קרוב למחצית מאתרי הרשת האפלה הושבתו

בשקט בשקט הוחשכו קרוב למחצית מאתרי ה”רשת האפלה“, כחלק ממה שנראה כמו מבצע האכיפה הגדול ביותר נגד החלק הכי חשוך של האינטרנט.

ראו גם: איך אנונימוס לימדה את הפדופילים לקח שלא ישכחו

הדארק נט היא פינה אפלה במיוחד באינטרנט, בה ניתן למצוא את כל הדברים שאתם כנראה לא רוצים למצוא: פורנוגרפיה קשה, חומרים פדופיליים, אתרים לסחר בסמים, נשים, רוצחים שכירים ועוד.

כדי לקבל גישה לדארק נט יש צורך בהורדת תוסף Tor לדפדפן, שידאג לכך שתוכלו לגלוש לשם באופן אנונימי לחלוטין.

Tor, אחת מרשתות הdarknets ומהמפותחות ביניהן, בולטת זו ב-darknets, פותחה במקור בכלל על ידי חיל הים האמריקני במטרה לנתב תעבורת מידע ברשת דרך שרתים המפוזרים ברחבי הרשת באופן שמקשה מאוד לזהות את מקור המידע ויעדו וזאת לצרכי תעבורה צבאית רגישה. בהמשך אומץ הפרויקט למטרות אזרחיות והוא מתנהל כפרויקט קוד פתוח. רשת Tor אף כוללת דומיין “אפל” ברמה העליונה, onion. הדומיין הזה אינו TLD רשמי מוכר ואתריו אינם נגישים לצפייה או לחיפוש באינטרנט “הרגיל” או זמינים בדפדפן רגיל אלא באמצעות תוכנה ייעודית של Tor.

על פי דיווחים של מומחי אבטחה, ה-FBI או גוף אכיפה אחר הפיץ תוכנה זדונית לאתרי הרשת האפלה המתאחסנים בשרתי Freedom Hosting, אחד מספקי האחסון הגדולים של ה-DarkNet.

התוכנה נועדה לאתר את בעליהם של האתרים הלא חוקיים, כמו גם את האנשים שגולשים אליהם. בעקבות הפצת התוכנה הזדונית, אתרים רבים בדארק נט נוטרלו.

התוכנה הזדונית, שמנצלת חור אבטחה בגרסאות לא מעודכנות של דפדפן פיירפוקס, הועלתה לרשת האפלה אחרי שאריק אוין מרקס, מי שככל הנראה עומד מאחורי חברת האירוח שמארחת הרבה מאוד אתרים בדארק נט, נעצר על חשד בפורנוגרפית ילדים. ככל הנראה המעצר של אחד הדמויות הבולטות ביותר בקהילת דארק נט וההתקפה על הרשת האפלה אינה מקרית.

האם זה הסוף של דארק נט? כנראה שלא. גם אם ההתקפה הנוכחית תניב תוצאות, ההיסטוריה של הרשת מלמדת שאי אפשר באמת לעצור את חלאות האדם שמשתמשים בה לצרכים כאלה.

דרך וושינגטון פוסט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן