הכביש הראשון בעולם שיטעין אלחוטית את כלי רכב שנוסעים עליו

תארו לעצמכם מערכת אוטובוסים שלא צריכה לעצור לעולם לתדלק, לא מזהמת את הסביבה בחומרי פליטה מהאגזוז וסוללות המנוע החשמלי שלה נטענות מהכביש בו נוסע האוטובוס. בדרום קוריאה החלום של רכבים נטענים באינדוקציה מהכביש הופך למציאות עם מערכת תחבורה ציבורית מופעלת בחשמל יחד ונטענת באינדוקציה בכבלי מתח מתחת לכביש, שמופעלים רק כשהאוטובוס מתקרב.

מוקדם יותר השבוע הושקה מערכת התחבורה העתידנית הזו בעיר גומי שבדרום קוריאה, שתהיה בשלבי ניסוי עד חודש ינואר בשנה הבאה ואז תהפוך לפרויקט קבע. פיתוח של המכון המתקדם למדע וטכנולוגיה בקוריאה – Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) – המערכת מבוססת על כבלי מתח שקבורים מתחת לכבישים ומספקים טעינה לרכבים חשמליים שחולפים על גבי הכביש באינדוקציה חשמלית.

נכון להיום הופעלו שני אוטובוסים בקו שמחבר את שכונות גומי למרכז העיר, ורק 15 אחוז של המסלול של שני האוטובוסים צריך להיות בפועל מצוייד במערכת הטעינה בעוד שאר המסלול יכול להיות כביש רגיל לחלוטין. אורך המסלול של האוטובוסים הוא כ-24 קילומרים סך הכל.

המדענים בדקו את המערכת תחילה בהנעה של מערכת תחבורה מקומית בפארק שעשועים בסיאול, ורק לאחר מכן יישמו אותה בעיר גומי. הם מבטיחים שהמערכת בטוחה לחלוטין לשימוש והולכי רגל יכולים לחצות ללא דאגה את הדרכים בהן קבורים כבלי המתח המיוחדים. עד 2015 מתכוונים להוסיף לצי האוטובוסים החשמליים של גומי עוד 10 אוטובוסים בנוסף לשניים שהחלו לפעול לפני יומיים.

מדובר בשיפור משמעותי של טכנולוגיית הנעת רכבים בחשמל משום שהזמינות של מערכת הטענה שלא דורשת עצירה לטעינה של הרכב לא רק חוסכת זמן, אלא גם מצריכה סוללה קטנה וקלה הרבה יותר מאשר זו שיש להתקין ברכבים חשמליים שנטענים בתחנות טעינה מיוחדות.

מאחר והמערכת מופעלת רק כשזו מזהה את התקרבות האוטובוס, נחסך אחוז גבוה מאוד של החשמל שצריך לזרום בכבלי המתח מתחת לכביש, וגם הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת ממנו, שהיו עד כה בעיה ואתגר ביוזמות מסוג זה.

(באמצעות: PopSci)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן