סחב כמו גדול: הגירסה של פרנקל לעומת המציאות

יעקב פרנקל, המועמד לשעבר לתפקיד נגיד בנק ישראל, טען לכל אורך הדרך כי האשמתו בגניבה מחנות בנמל התעופה בהונג קונג מופרכת ובטעות יסודה.

משרד המשפטים בהונג קונג הכחיש הבוקר רשמית בפני “הארץ” את טענת פרנקל כאילו האשמתו מגניבה מחנות בנמל התעופה הסתיימה בהתנצלות כלפיו ובהבעת תודה על שנמנע מתביעת פיצויים.

תגובת שלטונות הונג קונג על דברי פרנקל נמסרה לאחר שלושה שבועות של שתיקה והיא סותרת את הניסיון של פרנקל להמעיט בערך התקרית ולהצדיק את אי דיווחה בשאלון המועמדות שלו לתפקיד הנגיד ובהופעתו בפני ועדת טירקל.

על פי משרד המשפטים בהונג קונג, פרנקל לא רק עוכב בנמל התעופה, אלא נעצר והועמד לדין בערכאה מקבילה לבית משפט השלום. רק לאחר כחודשיים בוטל כתב האישום נגדו. לא הובעה כל התנצלות בפניו של פרנקל.

בהודעתה נכתב:

״ד״ר יעקב אהרן פרנקל ביצע לפי הנטען עבירה של גניבת תיק בגדים בחנות מוצרים פטורים ממס בנמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג ב-19 בנובמבר 2006. הוא נעצר והואשם בו ביום. הוא הובא בפני בית משפט השלום והדיון בתיק הופסק עד ל-11 בינואר 2007″.

מכאן שההודעה המשותפת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, “שהצרו על הפרישה של פרנקל ממועמדות לנגיד”, וכינו אותה “תוצר ישיר של האווירה בה אנו מצויים לפיה אדם מושמץ מבלי שניתנת לו הזכות לעמוד על טענותיו” הייתה נמהרת. שכן פרנקל עמד על טענותיו אך ידע כי הן לא מתיישבות עם המציאות.

הסטטוס של לפיד בדף הפייסבוק שלו בעקבות הפרישה נראה עכשיו מתלהם ומטופש:

“לא שאני מאשים אותו על כך שהוא פרש. איש בן 70, חתן פרס ישראל, אחד הכלכלנים המוערכים בעולם, גילה פתאום שלכל מי שיש לו מקלדת מותר ללכלך להכפיש ולכתוב עליו דברים איומים שאפילו לא נבדקו”.

אם בכלל, צריך לברך על הבקרה הציבורית המוגברת היום לעומת העבר. אם לפני כמה שנים מינוי כמו של פרנקל היה עובר ללא שאלות נוספות, הבדיקה בציציות של המועמדים, בין השאר בעקבות המחאה החברתית, מסייעת לוודא כי רק אנשים ראויים ייבחרו לתפקידים בכירים. ללא קשר לתפקידים הבכירים שמילא פרנקל במריל לינץ’ ו-AIG, האם אנחנו רוצים בתפקיד כזה אדם שלכאורה גנב ושיקר? בעולם מתוקן, יאיר לפיד צריך לנשק כל מקלדת שכתבה שאלות קשות בעניינו של פרנקל.

דרך דה מארקר. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן