חוקרים גילו למה צפיית בינג’ במשחקי הכס טובה לזוגיות שלכם

משחקי הכס

 השכל הישר אומר שזוגות המעוניינים לעשות טוב לזוגיות שלהם צריכים לבלות יותר זמן איכות יחד ללא הסחות: לבשל יחד ולאכול ארוחה זוגית לאור נרות, לדבר ארוכות על הכל ולעשות יותר סקס. לתרגל אינטימיות ולהתקרב זה לזו. במקום זאת, אתם מוצאים את עצמכם על הספה בבולמוס צפייה (בינג’) בסדרה “משחקי הכס”.

הצפייה אמנם מהנה אך לעתים נלווית אליה תחושת אשם על כך שאתם רובצים מול הטלוויזיה, כל אחד בעולמו, במקום לבלות יחד. אתם מבזבזים זמן יקר עבור פעילות שהייתם יכולים גם לעשות לבדכם. אבל הנה החדשות הטובות.

 מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אברדין בסקוטלנד גילה כי לצפיייה בטלוויזיה או סרטים ופעילויות אחרות כמו קריאת ספרים השפעה מבורכת על הזוגיות שלכם כמו מפגש עם קבוצה של חברים משותפים.

מתברר כי במערכת יחסים בה לבני הזוג אין כמעט חברים משותפים, לדמויות בסדרות טלוויזיה שמור תפקיד דומה. הן מספקות לכם עולם חברתי משותף שיכול לעזור לכם להרגיש קרובים ומחוברים, על פי החוקרים.

.לפני כן, מחקרים התייחסו לעולם חברתי משותף עם בן זוג במונחים של חוויות חברתיות משותפות בעולם האמיתי”, נכתב במחקר (PDF) שמתפרסם בכתב העת Journal of Social and Personal Relationships”.

“עם זאת, חוויות חברתיות כאלה אינן תמיד אפשריות. למרבה המזל, בני האדם גמישים להפליא בהמצאת דרכים חדשות לספק את הצרכים החברתיים שלהם. כאשר הצורך האנושי בחיבורים חברתיים לא מסופק בדרכים הרגילות הוא מוצא את מבוקשו במגוון של תחליפים כולל תצלומים, מזון, בעלי חיים וגם צפייה בטלוויזיה.

 המחקר כלל 259 סטודנטים במערכות יחסים מחייבות בפרק זמן של 16.7 חודשים. זוגות עם יותר חברים משותפים, לצד זוגות שיש להם פחות חברים משותפים אך צורכים מדיה ביחד דיווחו על הסיפוק הגדול ביותר ממערכת היחסים לאורך תקופת המחקר. החוקרים בדקו כי למדיה הייתה השפעה מכרעת על הקירבה בין הזוגות ולא, למשל, למשך הזמן שבילו יחד ללא קשר לצריכת המדיה.

החוקרים ביססו את המחקר שלהם על מחקרים קודמים שגילו כי חוויות משותפות מעמיקות את האינטימיות משום שהן מאפשרות לאנשים להטמיע היבטים מהפרטנרים שלהם בתחושת העצמי שלהם. תהליך זה נקרא “הרחבה עצמית” וביכולתו לטפח תחושות של אינטימיות ואהבה.

שימוש בדמויות בסדרת טלוויזיה כמו משחקי הכס כמושאים לרכילות או לדיון על אופי והתנהגות או אפילו עבור השלכה של פנטזיות משותפות יכול לתרום לזוגות תרומה דומה לזו של שיחות על מכרים משותפים – ולספק להם באופן דומה את תחושת השייכות לה הם זקוקים, אומרים החוקרים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן