5 טכנולוגיות רכב מגניבות שישנו לחלוטין את חוויית הנסיעה שלנו

מוגש באמצעות מיצובישי אאוטלנדר PHEV, רכב חשמלי היברידי, שרושם צריכת דלק חסכונית של 52.6 ק”מ לליטר בזכותו הרכב ממוקם בקבוצה 1 מבין 15 קבוצות הזיהום.

רבים מכנים את האוטו שלהם “השלוחה של הבית”. סוג של איזור פרטי בלב המרחב הציבורי, שאפשר להתרווח בו ולהרגיש בבית גם כשאנחנו נמצאים קילומטרים רבים מביתנו האמיתי.

אם אתם כמונו, סביר להניח שבבית שלכם יש לא מעט מכשירי חשמל מגניבים שנמצאים בטופ של עולם הטכנולוגיה של השנים האחרונות. טלוויזיה דקה באיכות מצויינת, סמארטפון משוכלל, מחשב עוצמתי. לכולנו יש לפחות כמה מוצרים שמזכירים לנו שאנחנו נמצאים בשיאו של עידן טכנולוגי מלהיב.

גם במכוניות שלנו יש הרבה מאוד טכנולוגיה. לפעמים קל לשכוח את זה. אבל אפילו אם אתם לא בוחרים ברמת האיבזור הגבוהה כשאתם בוחרים מכונית כי “אוטו נועד רק שייסעו בו” – אחרי שתראו את טכנולוגיות הרכב האלה, שנמצאות כולן בפיתוח, וודאי תתחילו לבדוק אם יש לכם מספיק כסף בבנק כדי לשדרג את האוטו שלכם לכזה שכולל אותן.

החדשות הטובות: אפשר להניח לבנקאי. הטכנולוגיות האלה בקושי קיימות במכוניות כיום (וגם אם כן מדובר רק בדגמי יוקרה אקסקלוסיביים). מצד שני, יש סיכוי לא רע שהן יהיו חלק בלתי נפרד גם בדגמים הבסיסיים בעוד 5-10 שנים. !

וזה עתידני אבל קורה כבר היום: מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא רכב חשמלי-היברידי נטען המונע באמצעות שילוב היתרונות היחסיים של שתי שיטות הנעה: הן הנעה באמצעות מנוע בעירה פנימית, כמו במכונית בנזין רגילה, והן באמצעות מנוע חשמלי המחובר לסוללה. סוללת ההינע באאוטלנדר PHEV מאפשרת נסיעה של עד כ-52 ק”מ* תוך שימוש במנוע החשמלי בלבד, ללא פליטת חומרים מזהמים וללא רעש. למידע נוסף.

1. שמשת AR חכמה

תמונה: Shutterstock

מציאות רבודה (AR) היא טכנולוגיה שיודעת להציג מידע דיגיטלי על פני תמונה של המציאות. המשקפיים החכמות של גוגל, Google Glass, פועלות על העיקרון הזה: להכניס לכם לשדה הראייה מידע דיגיטלי שלא חוסם לכם את תמונת המציאות אלא משתלב בה.

לא רק גוגל רוצה להביא את ה-AR להמונים. חברות רכב רבות מתחילות לשלב את הטכנולוגיה הזאת בשמשות חכמות, ש”ישדרו” את לוח השעונים על פני השמשה עצמה. בצורה זו כבר לא תצטרכו להוריד את הראש כשתרצו לדעת כמה מהר אתם נוסעים, שכן המידע יוצג ישירות מול העיניים שלכם מבלי להסתיר את הדלת.

גוגל גלאס (צילום מסך דרך גוגל)

כמובן שלוח שעונים דיגיטלי זו רק ההתחלה. שמשות AR יכולות לקבל יישומים מתוחכמים ויעילים הרבה יותר. דמיינו למשל מכשיר GPS שמראה לכם לאן צריך לפנות “על הכביש”, או סייען דרך שיסמן לכם בזמן אמת את המרחק ביניכם לבין הרכב שנוסע לפניכם ויתריע כשהוא רואה שאתם מתקרבים אליו מדי.

בשלב זה, כשהטכנולוגיה הזאת נמצאת בשלב התכנונים בלבד, היא נשמעת כמו ממש כמו קסם או קטע מסרט מדע בדיוני. יש לנו הרגשה שברגע שהיא תתחיל להיות מיושמת גם במציאות לא נבין איך אי פעם הסתדרנו בלעדיה.

2. המכונית הופכת למטען

תמונה: Shutterstock

אם אתם משתמשים בסמארטפון שלכם כנווט GPS, סביר להניח שכל הדאשבורד שלכם מלא בכבלי הטענה שונים ומשונים, שמטרתם לוודא שאפליקצית הניווט לא תזלול לטלפון שלכם את כל הבטריה בזמן שאתם עושים את דרככם לעבודה. במכוניות רבות יש הרבה מאוד סוגים של כבלים, שכן לכל אחד מבני המשפחה יש מכשיר שונה שדורש כבל אחר. בקיצור: בלגאן.

בעתיד זה יכול לעבוד שונה לגמרי. בעולם הטכנולוגי מדברים כבר זמן רב על מערכות הטענה אלחוטיות. במקום לחבר את המכשיר לכבל חשמלי, הזרם שנדרש כדי להטעין אותו מועבר דרך האוויר, כך שברגע שהסמארטפון שלכם נמצא במקום המתאים הוא כבר יטעין את עצמו בלי שתצטרכו לעשות כלום.

הטכנולוגיה הזו מעניינת גם את תעשיית הרכב, שמעוניינת מאוד להפוך את האוטו ל”איזור הטענה”. כבר לא צריך להתחיל לריב מי יחבר הפעם את הכבל שלו למצת. ברגע שתכנסו לרכב המצוייד בטכנולוגיה הזו – הסמארטפון שלכם יתחיל להטעין את עצמו בלי שתצטרכו לעשות כלום.

בשביל שהטכנולוגיה הזו תהפוך יישימה יצרניות הסמארטפונים תצטרכנה למצוא תקן אחיד להטענה אלחוטית, והמכשירים עצמם יצטרכו להתאים לטכנולוגיה (זה אומר שהאייפון החדש שקניתם לפני חודש עדיין לא יתאים). אם הדבר הזה אכן יקרה אין שום מניעה מלראות את הטכנולוגיה נכנסת גם למכוניות של מחר.

3. כרית אוויר שתציל לכם את האוטו

תמונה: Shutterstock

אם כל חייכם תהיתם למה מטוסים לא בנויים בשלמותם מהחומר ממנו עשויה הקופסא השחורה, אז אולי יצא לכם גם לשאול מדוע מכוניות לא עשויות מהחומר ממנו עשויות כריות האוויר. למרות שאי אפשר לבנות מכוניות שלמה מבלון אוויר מתנפח, הקונספט בהחלט חמוד: מכונית שבעת תאונה תגע להגיב כולה בצורה מיידית ולהגן על עצמה ועל יושביה מעוצמת ההתרסקות.

ובכן, העתיד יכול להיות כזה. תעשיית הרכב עושה ניסויים רבים כדי לשלב סוגים חדשים ומשוכללים יותר של כריות אוויר גם בחלקים החיצוניים של הרכב. בזמן תאונה, כריות האוויר תפתחנה גם מבחוץ ותאפשר לרכב לבלום בצורה בטוחה יותר, להמנע מתת-היגוי שמאפיין בלימות חירום, להפוך התנגשויות חזיתיות עם רכבים אחרים להרבה יותר מסוכנות ואפילו לשמור על הרכב עצמו מלהפוך לטוטאל-לוס במהלך התאונה.

הטכנולוגיה הזו נמצאת כיום בשלב הבדיקות הראשוניות בלבד. האתגר הוא לגרום לרכב “לדעת” מתי הוא הרגע הנכון לפתוח את הכריות החיצוניות, שכן מקרה בו הן יפתחו שלא כצורך יוכל בקלות להגמר באסון. כשזה יקרה, המכוניות שלנו יוכלו להפוך באחת לבטוחות הרבה יותר בעזרת חשיבה מחדש על טכנולוגיה שכולנו מכירים.

4. זהירות, אור אדום לפניך

תמונה: Shutterstock

במציאות של היום ערים רבות מרושתות כולן במערכות מתוחכמות, שמאפשרות למרכזי בקרה לשלוט ולנטר אחרי פעולות אלקטרוניות רבות ברחבי העיר. רשת רמזורים, למשל: מוקדים עירוניים רבים יכולים לדעת בכל רגע נתון איזה מן הרמזורים שבעיר ירוקים ומתי הם יתחלפו לאדומים.

עכשיו דמיינו את הרכב שלכם מתחבר גם הוא לרשת הזאת. לא רק שזה יאפשר לרכב להזהיר אתכם אם אתם מתקרבים לרמזור שהולך להתחלף (ולמנוע בלימה חורקת בלמים) ולמערכת הניווט שלכם להמליץ לכם על דרכים עם רמזורים יותר נוחים, זה גם יאפשר לרכב להגיד לכם בדיוק באיזה מהירות עליכם לנהוג כדי ליפול על “גל ירוק” ולא לעצור אפילו פעם אחת ברמזור.

בשלב זה כל מה שדרוש כדי שהמערכות האלה יתחילו לפעול זה אישור רגולטורי שיאפשר לערים לשחרר את המידע על רשת הרמזורים שלהן לציבור הרחב. ברגע שזה יקרה יצרניות הרכב וה-GPS תוכלנה להשתמש במידע הזה בצורה כמעט מיידית ולהפוך את הרמזורים לבעיה של אתמול.

5. אורות לייזר

תמונה: Shutterstock

זה כבר ממש נשמע כמו קטע מסרט מדע בדיוני: אחרי שטכנולוגית ה-LED השתלטה על האורות הקדמיים של מכוניות מסויימות, השלב הבא הוא לייזר. לא רק שזה נשמע מגניב, למנורות לייזר יש יתרונות משמעותיים על כל הטכנולוגיות האחרות.

ראשית – הנורות עצמן קטנות וקלות הרבה יותר, מה שיאפשר למתכנני המכוניות ליישם עיצובים חדשים של חזית הרכב. שנית, הלייזר יעיל מבחינה אנרגטית ב-30% מנורות ה-LED. אבל השוס הכי גדול הוא העוצמה: הטווח של אורות לייזר יכול להגיע על ל-600 מטר, והאור שהוא מקרין קרוב הרבה יותר לאור יום מאשר נורת LED שמאירה על הכל באור כחלחל. זה אומר שתוכלו לראות הרבה יותר טוב גם בכבישים חשוכים לגמרי.

בקיצור – גם יעיל יותר, גם קטן יותר, גם אמין יותר וגם בטוח יותר. לייזר!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן