המציאות הווירטואלית, אותה טכנולוגיה שהסעירה את הדימיון בשנות ה-90′, עושה קאמבק. למרות הקבלה הלא נלהבת של משקפי גוגל בתחום המציאות המעושרת, מציאות וירטואלית זה סיפור שונה: ההחברות הכי גדולות בעולם כבר בקטע, ואם החזון שלהן ייצא לפועל אז יש סיכוי לא רע שתוך שנה שנתיים כולנו נסתובב עם קסדות ענקיות על הראש ונפליג איתן לעולמות וירטואליים קסומים. כדי שזה יקרה צריכות חברות הטכנולוגיה להוכיח שמאחורי הטכנולוגיה הזו יש מספיק תוכן ויישומים כדי לעניין אותנו.
אל תהיו קול צף: גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלך בבחירות 2015
סמסונג מנסה לשכנע אותנו בכך באמצעות אחד מהרגעים הכי מרגשים בחיים: לידה. ענקית האלקטרוניקה, שמשווקת כבר כמה חודשים את משקפי המציאות המדומה Gear VR, מצאה זוג הורים אוסטרליים שהופרדו על ידי קילומטרים רבים ביום הלידה של הבן החדש שלהם. האב הוא קבלן שנאלץ לנסוע לקצה השני של המדינה בשביל פרוייקט, ולא הספיק לחזור ללידת הבן. אך במקום להתבאס מהיעדרו – סמסונג איפשרה לו להיות נוכח בחדר הלידה. בערך.
בחדר הלידה הורכבה מצלמת 360 מעלות, ששידרה ישירות ל-Gear VR שהרכיב האב. הוא יכל להסתכל לכל מקום בחדר, ולדבר עם אישתו באמצעות מכשיר סלולרי. כך, הוא זכה לחוות, לפחות וויזואלית, את לידת בנו – וסמסונג זכתה בפרסומת ארוכה וסוחטת דמעות.
אך האם “להיות שם” וירטואלית זה שווה ערך ללהיות שם באמת? מה הטעם להיות נוכח בלידה אם אי אפשר להחזיק את היד של האישה היולדת או לאחוז בתינוק לאחר הלידה? הפתרון הזה אולי עדיף על כלום – אך האפשרות שטכנולוגיה כזו אכן תחליף בעתיד נוכחות אמיתית, פיזית, משדרת קרירות טכנולוגית מדאיגה – ולאו דווקא את החזון האוטופי והמרגש שסמסונג התכוונה אליו.
לפחות בסוף הסרטון כן זכינו לאיחוד מרגש, בחיים האמיתיים, בן האב לבין בנו החדש. נראה לנו שהתינוק עצמו התרשם ממנו הרבה יותר מאשר המפגש הראשון ביניהם.
דרך Mashable