10 דוגמאות לצנזורה בלתי הכרחית

צנזורה בלתי הכרחית (Unnecessary Censorship) היא מונח המתייחס לאומנות העתיקה של הוספת צפצופי צנזורה, כתמי טשטוש או פסים שחורים לתמונות שהן במקורן מהוגנות ולא בוטות כלל, באופן שגורם להן להיראות לא מהוגנות או פורנוגרפיות. 

צפצופי צנזורה הופיעו לראשונה בטלוויזיה כדי להשתיק מילים גסות. במהלך העשור הקודם תוכניות כמו האוסבורנים ומשפחה בהפרעה עשו שימוש קומי בצפצופים אלה. בשנת 2004 התוכנית “ג’ימי קימל לייב” החלה לשדר רצועה שבועית שכונתה “השבוע בצנזורה בלתי הכרחית” כסאטירה נגד הצנזורה של רשות התקשורת הפדרלית (FCC). 

בשנת 2008 השיקה מסעדת MMMafia מהודו סדרת מודעות עם צנזורה בלתי הכרחית עבור מוצרי המזון שלה. בשנת 2010 ה-Food Network Humor בארה”ב העלתה קמפיין של מודעות מצונזרות למוצרי המזון שלה. 

 בחיפוש “צנזורה בלתי הכרחית” ביוטיוב מתקבלות תוצאות רבות של גולשים שמייצרים ממים כאלה. תופעת הצנזורה הבלתי הכרחית משעשעת במיוחד אך גם מעוררת מחשבה – בעידן של התפוצצות מידע מאינספור ערוצים, כל ניסיון השתקה הופך לבדיחה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן