איש מתכוון להדפיס מכונית אסטון מרטין במדפסת תלת-ממד

אחת הטענות המרכזיות של תעשיית המדיה נגד פיראטיות היתה הטענה שמדובר בגניבה לכל דבר. אחת הפרסומות המפורסמות נגד פיראטיות השוותה הורדת תכנים מהרשת בצורה לא-חוקית לגניבה של רכב. הרי, אנחנו לא פושעים אז אם לא נגנוב רכב, למה שנגנוב מדיה?

התגובה המוכרת לטענה הזו היא שאם ניתן היה להוריד עותק של רכב, אז רבים היו עושים זאת. ובכן, כיום זה מתחיל להיות אפשרי טכנית, ואפילו משתמש ביתי עם מדפסת תלת-ממד בסיסית ביותר יכול להוריד מהרשת ולהדפיס רכב. ולא סתם רכב, אלא רכב אספנים נדיר – 1961 Aston Martin DB4.

הכירו את איבן סנץ’ – ניו-זילנדי עם חלום לבנות לבד אסטון מרטין. לסנץ’ יש רק מדפסת תלת-ממד די בסיסית בשם Solidoodle שיכולה להדפיס חתיכות בגודל 10 סנטימטרים (לאורך, רוחב ועומק) וגישה לאינטרנט.

הוא הוריד מהרשת הדמיה תלץ-ממדית של הרכב היוקרתי, פירק אותה לחלקים, והתחיל להרכיב לו את האוסטן מרטין שלו, חתיכה חתיכה. מדי יום, לפני שהוא הולך לעבודה, הוא מפעיל את המדפסת התלת-ממדית שתדפיס עוד חלק, וכך עושה גם מדי ערב לפני שהוא הולך לישון. כך, יש לו שתי חתיכות ביום מהחלום שלו.

עד כה הצליח סנץ’ להדפיס 72 אחוזים מגוף הרכב בהשקעה של 2,000 דולרים בלבד בחומרים. כמובן שהדגם שייצא לו לא יהיה משהו שניתן יהיה לנסוע בו.

השלב הבא יהיה ליצור יציקת פייברגלאס של הדגם המודפס, להרכיב אותה על גוף של ניסאן סקייליין 1993, ואז גם לבצע התאמה של פנים הרכב למראה של האסטון מרטין. כך או כך, מדובר בתהליך זול יותר מאשר רכישת אסטון מרטין 1962 אמיתית – יש רק כ-1,200 מהן בעולם כיום.

עולם מדפסות תלת-המימד צועד במהירות לכיוון של מהפכה שתאפשר לכל מי שיש לו מדפסת תלת-ממד או תקציב לרכוש אחת להדפיס לעצמם מוצרים שאחרת היו קונים בחנות או לא משיגים כלל.

כך, למשל, תוכלו להדפיס אקדח, צעצוע בדמות סופרמן או אפילו רכב שלם (אם יש לכם את הסבלנות).

בקרוב, הפיראטיות תגלוש את מחוץ לעולם המדיה, בו ניתן להעתיק תכני וידאו, אודיו ותמונות, אלא לעולם המוצרים האמתי בו מוצרים “פיראטיים” יהיו רק עניין של הורדת הדגם התלת-ממדי של המוצר ולחיצת כפתור לקבלתו.

(באמצעות: Independant)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן