9 דרכים מקוריות להשתמש בענן כדי לשפר את חיינו

קשה להבחין בכך ביום יום, אך הענן הופך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו מיום ליום. סביר להניח שאם יש לכם מחשב או סמרטפון אתם כבר שומרים תמונות וסרטונים בענן וכותבים מסמכים שנשמרים ברשת ולא על המחשב שלכם. סביר להניח שבמהלך השנים האחרונות הוא ויישומיו רק יילכו ויגדלו.

לקוחות פלאפון: קבלו עכשיו 100GB במתנה לגיבוי כל התמונות, הסרטונים ואנשי הקשר מהנייד שלכם בענן הסלולרי הגדול בישראל

גם היום יש כמה דברים די מפתיעים שאפשר לעשות בענן. צריך רק להכיר את הכלים הנכונים. אספנו בשבילכם כמה שימושים מקוריים וכיפיים בענן, שיקלו על החיים שלכם אפילו יותר. רק אל תשכחו את הסיסמה.

1. חלון ראווה לרקעים

Desktoppr הוא שירות מגניב במיוחד שיתן לכם גישה לאינספור תמונות Wallpaper, בהן תוכלו להשתמש כדי לרענן את המראה של המחשב שלכם. אפשר גם לעקוב אחרי הדסקטופים של החברים כדי לראות מה ה-Wallpaper בהם הם משתמשים, לשלוח תמונות לשאר המשתמשים ועוד.

השירות הזה פתוח בחינם, ומשתמש ב-Dropbox (שם תקבלו 2 גיגה בייט בחינם) כדי לסנכרן את התמונות – מה שגם אומר שהוא עובד בכל פלטפורמה בה ניתן לדמיין.

2. לשמור את כל הקבצים במחשב שלכם ולקבל 100GB חינם בענן

כל מי שהתנסה בשירותי גיבוי מקוונים נחשף לעקב אכילס שלהם: מגבלת המקום. בין אם מדובר בשני גיגה בייט או אפילו 15 גיגה בייט, בשלב מסוים המקום הפרטי שלכם בענן נגמר ואז צריך לנקוט בקומבינות שונות כדי להגדיל את המקום שעומד לרשותכם בענן וגם זה בדרך כלל לא מספיק. שירות Pelephone Cloud של פלאפון מאפשר לגבות את המידע החשוב לכם מהסמרטפון ומהמחשב האישי, לענן מאובטח בעל נפח אחסון של 100GB. לאחר הגיבוי תוכלו לגשת ולצפות בתכנים שהעליתם באמצעות גישה ל”ענן שלי” מהאפליקציה במכשיר או מאתר האינטרנט של השירות. תוכלו גם לשתף את התכנים באמצעות שליחת לינק ב-SMS – או במייל. במידת הצורך ניתן לשחזר את התכנים לכל מכשיר התומך בשירות.

3. לשמור הקלטות מהסלולרי ישר לדרופבוקס

אם אתם נוהגים להשתמש הרבה ברשמקול המובנה בסמרטפון שלכם כדי להקליט מחשבות, תהיות, ישיבות, רעיונות או שירים – האפשרות הזאת תועיל לכם במיוחד. DropVox היא אפליקציה ששומרת את התזכורות הקוליות שלכם ישר ל-Dropbox בפורמט M4A שניתן להאזנה דרך כל מחשב. אז נכון, אפשר בתאוריה להעביר את התזכורות הקוליות גם בדרכים אחרות – אבל כשהכל נעשה אוטומטית זה הרבה יותר פשוט. האפליקציה עולה 2 דולרים – מחיר שווה לכל נפש, ובמיוחד לאלה שאוהבים להקליט את עצמם.

4. לפתוח קבצים משונים דרך הענן

אם אתם משתמשים בשירותים של גוגל, מומלץ מאוד להשתמש ב-Google Drive, כונן הענן שלהם שמספק 15 גיגה אחסון בחינם, לא רק כדי לשמור קבצים חשובים בענן אלא גם כדי לבדוק אותם מבעוד מועד, לפני שאתם מפעילים אותם במחשב עצמו. ככה תוכלו לוודא שקובץ הוורד החשוד אך המסקרן שקבלתם במייל אינו וירוס, לבדוק את התכנים של קבצים מכווצים (Zip, Rar וכו’ ) או אפילו לפתוח קבצים גרפיים שאין לכם את התוכנות המתאימות כדי להפעיל.

איך עושים את זה? פשוט שומרים את הקובץ ב-Drive ולוחצים עליו.

רשימת הקבצים הנתמכים:

5. כל הקורסים של האוניברסיטה אצלכם במחשב

אם אתם סטודנטים או תלמידים ואף אחד אחר עוד לא עשה את זה – מומלץ מאוד ואף הכרחי לפתוח תיקיית דרופבוקס משותפת לכל הכיתה / מחזור שלכם. זה אמנם דורש קצת ארגון, אבל יעזור לכם לאין ערוך כשתגיע תקופת המבחנים, ופתאום תגלו את כל הסיכומים הדרושים מחכים לכם במחשב מבלי שהייתם צריכים להציק לאף אחד בשביל זה.

6. לשחק בלי מחשב מקצועי למשחקים

גם אם אתם לא גיימרים, כח הענן יכול לאפשר לכם לשחק במשחקים הכי חדשים גם אם יש לכם מחשב שבקושי מצליח להריץ סוליטייר. זה עובר בערך כמו יוטיוב: במקום להריץ את המשחק על המחשב שלכם, מריצים אותו על מחשב מרוחק בענן, שמחובר למסך שלכם דרך הרשת. “הזרמת” המשחק דורשת חיבור מהיר ויציב לרשת – אבל כשזה עובד זה עובד מצויין.

השירות הגדול ביותר למשחקי ענן הוא Onlive, שמאפשר לעשות מנוי חודשי ולשחק במספר מוגבל של כותרים ללא הגבלה. בעתיד נוכל לשחק במשחקי ענן גם דרך קונסולת הפלייסטיישן 4, ואולי אף ממיר הטלוויזיה שלנו.

7. לראות וידאו דרך Google Drive

אם יש לכם קבצי וידאו שמורים ב-Google Drive, אין צורך לרדת מהענן ולהוריד אותם למחשב כדי לצפות בהם. ניתן להשתמש בנגן המובנה של Drive כדי לצפות בסרטים בדפדפן, ממש כמו ביוטיוב. אבל זה עוד לא הכל. אם יש לכם אתר ואתם רוצים להטמיע את הוידאו – אפשר לעשות גם את זה ישירות דרך הענן, על ידי האפשרות Embed This Video בתפריטי הנגן והעתקת הקוד לאתר שלכם.

זו אפשרות מצויינת ויעילה למי שרוצה להעלות סרטים לאתרים מבלי לבזבז יותר מדי רוחב פס ובלי להשתמש בשירותים של יוטיוב.

8. מי צריך ססמאות?

אם אתם אנשי אפל, וודאי תשמחו לדעת שלאחרונה נוספה תכונה מגניבה לגמרי ל-iCloud (שמספק 5 גיגה בייט חינם), שמאפשרת לכם לשמור את כל ההססמאות שלכם בענן. ה-iCloud Keychain ידאג להכניס אתכם לכל האתרים שבהם פתחתם חשבונות בלי שתצטרכו לזכור את כל הססמאות שלכם, ואם תרצו הוא גם ייצור בשבילכם סיסמאות רנדומליות ומאובטחות במיוחד – והוא יעשה את זה גם באייפון, גם באייפד וגם במחשב האישי (בתנאי שאתם עובדים על מקינטוש ומשתמשים בדפדפן ספארי). והכל בחינם.

הבעיה היחידה של הכלי הזה הוא שהוא זמין אך ורק למשתמשי אפל. למרות שברור למה אנשי התפוח לא ממש רוצים לשתף את משתמשי Windows בחגיגה – זה די מעצבן, במיוחד בהתחשב בכך שיש לא מעט משתמשי אייפון / אייפד שברשותם PC שהיו יכולים להנות מהשירות לו רק היה זמין להם.

9. להדפיס בענן

אם יש לכם מדפסת בבית, לא משנה אם היא חוטית או אלחוטית, אתם יכולים לשלוח אליה מסמכים מכל מקום (גם מחוץ לבית) באמצעות הענן. זה עובר גם בהדפסה מסמרטפונים או טאבלטים, וגם ממחשבים זרים ומכל דבר שיודע להתחבר לאינטרנט בעצם – וזה מעולה אם פתאום אתם מקבלים מסמך במחשב שלא מחובר פיזית לאף מקלדת.

הדפסת הענן מתבצעת דרך Google Drive – הנה ההוראות כיצד הפעיל אותה.

הענן הוא ללא ספק יותר מסתם דרך לשמור קבצים ברשת. ככל שיעברו השנים – כך גם יתווספו עוד ועוד שימושים מגניבים ולא צפויים להשתמש בו. אנחנו לא יכולים לחכות כדי לגלות אותם.

לקוחות פלאפון: קבלו עכשיו 100GB מתנה לגיבוי כל התמונות, הסרטונים ואנשי הקשר מהנייד שלכם בענן הסלולרי הגדול בישראל

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן