האם נמצאו עצמותיה של מונה ליזה?

תמונת שער: Neftali / Shutterstock.com

לראשונה ייפתח הקבר המכיל את עצמות קרובי אשה שעשויה להיות הדוגמנית בציור המפורסם של ליאונרדו דה וינצ’י, “מונה ליזה”, והחוקרים ייטלו ממנו דגימת DNA על מנת לקבוע אם אלה עצמות קרוביה של ליזה גררדיני.

הקבר בבזיליקה שבפירנצה שייך לבני משפחת דל-ג’וקונדו, משפחתו של סוחר המשי פרנצ’סקו, שאשתו ליזה שימשה, כפי שרבים מעריכים המודל, לציור המפורסם.

גררדיני גרה ברחוב בו התגורר דה וינצ’י והיא, על פי השערות, בעלת החיוך המסתורי המפורסם. ארכיאולוגים מצאו בעבר עצמות אישה במנזק סמוך, וכעת הם ינסו החוקרים לשחזר את מבנה הגולגולת של האישה, ולהשוותו לדיוקן שצייר ליאונרדו דה וינצ’י לפני יותר מחמש מאות שנים.

 “בשלב זה אנחנו עורכים בדיקת פחמן-14 על שלושה משמונה שלדים שנמצאו בסיינט אורסולה, ועשויים להיות בני גילה של גררדיני כאשר מתה”, אמר סילבנו וינסטי, ראש הוועדה האיטלקית למורשת תרבותית. “רק כאשר יתקבלו תוצאות הבדיקות נדע על איזה שלד נערוך את בדיקת ה-DNA הסופית”. 

שני בניה של ליזה ואביהם, פרנצ’סקו דל גיוקונדו, קבורים באחוזת הקבר. היסטוריונים מאמינים כי הפורטרט המפורסם הוזמן כדי לחגוג את ההריון או הלידה של בנה השני של ליזה ב-1502 או רכישת בית ב-1503. ליזה הפכה לנזירה לאחר מותו של פרנצ’סקו ומתה ב-1542 בגיל 63. היא נקברה סמוך למנזר.

 דרך רשת ב’, UPI

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן