הדקל? ננסי, הסגולות הבריאותיות? ענקיות!

palmeira-da-serra-2964399_1920
תוסף דקל ננסי מופק מתמצית פרי הדקל. את הדקל הננסי ניתן לראות גדל בעיקר באיזור בפלורידה, בקליפורניה ובג'ורג'יה.

נראה שכולם מדברים לאחרונה על דקל ננסי ועל הסגולות הבריאותיות שלו, אז יצאנו לבחון ולבדוק על מה כולם מדברים. אבל לפני שנבין מה דקל ננסי יכול לעשות עבור גברים ונשים, נראה ראשית מה מקורו של הצמח ומהיכן הוא מגיע אלינו.

דקל ננסי – מי אתה?

דקל ננסי (באנגלית: Saw palmetto) זהו צמח ממשפחת הדקלים והוא מאופיין בנמיכות קומה, ביחס לגובהם הגבוה של דקלים שאינם ננסיים, כאשר תוסף הדקל הננסי מופק למעשה מתמצית פרי הדקל. את הדקל הננסי תוכלו לראות גדל בעיקר בפלורידה, בקליפורניה ובג’ורג’יה וכן באזורים נוספים בדרום מזרח ארצות הברית.

הדקל הננסי הוא תוסף טבעי וביכולתו לטפל במגוון רחב של תופעות ובעיות בריאותיות הרווחות הן בקרב גברים והן בקרב נשים. בין היתר הדקל הננסי נחשב יעיל במקרים של דלקת בדרכי השתן, דלקות באשכים, לגודש בדרכי הנשימה וכן במקרים של שיעול. בנוסף, הדקל הננסי מאזן את חילוף החומרים, מעורר תאבון ומחזק את בלוטת התריס.

גבירותיי ורבותיי, תראו מה דקל ננסי יכול לעשות עבורכם

על פי האגודה האמריקנית לתזונה, דקל ננסי הוא אחד מתוספי התזונה הפופולריים ביותר בקרב אמריקאים בגילאי 50 עד 75.

גברים – יש היום תיעוד מדעי המצביע על כך שהדלק הננסי מאוד יעיל לגברים שיש להן בעיות בשלפוחית השתן, במיוחד במצבים של הגדלה של בלוטת הערמונית. במצב כזה הנפיחות בבלוטת הערמונית מפריעה לשופכה וזה גורם לצריבה בעת מתן שתן, מתן מעט מדי שתן, טפטופים לאחר מתן שתן והגברת שכיחות השתן בלילות. הדקל הננסי נמצא כאפקטיבי בדיוק למצבים אלו.

הוא אמנם לא מקטין את גודלה של הערמונית אך הוא מעכב טסטוסטרון ובכך מסייע במצבים אלו. רק לאחרונה נערכו מספר ניסויים קליניים שאשררו את יעילותו של הדקל הננסי בטיפול בערמונית מוגדלת. מתוצאות המחקרים עולה כי כ-90% מהמטופלים שצרכו תוסף דקל ננסי הראו שיפור בתוך ארבעה עד שישה שבועות. וזאת בניגוד לתרופת המרשם שיעילה רק עבור 50% מהחולים. בנוסף, גם המחיר של תוסף דקל ננסי נמוך משמעותית מהתרופה שנועדה לטפל בערמונית המוגדלת.

כמו כן, ב-24 מחקרים קליניים שנערכו באירופה מאז שנת 1960 ועד 1998 הוכח שגברים שנטלו דקל ננסי ראו שיפור של 28% בסימפטומים בדרכי השתן ושיפור של 43% בזרימת השתן הכללית.

נשים – יש עדויות מדעיות ליעילותו של דקל ננסי גם בקרב נשים. כך למשל נמצא שהדקל הננסי יכול לסייע לנשים שסובלות מגדילה של שיער לא רצוי על הפנים וכן בדילול שיער. בנוסף, נראה שהדקל גם יכול לסייע במקרים של אקנה וגם לנשים שסובלות מסימפטומים חזקים של כאבי ווסת.

לבסוף, מחקרים הראו שדלק ננסי יעיל לעוד מצבים. כך למשל, הוא נמצא אפקטיבי לשיפור ספירת זרע בגברים, להגברת ייצר חלב אם בנשים, הוא יעיל בבניית מסת השריר ואף עוזר למטבוליזם בגוף.

    מנוי
    הודע ל
    guest

    0 תגובות
    Inline Feedbacks
    הצג את כל התגובות
    Forgot your password?

    Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

    Forgot Your Password?

    Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

    דילוג לתוכן