כל מיזם סטארט אפ וכל חברת הייטק זקוקים לחשיפה כדי למנף את עצמם ולהגיע למטרות שהציבו לעצמם, האינטרנט מהווה פלטפורמה מתאימה למינוף עבור כל חברת היי טק או מיזמי סטאר אפ בתקציבי פרסום נמוכים באופן יחסי ולפעמים אפילו ע”י פעולות אותם ניתן ליישם באופן עצמאי ולהגיע לחשיפה ולהשיג מטרות וביצועים משמעותיים באינטרנט.
האינטרנט מהווה היום כלי משמעותי בשיווק כל עסק או מיזם וישנם המון אפשרויות פרסום אינטרנטי לקבלת חשיפה לגולשים רלוונטיים ולהשגת מטרות אלה.
ריכזנו עבורכם 10 דרכים יעילות על מנת למנף מיזם או חברה סטארט אפ.
1. תהיה נוכח !
קודם כל תהיה נוכח באינטרנט האופן הטוב ביותר…
בנה לעצמך אתר אינטרנט טוב וידידותי לגולשים, דאג שהאתר ייצג אותך באופן הטוב ביותר ויעביר את המסר בצורה התאימה ביותר למיזם אותו אתה מנסה לשווק.
בעידן הטלפונים החכמים והטאבלטים חשוב מאוד לדאוג לאתר אינטרנט נגיש מכל פלטפורמה ממנה גולשיו אליו המשתמשים וכמובן מכל סוגי הדפדפנים השונים. פתרון מתאים ועדכני לאתר שיודע להתאים את עצמו באופן אופטימלי עבור על כל מכשיר ורזולוציה הם האתרים הרספונטיביים.
2. תהיה נגיש למנועי החיפוש
דאג שמנועי החיפוש ידעו לזהות את האתר בצורה אופטימלית ( אופטימזציה למנועי החיפוש )
לאחר שיצרת לעצמך אתר מנצח ושילבת בו תוכן איכותי עבור הגולשים כדאי מאוד שגם יגיעו אליו גולשים ויחשפו לתכנים שיצרת, מנועי החיפוש סורקים כל אתר אינטרנט וכל תוכן המצוי בו ולכן חשוב מאוד לדעת להגיש למנועי החיפוש את התוכן באופן נגיש מספיק כך שהתוכן יסרק באופן אופטימלי.
תהליך הנקרא “אופטימיזציה” ובד”כ יש לבצע אותו ע”י מומחה קידום אתרים או חברת קידום מקצועית שתדע להפוך את האתר לאופטימלי עבור מנועי החיפוש ( תהליך אופטימיזציה לקוד ותוכן האתר )
3. תהיה חברותי – לייק ! תהיה נוכחת ברשתות החברתיות
תדאג ליצור נוכחות ברשתות החברתיות הרלוונטיות לפעילות המיזם (דף אוהדים בפייסבוק, עמוד גוגל פלוס, linkdin.. )
4. ספר על עצמך לעולם …
הפץ את סיפור המיזם ברשת
הכן סיפור על המיזם שלך ( נסה ליצור עניין
בסיפור ), לאחר מכן נסה לשלוח אותו למדורי אינטרנט שונים, שליחה לעורכי תוכן וכתבים שונים ורלוונטיים “עלו ברשת”, סקירת מורצים, אתרי הייטק…
5. תתחיל להתקדם
קדם ופרסם את המיזם שלך בגוגל
השג חשיפה גדולה לגולשים רבים מדי יום בעזרת קידום אתרים בגוגל ופרסום ממומן בגוגל, קידום המיזם בגוגל במונחי חיפוש רלוונטיים לפעילות ולמטרות שהוגדרו.
המיזם יזכה לחשיפה גדולה וממוקדת אשר תעזור במיתוג המיזם והשגת מטרות המיזם באינטרנט.
6. הצגת את עצמך לעולם
הירשם ותהיה איפה שהמתחרים שלך נמצאים
רשום את האתר שלך לאינדקסים ממוקדים לתחום ההייטק והסטאר אפ לפורטלים כלליים ומקם את עצמך במפות ( גוגל מקומות ) *ניתן לעשות זאת ללא כל עלות, תהנה מנוכחות ותהיה בדיוק היכן שכל המתחרים או מיזמים דומים כבר נמצאים.
7. תשמור על קשר
שמור על קשר עם הגולשים שלך
תדאג להרשמה לרשימת תפוצה ושליחת ניוזלטר במגוון דרכי דיוור אלקטרוני המצויים ברשת ותקשר עם הגולשים שלך, צור ניוזלטר תקופתי ודוור אותו אל הגולשים ( שדר לעלום את המסר שלך ), ספר להם על חידושים במיזם או כל התחדשות אחרת שיכולה ליצור עניין ולחשוף שוב את הגולשים למיזם שלך.
8. החזר את הגולשים – שיווק מחדש remarketing
החזר את הגולשים שביקרו באתר שלך בעבר
בעזרת שיווק מחדש ( remarketing ) במערכת הפרסום של גוגל ( google adwords ) באפשרותך לפרסם באתרים שונים ברשת ע”י באנרים או מודעות טקסט, מודעות אלה יפורסמו בכל אתר גדול או קטן בו נמצאים שטחי פרסום של גוגל ויוצגו עבור הגולשים שכבר ביקרו באתר בעבר. ( לרדוף אחרי הגולשים שלך )
מסר שיווקי ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלך בעבר יחזק את המותג ויחזיר לקוחות שכבר נחשפו למיזם לבקר באתר שוב ואולי לבצע בו פעולה או כל מטרה אחרת המוגדרת למיזם.
ולהכיר אותך טוב יותר
9. צור ערך מוסך לגולשים
תן לגולשים משהו שלא ידעו בעבר או שאין במקום אחר…
ספק לגולשים שלך ערך מוסף כלשהו בכדי לגרום להם להתחבר למיזם ולהשתמש בו או לבצע כל פעולה שתבחר. ערך עבור הגולשים יכול להיות כל דבר שהגולש יצא ממנו נשכר או קיבל משהו שלא קיבל במקום אחר בצורה כזו או אחרת.
הכנס אותו לעולם שלך, ספק לו הרשמה חינם, רווח כלשהו, מידע ייחודי שלא ימצא במקום אחר או כל דבר דומה שהגולש יצא ממנו נשכר.
10. הפעל את הגולשים שלך
גולשים פעילים = דיבור ברשת
אפשר לגולשים שלך להגיב, לשתף, ולהביע את דעתם, בקש את דעתם של הגולשים על כל עניין שיכול ליצור שיח, קבל חוות דעת, הניע אותם להשאיר תגובה, ביקורת או כל שיח דומה שניתן לבצע עם הגולש במטרה ליצור עניין סביב נקודה מסוימת שתביא לדיבור ועניין על האתר שלך.
נכתב ע”י יוסי כהן
אקסטרה פתרונות אינטרנט בע”מ