המילניאלס משנים את ענף דירות היוקרה

וילה
בני דור המילניום רוצים דירות יוקרה ואם אתם חושבים שאני טועה אז אולי השיחה שקיימתי עם כמה סוכני נדל"ן שמתמחים בשיווק דירות יוקרה יוכלו לשכנע גם אתכם.

וילה

מאת קווי טל - שירותי מנוף הרמה מתקדמים

מי לא מכיר את דור המיליניום, המילניאלס (ה-Millennials) בני הדור שנולדו בשנות ה-80 וה-90? דור ה-Y? זהו דור שכולו נולד לעולם ממוחשב, ילדים דיגיטליים בעולם של טכנולוגיה מואצת. דור שנולד לכפר גלובלי שבו הגבולות מטושטשים והשמיים פתוחים.

רבות נכתב ונאמר על הדור הזה, שהוא מפונק, מרוכז בעצמו, לוקה בהפרעות קשב וריכוז, דור עצל אך גם כזה שקורא תיגר על האופן שבו ההורים והסבים שלו חיו את חייהם. אחד המאפיינים הבולטים של דור זה, כך כתבו המומחים, הוא עזיבה מאוחרת של בית ההורים. לפי המחקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי מלניאלס עוזבים את בית ההורים בגילאים מאוחרים, אחרי גיל 30, ואם לא די בכך, כ-40% מהמילניאלס שכבר עזבו את בית ההורים שבים, לאחר תקופה של עצמאות, לגור בבית ההורים.

זה דור אחר, תפיסת התעסוקה שלו שונה (החלפה תכופה של עבודות), תפיסת המשפחה שלו שונה (ממעטים להתחתן ולא ממהרים להקים משפחות), אך לדעתי אי אפשר לקרוא לדור זה עצל או מפונק. זה פשוט דור אחר וצריכים לקבל את זה שיש להם קצב משלהם ותפיסה שונה של המציאות. ואם אתם חושבים שאני טועה אז אולי השיחה שקיימתי עם כמה סוכני נדל"ן שמתמחים בשיווק דירות יוקרה יוכלו לשכנע גם אתכם.

בני דור המילניום רוצים דירות יוקרה

רוני קאהן, סוכן נדל"ן אמריקאי, סיפר לי: " כאן בארצות הברית בני דור המילניום מאחרים אחרי הדור שלי. הם הופכים לבעלי בתים רק מאוחר יותר בחייהם. אני מכיר הורים, בני הדור שלי, שחשבו שהילדים שלהם לא יעזבו את הבית שלהם לעולם. אבל אז קרה מפנה, מפנה חד ששינה את פני שוק הנדל"ן היוקרתי כולו. לפתע, בני דור המילניום פתחו את העיניים, הם רוצים להיות בעלי בתים אך לא סתם בעלי בתים – הם רוצים לחיות בדירות יוקרה והם למעשה מכריחים את ענף הנדל"ן היוקרתי להכיר בהם, בכוח הקניה שלהם והם מאלצים אותו להשתנות בהתאם.

אז נכון, רבים מבני הדור הזה נשארים זמן רב בבית ההורים, אבל אם מסתכלים על זה במבט רחב יותר רואים שהם רוצים חיים עצמאיים, אך הם מחכים להזדמנות לרכוש דירות יוקרה ולחיות את החלום. ושהייה אצל ההורים עד שיש את הכסף, היא לא רעיון כזה רע, תחשוב על זה."

ואכן, לא כולם מפונקים. יש דור חדש של אנשים שעובדים קשה וחוסכים, מקימים חברות סטארט אפ או גל של אנשים שירשו הון מהוריהם והם פוזלים לשוק דירות היוקרה ומשנים אותו. הם רוצים חדרים גדולים יותר, גימורים מהודקים יותר והתאמה ייחודית לסגנון חייהם. בארצות הברית מכנים תופעה זו "עלייתה של האריסטוקרטיה החדשה".

בתיה, משווקת נדל"ן יוקרתי באזור המרכז בישראל חיזקה את הגירסה של רוני וסיפרה לי: "בשנתיים האחרונות 23% מרכישות דירות היוקרה בחברה שלנו התבצעו על ידי בני 35 או צעירים יותר. זה מדהים אם אתה יודע מה המחיר הממוצע שבו נמכרים בתי היוקרה. אנחנו מדברים כאן על בתים שמכיחם הוא מעל 4 מיליון שקלים, כן?. תראה, המילניאלס צודקים בכך שהם לא עוזבים את הבית כל כך מהר, יש להם סיבות טובות.

הם לא מתחתנים בגיל צעיר, הם לא מוצאים עבודה סדירה עד גיל מאוחר וגם את הילדים הם עושים בגילאים מאוחרים. למה להם למהר? אם הם יתאפקו עוד קצת הם יוכלו לרכוש דירות יוקרה, זה חישוב טהור של כדאיות, של עלות ותועלת."

לא כל בני דור המילניום עצלים ובטח שאינם מפונקים. אם הם מצליחים לחסוך בזמן שהם אצל ההורים, הרי שיש בידם סכום ששווה לכ-10 שנות עבודה, בהנחה שיצאו לעבוד מגיל 23. כשהם יוצאים מבית ההורים, בגיל 33 לערך, יש להם חסכונות רבים שמאפשרים להם לרכוש דירות יוקרה. וזאת בניגוד לדור שלנו שיצא כמה שיותר מהר מהבית אל בית סטנדרטי וקטן.

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן