בעידן האינטרנטי שלנו אנו מחפשים את הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק שלנו. אנו יודעים כי מרבית הגולשים נכנסים לאתר האינטרנט ונחשפים בו לתכנים שונים, ואנו רוצים להגיע אליכם כמה שיותר. קיימות שיטות שונות לקידום אתרים בגוגל, כאשר אחת הבולטות שבהן היא קידום ממומן בגוגל. מדובר בשיטה טובה שיכולה להניב פניות טובות, אם יודעים כיצד להתנהל נכון. אבל לפני הכול, חשוב להכיר את יתרונותיה.
מדוע כדאי לפנות לפרסום ממומן בגוגל?
הרעיון של קידום ממומן -PPC נראה פשוט מלכתחילה. כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל, אתם יוצרים חשבון, יוצרים את המודעה שלכם ולאחר מכן משלמים לגוגל עבור מספר מסוים של קליקים ועולים לתוצאות החיפוש הראשונות. קידום ממומן הוא קידום מהיר וכולל כמה יתרונות מרכזיים:
- חסכון משמעותי בזמן.
אחד היתרונות הבולטים יותר של הקמפיין הממומן הוא החיסכון בזמן. בניגוד לאתר אורגני שבו אתם יכולים להשקיע חודשים עד שהוא יעלה לתוצאת החיפוש השלישית, הרי שהקידום הממומן הוא מהיר. כמובן, חשוב להשקיע במודעה, להתחיל בקטנה ולאט ולראות איך מתקדמים עם הקידום, אבל בסופו של דבר מדובר בפתרון מהיר שמתאים במיוחד לקמפיינים שלכם.
- אפשר להשיג מבקרים ממוקדים במהירות.
אם פועלים נכון במסגרת הקידום הממומן, ניתן להשיג פניות טובות וגם לא מעט מבקרים שילחצו על המודעה. עם עבודה נכונה של הצגת איכות המוצרים והשירותים שלכם, המרת דפי נחיתה ובחירת קמפיין מותאם, ניתן להגיע רחוק.
- דרך טובה לבדוק אם באמת מכירים את המוצר שלכם.
גם אם יש לכם אתר אורגני איכותי, ייתכן בהחלט שלא כולם קיבלו את חשיפה משמעותית למוצר שלכם. דרך טובה לבדוק עד כמה באמת מכירים את המוצר שעליו אתם עובדים קשה כל כך כדי לשווק אותו היא פשוט להריץ עליו קמפיין ממומן בגוגל ולבדוק את מספר הכניסות. אם מספר הכניסות נמוך יחסית, כדאי לחשוב איך לשווק את המוצר בדרך טובה יותר.
- בודקים ערוצים דיגיטליים שונים.
הקמפיין הממומן בגוגל מאפשר לכם לבדוק את ערוצי השיווק השונים שלכם, על מנת לוודא שהם אכן פועלים. למשל, בעזרת הקמפיין הממומן אפשר לראות אם בחרתם נכונה במילות המפתח שאתם מקדמים ברגע נתון, אם הרספונסיביות לנייד עובדת כמו שצריך ואתם מקבלים פניות דרך הנייד או אם יש יותר נרשמים לשירות שלכם.
- עוברים לטכניקות שיווק מתקדמות.
באמצעות הקמפיין הממומן של גוגל ניתן לעבור לטכניקות שיווק מתקדמות יותר דוגמת Retargeting. מדובר באחת משיטות השיווק הידידותיות יותר הקיימות. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצר מסוים כמו מצבר לרכב, ניתן ליצור מודעה ש”עוקבת” אחרי לקוחות שלא ביצעו רכישה באתר או לא סיימו למלא פרטים. כך שברגע שהם נכנסים לאתר אחר, המודעה שלכם תופיע בו.
קידום ממומן בגוגל בצורה מושכלת
ראינו כי לקידום הממומן בגוגל ישנם כמה יתרונות משמעותיים. אבל כדי להפיק את המיטב מהקידום הממומן, חשוב לנהל אותו בצורה נכונה ולבחון כמה מאפיינים. דבר ראשון, חשוב לשים לב למילות המפתח. העניין הוא שרבים מתחרים על המודעות הממומנות, ולכן כדאי להיות ממוקדים מאוד מבחינת מילות המפתח שאתם בוחרים. לפיכך, חשוב לבצע חקר מילות מפתח באמצעות הכלים של גוגל, כדי להבין אילו מילות מפתח מתאימות לכם יותר ואילו פחות. כדאי גם לכלול מילות מפתח עם ביטויי זנב. שנית, חשוב לדעת למקדם את הקמפיין. מומלץ לבצע פעולות כמו פילוח קהל היעד לפי פרמטרים כמו מין ושפה, גיל או אזור גיאורפי.
דבר נוסף שכדאי לעשות הוא להתאים בין מסע הפרסום של הקמפיין לעמוד הנחיתה שאליו אתם מפנים את הגולשים. זאת אומרת שכדאי בהחלט להימנע מפעולות שיטעו את הגולש. לדוגמה, להציע במודעת הפרסום מוצר אחד ולאחר מכן להציג מוצר שני בעת המעבר לעמוד הנחיתה. בסופו של דבר, הרלוונטיות של עמוד הנחיתה משפיעה על איכות הקמפיין. כמו כן, תוכלו לשדרג את המודעה הממומנת שלכם בעזרת תוספים שונים כמו כפתורי הנעה לפעולה או התקנת תוסף התקשרות בסיום מודעת הקמפיין. ולבסוף, ניתן וחשוב לבצע מעקב עבור הביצועים של הקמפיין שלכם. באמצעות המערכת של גוגל – גוגל אנליטיקס – ניתן לבצע מעקב אחר ההמרות, לבחון את יעילותן של מילות המפתח, לבצע אופטימיזציה לצורך שיפור התוצאות, לתזמן מודעות ועוד.
לא חייבים לבצע את הקידום הממומן לבד
ראינו כי קידום ממומן, אף על פי שהוא מהיר יותר מהקידום האורגני וניתן להשיגו בקלות רבה יותר, דורש תכנון ומלאכת מחשבת. לא כל אחד יכול לערוך הודעה בקידום הממומן, ואם עושים זאת ללא מומחה לקידום אתרים, אפשר פשוט לבזבז כסף על לידים שאינם מועילים בדבר. אף על פי כן, קיימת אופציה שנייה והיא לפנות למומחה לקידום אתרים אשר מתמחה בקידום הממומן. חשוב לבדוק כמה מאפיינים לפני שבוחנים את המומחה. כך למשל, תוכלו לבדוק את הניסיון שיש לו בתחום. על מנת לקדם אתרים במסגרת הקידום הממומן, נדרש ניסיון רב וידע בתחום. כדאי גם לבדוק את תיק העבודות של המומחה לקידום אתרים, על מנת לראות אילו הישגים יש לו. פרמטר נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא המחיר. מקדם אתרים אמין ומקצועי פועל בשקיפות מלאה ומציע לכם הצעת מחיר הוגנת ומפורטת, כך שתוכלו לבחון אותה ולהשוות אותה במידת הצורך. כמו כן, ניתן לאסוף המלצות על מקדם האתרים מפי אחרים.
בסופו של דבר, חשוב להיפגש עם מקדם האתרים לפני תחילת העבודה, להציג את התחום שבו אתם עוסקים ולראות איך אפשר להתקדם מכאן. החלק הטוב בקידום אתרים בגוגל באופן ממומן הוא שאתם יכולים לבחון בכל רגע נתון את תוצאות הקידום שלכם, לראות מה עובד יותר ומה פחות ולדעת מה כדאי לשפר.
קרדיט תמונה FREEPIK