אוכל

לא אוכלים בריא? תתחילו לאכול עוף

בעיות התזונה אצל הילדים בישראל הן מהגבוהות ביותר בעולם – בדיוק כמו שיעור הילדים הסובלים מהשמנת יתר. אכילת מאכלים בריאים ותפריט בריא לא באמת מעניינת את הילדים, קודם כל מכיוון שאוכל בריא בדרך כלל לא טעים להם – לעומת האוכל הפחות בריא שהוא מאוד טעים להם. כך למשל ילדים מעדיפים לאכול פסטה, נקניקיות, לחם וממתקים אבל אם נלמד אותם אחרת ונראה להם אופציות אחרות, הם יודו לנו על זה אחר כך. אם בריאות הילדים חשובה לכם, כדאי לשלב עוף בתנור בתפריט לפחות פעם פעמיים בשבוע וכן מזונות מזינים וחשובים למערכת החסינות ולהתפתחות של הילדים.

בעיות האוכל של הילדים – אחריות ההורים

הילדים שלנו הם בסך הכול ילדים ולא יכולים לדאוג לעצמם לא מבחינה פיננסית וככל שהם קטנים יותר אז גם לא מבחינת בישולים והכנת האוכל. לכן על ההורים מוטלת האחריות לדאוג לתזונה הנכונה של הילדים ולתפריט שהם אוכלים. מרבית ההורים חיים אורח חיים קדחתני ולכן נוח להם לתת את המזונות המהירים הללו לילדים, אולם אלה לרוב יהיו מאכלים לא טובים ולא מזינים עבור הילדים. גם אם מדובר בפתרון מהיר ונוח הוא לא יכול לבוא על חשבון הילדים שלנו, או לפחות להשתדל לעשות זאת כמה שפחות.

אז מה צריך לקחת בחשבון בתפריט היומי?

עוף בתנור למשל, ירקות, טונה ומאכלים עם חלבון וסיבים תזונתיים חשובים אחרים יהיו חיוניים. ניתן לשלב גבינות, ירקות מוקפצים, ירקות בתנור ומאכלים רבים אחרים שזמן ההכנה שלהם הוא סביר בהחלט. ניתן יהיה לאכול אותם לפחות יומיים-שלושה קדימה ואלה יתרמו יותר לבריאות הילדים שלכם. החלבון למשל חשוב לבניית השרירים ולהתפתחות הילדים וכן גם למערכת החיסונית. ילדינו צריכים לאכול את מנת החלבון היומית הנדרשת ומרבית הילדים אינם עושים זאת.

יתרונות חשובים לאכילת עוף:

  • אחוז שומן נמוך – אחת הבעיות של המזונות של היום היא כי מרבית המנות העיקריות הן גם בעלות אחוזי שומן גבוהים בדרך כלל. עוף בתנור לעומת זאת אם אוכלים אותו ללא העור, מכיל פחות מ3% שומן ויכול לשמש כמנה מדהימה עבור הילדים שלכם וגם עבורכם.
  • עוף תורם לכלי הדם ותפקוד הלב – ישנם מינרלים חיוניים מאוד לגוף האדם, וודאי לילדים ובני נוער שהם בשלבי ההתפתחות שלהם ולמעשה גם לאנשים מבוגרים יותר. מינרלים אלה כמו למשל ברזל, מגנזיום ואבץ הם רק חלק מהמינרלים החשובים שיש בעוף ומסייעים לתפקוד כלי הדם והלב וכן גם למערכת העצבים בגוף.
  • תפקוד תקין במהלך היום – היום יום של הילדים מלא בגירויים שונים, התרגשויות ודברים חדשים שהם נחשפים אליהם ולומדים אותם. מבחן בבית הספר יכול להלחיץ אותם, חומר חדש שהם לומדים ואפילו משחק כדורגל חשוב בין החברים יכול לרגש אותם ולגרום להם לאבד את הריכוז. עוף בתנור מכיל ויטמינים חשובים מקבוצה B כמו ויטמין B12 ו-B 6. אלה מסייעים לשמירה על ריכוז ושיפור התפקוד היומיומי של הילד.
  • חלבון – מרבית החלבונים שהילדים שלנו מכניסים לגוף הינם חלבונים לא איכותיים וכאלה גם המגיעים מחטיפים, ממתקים, לחם לבן ומוצרי מזון אחרים שלא מיטיבים עמם. החלבון האיכותי שיש בעוף מסייע לתפקוד התקין של הילד וכן להתפתחות שלו.

בסיכומו של דבר, עוף בתנור צריך להיות חלק חשוב בתפריט היומי והשבועי של הילדים שלכם. הוא מכיל מינרלים וויטמינים החשובים למערכות השונות בגוף, לריכוז ולהתפתחות שלהם. זהו אחד המזונות המומלצים ביותר על ידי משרד הבריאות לשילוב בתפריט האוכל שלכם ושל הילדים שלכם ויש אינספור מתכונים שתוכלו להשתמש.

אודות הכותב

שירה סתיו

שירה סתיו

גיקית, ערה, חד הורית, תל אביבית לא היפסטרית, טבעונית, לא אוהבת אספרסו. כותבת כאילו אין מחר.

תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה

הקליקו כאן כדי להוסיף תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

-->