרגום ישיר) תגבה ממפרסמים תשלום בכל פעם שאדם ממש מביט במודעה. גוגל יכולה לדעת בדיוק על מה מונחות עיני המשתמש באמצעות משקפי Google Glass. הפטנט הזה הוא חלק מבקשה לרישום פטנט עבור “שיטה למעקב אחר בהיה” משולבת בהתקן ראש שעוקב אחר תנועות העיניים ויוצר קשר עם שרת.

על מה מדובר? על פי הבקשה, על אף ש-Google Glass לא מוזכרת ולו פעם אחת בפטנט, הכוונה היא למשקפיים שמתעדות את מה שהמשתמש רואה ועוקבות אחרי תנועות עיניו. במילים אחרות, גוגל קיבלה פטנט עבור אחד הסוגים היותר פולשניים של פרסום, כזה שנמדד ישירות בעיניים. גוגל תקבל תשלום בכל פעם שהיא תוכל להוכיח צפייה. אנחנו צופים, המפרסמים מרוצים וגוגל מתעשרת. אם כל זה נשמע קצת קריפי מדי כנראה שלא בכדי.

אבל זה לא הכל. השלב הראשון בתוכנית של גוגל הוא לשלב שכבה של מודעות מציאות מעושרת שיוצגו כאשר תביטו במודעות שיותאמו במיוחד למרכיבי Google Glass. מודעות אלה “יקומו לחיים” כאשר תתבוננו בהן עם המשקפיים של גוגל. מפרסמים, מן הסתם, ישלמו יותר עבור משתמשים שיגיבו לקמפיינים שלהם ברחובות, ואפילו עוד יותר אם הם יוכלו לזהות אותם אישית ולפלח אותם כפי שמאפשרים להם Google Glass.

בשלב הבא, המתואר בפטנט, גוגל תציע למפרסמים לשלם על פי רגש. כלומר, אם המודעה תצליח לגרום לחלוחית בעיניים, בין אם מדובר בתמונה עצובה או פוסטר של פיצה שנראית טעימה במיוחד בחלון ראווה של מסעדה, או פשוט מרגיזה – המפרסם ישלם יותר. נשמע מופרך? למעשה, לא. אפשר לקשר בין התרחבות העיניים לבין מצבים רגשיים כמו הפתעה, עניין וכו’. מאחר והמצלמות המשולבות ב-Google Glass עוקבות אחר תנועות העיניים קל לגוגל לקבוע את מצבן בכל רגע נתון. מזכיר את חזון הסייברפאנק על פי ויליאם גיבסון, גם את הסרט “דו”ח מיוחד”. מצמרר ובכל זאת זה נראה בלתי נמנע. האם אנשים ימשיכו לבהות בפרסומות תמורת הנחות, מבצעים ונוחות? האם יש קו אדום שהם ייעמדו מאחוריו ויאמרו עד כאן?

דרך מאשבל

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן