10 טעויות של מתחילים במסחר במטבע חוץ

הפורקס הוא שוק עצום, משתנה ותנודתי שפועל במשך 24 שעות ביממה. שוק זה מספק מגוון הזדמנויות לסוחרים חדשים להרוויח סכום גדול של כסף בזמן קצר. המסחר בפורקס הוא פשוט יחסית ומרתק. עם זאת, הוא דורש ידע ומומחיות בטכניקות של מסחר. ללא הידע הדרוש ואסטרטגיה מוצלחת, הסיכוי להצליח בשוק זה הוא קלוש.

לא מעט סוחרים מתחילים עושים טעויות ומפסידים את כל כספם במכה אחת. עם זאת, הטעויות האלה נמנעות אם יודעים כמה כללי יסוד ומפנימים כמה תובנות המבוססות על ניסיונם המר של אחרים. הנה לקט של הטעויות האופייניות של מתחילים בשוק הפורקס העולמי. הימנעו מטעויות אלה בכל מחיר.

1. מסחר מבוסס רגש וחוסר משמעת

סוחרים רבים נכנסים לתחום על בסיס אסטרטגיה מוגדרת, אך ברגע שהם מרגישים שהשוק פועל נגדם הרגשות שלהם נכנסים לתמונה והם מתחילים לבצע שגיאות, יוצאים מפוזיציה בטרם עת ועוד. חשוב להבין כי משמעת היא הכרח וחייבים לדבוק בתוכנית המקורית. אין ברירה אלא להתבסס על ניתוח טכני בפעילות שלכם.

2. לסמוך על רובוט מסחר שיעשה בשבילכם את כל העבודה

אז אתם באמת מאמינים שרובוט מסחר יעשה את כל המכה בשבילכם? בהצלחה עם זה. אכן, רובוטי מסחר ממוחשבים הם אחד התחומים המתקדמים בשוק הפורקס ואמורים לספק מסחר מהיר, מדויק יותר המנטרל אלמנטים פסיכולוגיים זרים. תוכנת רובוטים למסחר אוטומטי היא הכרח, אך יש להחליט על פי איזו אסטרטגיה תפעל, לקבוע לה יעדים, מכשירי השקעה ועוד. רק סוחר שבנה רובוט שפועל היטב יוכל להפיק רווחים לאורך זמן.

3. מסחר יומי

אחת הטעויות הנפוצות של מתחילים בפורקס. מסחר יומי דורש ניסיון רב על מנת לצבור רווחים לאורך זמן. בסוג כזה של מסחר אתם נדרשים לפעול מהר ולנטרל רגשות – שתי תכונות שמתחילים לא שולטים בהם היטב, פשוט משום שהם עדיין לומדים. זה טבעי ואנושי, אך חשוב שתכירו במגבלות שלכם כדי להימנע מטעויות שעשו אחרים. המסחר היומי מפתה אותנו אליו עם הבטחה כוזבת של רווחים מהירים ללא סיכון כלל. אז זהו, שלא. כל הבטחה לרווח מהיר היא על הנייר בלבד אך רווח על הנייר נשאר על הנייר.

4. להמר במקום לסחור

אמנם, תחום הפורקס אינו מדע מורכב וקל יחסית להתמצא בו יחסית לתחומי השקעה אחרים. עם זאת, לא נכון לקפוץ למים העמוקים מבלי להבין מה אתם עושים. בהקשר זה, מומלץ לפתוח חשבון דמו להתנסות כפי שמציעה FXCM. כך תוכלו לקבל את התחושה האמיתית של מסחר מבלי להפסיד כסף. כאשר תשתפשפו ותצברו ביטחון תוכלו לפתוח חשבון אמיתי.

5. מסחר יתר

אז נדמה לכם שאתם בתוך המשחק ואתם מתלהבים. אתם פותחים עסקאות רבות בבת אחת. זה סימן מבשר רעות המעיד על כך שאין לכם תוכנית מסחר מוגדרת ואתם שוב נותנים לרגשות לשלוט במסחר שלכם. נסו להגביל את עצמכם מראש בסחר על בסיס יומי ושבועי. לא משנה מה: אל תעברו את הגבול. אם אתם רואים שאתם מפסידים מיקוד בשוק, ולא מצליחים לזהות הזדמנויות לרווח, אל תמשיכו בעקשנות. קחו הפסקה מהמסחר במשך כמה ימים, הירגעו ונקו את הראש. רק כשתרגישו רגועים וממוקדים בשנית, הרשו לעצמכם לחזור למסחר.

6. אמונה במסחר נטול הפסדים

אל תאמינו בכל הבבל”ת על מסחר מדעי מדויק של רווחים בלבד, הכנסה חודשית בטוחה נטולת סיכונים וכו’. כן, אתם עלולים להפסיד במשך שבועות ואפילו חודשים. אבל זה לא אומר שאין אפשרות להרוויח. מה שחשוב להבין זה שהפסד זה חלק טבעי מהשוק וכל מי שהרוויח בענק הפסיד לפני כן.

7. מינוף יתר

מינוף הוא כלי חשוב ומשמעותי בשוק הפורקס, המינוף מאפשר לסוחרים לסחור בהיקפים גדולים בהרבה לעומת הסכום שנמצא על הכף, ובכך להרוויח הרבה ומהר. עם זאת, חשוב להבין כי באותה מהירות אתם עלולים גם להפסיד. סוחרים חדשים וחסרי ניסיון בוחרים במינוף גבוה או להמר עם סכומים התחלתיים שמאפשרים להם לפתוח פוזיציות גדולות. אך ככל שהמינוף גדול יותר והפוזיציה גדולה יותר כך התנודתיות של השוק משמעותה יותר או פחות כסף אמיתי. למה הכוונה? ניתן לומר בפשטות שמינוף הוא מעין “הלוואה” שהברוקר נותן לך לצורך המסחר. מינוף של 1:100, למשל, אומר שבעבור כל $1 שלך אתה יכול לפתוח פוזיציה בסך $100. כך עם מינוף, כל תזוזה של פיפס (0.0001) בשער צמד המטבעות הרלבנטי שווה יותר מאשר שוויה הבסיסי. לדוגמא, ברמת מינוף של 100:1 (100$ שווים 10,000$). לכאן או לכאן! השתמשו במינוף קטן אם אתם רוצים להרוויח.

8. מסחר קצר טווח

לא נכון להתרשם מכותרת בעיתון ולתת לה או לטיפ שמישהו זורק לכם, להשפיע על כל תוכנית המסחר שלכם. עליכם לסמוך רק על עצמכם. ככל שתעמיקו את הידע שלכם בתחום, תקראו יותר המלצות וניתוחים, כך גדל הסיכוי שתקבלו החלטות מושכלות ומבוססות ידע. זה לא אומר שלא חשוב להיעזר בברוקר או שלא תטעו, אך הסיכוי לכישלון מצטמצם ככל שהידע רב יותר.

9. לממש רווחים

יש אנשים שלא יודעים מתי לפרוש. להתמכר לעסקה שרצה במשך מספר ימים מבלי לצאת עלול להסתיים רע מאוד. קבעו מראש את סדר ניהול העסקה, מתי אתם מתכוונים לצאת ועם כמה. זה בסדר גמור גם להפסיד או לצאת ברווח קטן. החוכמה היא לתת לרווח לצמוח בעסקה מורווחת, אך לא לצאת מאוחר מדי לאחר שפספסתם סיכוי לרווח נאה.

10. לא להפסיק ללמוד/צניעות

ביטחון מופרז הוא אויב מסוכן. לא רק בתחום הפורקס אלא בהשקעות בכלל. ביטחון עצמי הוא הכרח במסחר אך דעו את מגבלות הידע שלכם וכי בכל זמן נתון יש משתנים חדשים שמשפיעים על התמונה הכוללת שאינכם מודעים אליהם. ככל שתדעו עד כמה אתם לא יודעים ותמשיכו לחקור במופלא מכם מצבכם יהיה טוב. זכרו שככל שתשתפרו בכל מובן זה יהיה היתרון היחסי שלכם, Edge המסחר שלכם על פני שאר הסוחרים.

תמונת שער:Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן