איך לזהות סימנים מוקדמים לבעיות מפרקים ולמנוע סיבוכים

לא מעט אנשים עלולים לסבול מכאבי מפרקים לאורך חייהם. חשוב להגדיש כי כאבי מפרקים עלולים לרמוז על בעיות מפרקים רבות, ובפרט על דלקת מפרקים, ואילו המשמעות עלולה להיות פגיעה משמעותית באיכות החיים, בטח אם מדובר בסיבוכים. אז איך מזהים סימנים מוקדמים לבעיות מסוג זה, וכיצד מתמודדים איתן? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

שחיקת סחוסים

אחת הסיבות הנפוצות ביותר למקרים שונים של כאבים בירך זו תופעת שחיקת סחוסים, שנפוצה בעיקר בקרב גילאים מבוגרים יותר. כאשר מדובר בשחיקת סחוסים, למעשה יש פגיעה די משמעותית ברקמת הסחוס, אותה רקמה המצפה את עצמות המפרק. יש לציין כי פגיעה בסחוס עלולה להחמיר לאורך זמן, מה שאומר כי גם הכאבים והמגבלות במקרה זה מחמירים לאורך זמן, ולכן עלינו לטפל בבעיה זו מוקדם ככל הניתן.

איך מטפלים?

במידה ומדובר בתהליך ממושך של התמודדות עם שחיקת סחוסים (אוסטאוארטריטיס), עבור רוב המטופלים הפתרון היעיל ביותר יהיה לבצע ניתוח להחלפת מפרק ירך . חשוב להדגיש כי בדרך כלל פונים לגישה זו במידה וכבר נוסו כל אפשרויות הטיפול השמרני האחרות שכן, מדובר בטיפול יעיל ואיכותי – אך אחרי הכל בכל זאת מדובר בניתוח עם תקופת החלמה לא פשוטה בכלל.

דלקת בגידי הירך

עוד סימן די נפוץ של כאבים בירך הוא דלקת בגידי הירך, אותה נהוג לכנות בשפה המקצועית טנדיטיס. הגידים הם למעשה רקמות שתפקידן לחבר בין העצמות לשרירים, אך חשוב לזכור כי גם בהם עלולה להתפתח דלקת לאחר פעילות מאומצת יתר על המידה אשר מתבצעת בצורה ממושכת. לכן, אם מטופל מתלונן על כאבים חדים למדי בירך לאחר מאמץ – ייתכן כי הבעיה שלו היא דלקת בגיד הירן.

דרכים נוספות לטפל בכאבים בירך

• נעליים אורטופדיות טיפוליות – במידה והכאב הוא בעיקר בזמן הליכה, סביר להניח כי נעליים אורטופדיות אשר הותאמו למטופל בצורה אישית יקלו על הכאבים. את הנעליים מתאימים למטופל לאחר בדיקת יציבה, וזאת לא שמבררים אודות סוג הכאב והבעיה ממנה הוא סובל.

• פיזיותרפיה – פיזיותרפיה בהחלט עשויה לעזור להתמודד עם כאבים בירך, בייחוד עם כאב דקירות בירך הפנימית. באופן כללי, פיזיותרפיה נועדה להתמודד עם חוסר איזון במערכת השלד, ולכן היא יכולה להקל על כאבים ואף לשפר את טווח ויכולת התנועה. כמו כן, פיזיותרפיה יכולה לסייע מאוד לאורך תקופת ההחלמה לאחר ניתוח להחלפת מפרק ירך.

• עיסוי רפואי – קיימות טכניקות שונות בהן משתמשים מעסים על מנת לרפא כאבים. עיסוי רפואי נמנה בין השיטות הנפוצות ביותר בתחום הרפואה המשלימה על מנת להתמודד עם כאבים בירך, ובכלל – עם כאבים בכל חלקי הגוף. טיפולים מסוג זה לצד טיפול רפואי שמרני בהחלט עשויים להקל על הכאבים ולהפיק תועלת מסוימת.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן