אירוע לב במהלך העבודה האם תאונת עבודה?

אירוע לב במהלך העבודה, יכול להיחשב כשאלה משפטית מורכת, בעיקר בתחום דיני העבודה והביטוח.

אירוע לב במהלך העבודה הוא מצב שבו עובד סובל מהתקף לב או מבעיות לב אחרות במהלך עבודתו.

כבר עכשיו יובהר ויודגש, לא כל אירוע לב במהלך העבודה יחשב כתאונת עבודה מבחינת הביטוח הלאומי.

  • הבנת תאונות עבודה והכרה של המוסד לביטוח לאומי בישראל

תהליך ההכרה כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי בישראל הוא לא פשוט ובמקרים רבים הביטוח הלאומי נוהג לדחות את הכרת האירוע כתאונת עבודה. מאמר זה מתאר את השלבים, הדרישות והשיקולים הדרושים הכרוכים באירוע לב המסווג כתאונת עבודה.

  • ההקשר של מתח הקשור לעבודה

לחץ הקשור לעבודה יכול להתבטא בדרכים שונות, לתרום לבעיות בריאות חמורות, כולל אירועים קרדיווסקולריים. ויכוח בין עובדים או גורם אחר שאינו קשור לעבודה בד”כ לא יוכר כתאונת עבודה. ויכוח עם עובד/מנהל בענייני עבודה יוכר כתאונת עבודה.

 תיעוד האירוע

השלב הראשון בבקשת הכרה מהמוסד לביטוח לאומי הוא תיעוד יסודי. כתוב בהקדם האפשרי לאחר האירוע את כל הפרטים הרלוונטיים: תאריך ושעת הוויכוח, מה נדון, מצבך הרגשי והפיזי במהלך העימות וכיצד הרגשת מיד לפני התקף הלב. אסוף עדים שיכולים לאשש את החשבון שלך, כגון עמיתים שנכחו במקום.

  • תיעוד רפואי

בעקבות התקף לב, התיעוד הרפואי הופך לעיקרי. עליך לוודא שיש לך דו”ח רפואי מקיף. דוח זה צריך לפרט את האבחנה, חומרת מצבך, כל בעיה בריאותית קיימת, והערכת הצוות הרפואי לגבי מתח כגורם פוטנציאלי. ככל שהתיעוד הרפואי ברור ומפורט יותר, כך יתחזק המקרה שלך. ישנם מקרים שכדאי לשקול להוסיף הערכת רופא מומחה לגבי המצב הרפואי שלך על מנת להקל על ביטוח לאומי להגיע להחלטה. במקרים אלו, כדאי להתייעץ עם עורכי דין לתאונות עבודה העוסקים בתחום ויש להם ניסיון מעשי ותוצאות בהתאם.

  • הודעה רשמית למעסיק

יידוע המעסיק שלך על האירוע הוא קריטי. זה צריך להיעשות באופן רשמי בטופס ב.ל 250 של ביטוח לאומי. מומלץ לצרף מכתב המפרט את כל השתלשלות האירוע, מה קדם לכך והעדים. חייבים לזכור כי המכתב הנ”ל יכול להיות מוגש כראיה לבית המשפט ולשימוש חוקרי הביטוח הלאומי ולכן, יש להקפיד ולשקול כלמה שנכתב.

  •  הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי

לאחר שאספת את כל המסמכים הנדרשים, השלב הבא הוא הגשת תביעה למוסד לביטוח הלאומי. תביעה זו צריכה לכלול את הדוחות הרפואיים שלך, כל הצהרות עדים רלוונטיות, וההודעה הרשמית שלך למעסיק שלך. הקפד למלא את כל הטפסים הדרושים במדויק ולספק עותקים של כל המסמכים התומכים. ככל שתביעתך תהיה מקיפה יותר, כך סיכויי האישור שלך טובים יותר.

מבוטח יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי באופן עצמאי. כמו כן מבוטח יכול להיעזר בשירותי העזר של ביטוח לאומי או בעורך דין לתאונות עבודה אשר זה הוא תחום עיסוקו.

יש הסוברים כי לא הגיוני הוא שביטוח לאומי מעמיד עזרה אנשי ביטוח לאומי על מנת שיעזרו להוציא כספים מביטוח לאומי. אנחנו לא נחווה דיעה בעניין.

  • תפקידו של המוסד לביטוח לאומי בהערכת תביעות

המוסד לביטוח לאומי אחראי על בדיקת תביעות של תאונות עבודה, לרבות התקפי לב. לאחר הגשת תביעתך, המוסד לביטוח לאומי יבדוק את התיעוד ויכול לבקש מידע נוסף או הבהרה. לביטוח לאומי הזכות להזמין את המבוטח לחקירה. החקירה היא פרטנית ללא ליווי עו”ד. מומלץ להתייעץ לפני חקירה עם עו”ד לתאונות עבודה המצוי בתחום תאונות עבודה והתקפי לב.

  • איסוף ראיות נוספות

בעוד התביעה שלך בבדיקה, ייתכן שיהיה מועיל לאסוף ראיות נוספות. זה יכול לכלול סקירות ביצועים, כל היסטוריה של לחץ במקום העבודה ותיעוד של תקריות קודמים שאולי תרמו לסביבת עבודה עוינת. מידע זה יכול לחזק עוד יותר את המקרה שלך, לספק תמונה ברורה יותר של התנאים שהובילו להתקף הלב שלך.

  • תהליך הערעור

אם תביעתך בביטוח לאומי נדחתה, חיוני להבין את תהליך הערעור ומה סיבת הדחייה. תקבל מכתב רשמי המסביר את הסיבות לדחייה, ויש לך את הזכות לערער על החלטה זו. אסוף כל ראיה חדשה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה, והגש את הערעור שלך בתוך פרק הזמן שנקבע. תהליך הערעור יכול להיות מורכב, ולכן חיוני להיעזר העורך דין תאונות עבודה אשר יש לו ניסיון והבנה בחוקים ובתקנות של המוסד לביטוח לאומי.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן