מצעד הגאווה הג’ינגי נערך באוסטרליה: בקרוב אצלנו?

הרבה ראשים כתומים נראו ברחובות מלבורן אתמול – בצעדה שנועדה למחות נגד הג’ינג’ריזם.

הצועדים ביטאו חזית אחת נגד שנאת הג’ינגים ורמיזות מעליבות כאילו הם מסריחים בגשם ואם עוברים לידיהם צריך לירוק. 

הסטריאוטיפים מציירים את הג’ינג’ים כחמי מזג,  ואילו בסרטים ותכניות טלוויזיה רבים מיוצגים הבריונים והדמויות הרעות כבעלי שיער ג’ינג’י. לחילופין, הג’ינג’ים מוצגים בקולנוע ובטלוויזיה כקורבנות לבריונות ומעשי אלימות, ולרוב נטפלים אליהם בגלל צבע שיערם.

ג’ינג’רפוביה הוא מונח המתאר פחד מג’ינג’ים, וגם ג’ינג’ריזם הוא מונח שקיים שנים רבות ומתאר גזענות נגד ג’ינג’ים. כותרות מהשנים האחרונות ציינו כי בנק הזרע המוביל בעולם הצהיר שהוא לא מעוניין יותר בתרומות זרע מג’ינג’ים, בשל הביקוש הנמוך לילדים ג’ינג’ים.

סיבה נוספת לעניין התקשורתי היא הערכות שחוקרים כי בגלל חולשתו של הגן הג’ינג’י, אוכלוסיית הג’ינג’ים קרובה להכחדה. הג’ינג’יות הוא גן חלש (רצסיבי) שמדענים מנבאים לו כי ייכחד בעוד כ-70 שנה. האנשים בעלי השיער הכתום-אדמדם ועם העור הבהיר והמנומש מונים לא יותר מאחוז לשני אחוזים מאוכלוסיית העולם, מיעוט מדוכא שרובו מתגורר במערב וצפון אירופה, בארצות מעוטות שמש. סקוטלנד היא המדינה המובילה בעולם בריכוז הג’ינג’ים שבה, שם הם מהווים כ-13% מהאוכלוסייה. 

אנשים נוטים לייחס לאדומי וכתומי השיער תכונות מסוימות, רובן שליליות. אומרים שהם חמי מזג, בעלי אופי חזק, עקשנים, שובבים ומתרגזים בקלות. צבע השיער הג’ינג’י לרוב מזוהה עם תעוזה מינית אצל נשים. לא הכל שקרים.

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת המבורג, נשים בעלות שיער אדום מקיימות יחסי מין יותר מנשים בעלות צבעי שיער אחרים. אדום הוא צבע שמסמל יותר מכל תשוקה ואהבה, וזו ככל הנראה הסיבה העיקרית למשיכתם של גברים לג’ינג’יות ולהיווצרות הסטיגמה שהג’ינג’יות הן “הכי טובות במיטה”. הג’ינג’ים התגלו כרגישים יותר לכאב, קור, שמש וגירויים נוספים, מה שחיזק את התוקף המחקרי להנחה זו.

המצעד באוסטרליה היה רק אחד מבין כמה שמתוכננים להיערך השנה. מתוכנן מצעד דומה בבריטניה, ואילו פסטיבל הג’ינג’ים שהיה אמור להיערך בישראל בחודש אוקטובר נדחה בפעם השנייה, ואי אפשר לשלול לחלוטין תיאוריות קונספירציה שונות שהועלו בעניין. 

“רדפו אותנו וקראו לנו ראש גזר, מכנסי פאנטה וכל מיני שמות מעליבים”, אמר אהרון ווב, מייסד ארגון האדמונים, “אנו אומרים די לעלבונות. לחילופין, הגיע הזמן לשטיפה אדמונית של הביטויים האלה כדי שלא יהיו עוד שליליים. היו גאים באדמוניות שלכם. זה נהדר להיות ג’ינג’י!”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן