ד”ר סנג’י גופטה: טעיתי לגמרי לגבי המריחואנה הרפואית

ד”ר סנג’י גופטה (Sanjay Gupta), סלבריטי, נוירוכירורג, מרצה לרפואה באוניברסיטת אמורי והכתב הרפואי הראשי של רשת סי אן אן, היה אחד הדוברים הבולטים בדיון הציבורי נגד המריחואנה הרפואית.

ד”ר גופטה אף כתב מאמר ב”טיים” ב-2009 בכותרת “למה אצביע נגד מריחואנה”.

“אני כאן כדי להתנצל”, כתב גופטה השבוע בסי אן אן . ד”ר גופטה ערך תחקיר ארוך לקראת סדרת התעודה החדשה שלו, Weed, והגיע למסקנה: “ארה”ב טעתה לחלוטין ובאופן שיטתי במשך 70 שנים ביחסה למריחואנה. אני מתנצל על חלקי בעניין”, כתב הדוקטור הסלבריטי שהוצעה לו משרת הרופא הראשי בממשל אובמה אך הוא סירב.

גופטה. תמונה: Shutterstock

גופטה, שמודה כי ניסה מריחואנה, הניח כי משרד הבריאות האמריקני ערך מחקרים שסיפקו לו הוכחות מדעיות המסווגות את מריחונה כסם ברמה 1. אך מתברר כי מכתב מ-1970 הממליץ על הדירוג המחמיר צייין כי “לא הרבה ידוע בנושא” והמליץ על מחקר נוסף.

לעומת זאת, גופטה גילה הוכחות רבות ליתרונות המריחואנה. הוא דיבר עם חולים שזקוקים למריפואנה נואשות – בהם ילד שסבל מ-300 התקפים בשבוע ובזכות המריחואנה מספרם פחת ל-2-3 בחודש.

“זה לא אחראי לא לספק את הטיפול הכי טוב שאנחנו יכולים לתת”, טוען גופטה, “טיפול זה כולל מריחואנה”. לטור המלא.

ד”ר גופטה גילה יושר אינטלקטואלי וכאשר ערך בדיקה מעמיקה וגילה כי טעה – היה הוגן ואחראי מספיק לצאת בהצהרה פומבית, להודות בטעות ולהורות מה הדרך הנכונה לדעתו. הוא ראוי לכל הקרדיט על כך. לעומת זאת, בדיון הפומבי בנושא המריחואנה הפומבית בישראל, דווקא הגורמים המוסמכים, קרי משרד הבריאות, לא מתבסס על עובדות ונאחז בטיעונים לא עניינים כדי למנוע את הסם מחולים רבים שהוא יכול להקל על כאבם. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן