תמיד היה חסר לכם קצת ריח בסמרטפון שלכם? בקרוב זה עתיד להשתנות, בזכות פיתוח חדש בשם oSnap: אפליקציה שמאפשרת לשלוח הודעות שכוללות לא רק מילים ותמונות – אלא גם ריחות.
ראו גם: 15 תמונות עם ריח של סתיו
כדי להשתמש באפליקציה, תצטרכו לקנות לעצמכם את ה-iPhone, תחנת עגינה לסלולר שכוללת שני מפיצי ריח. כאשר התחנה הזו תקבל מסרון שתומך בהפצת הריח היא תשחרר את הריחות המתאימים – ותמלא את חדר החדר בניחוח המדויק ששולח ההודעה רצה להעביר אליכם. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, נסו לתאר כמה תהיה שווה תמונה עם ריח.
הטכנולוגיה של הפלא הזה לא מאפשרת לשלוח באופן ישיר ריחות, אלא “להנדס” ריחות ממאגר קיים של כאלה. זה אומר ששולח ההודעה לא יוכל להעביר במדוייק את ריח הבושם החדש שהוא קנה, אלא יצטרך ללחוץ על הכפתור “בושם” שיעביר למקבל ההודעה ריח שנקבע מראש על ידי המפתחים.
המתכנתים מצידם מבטיחים שניתן יהיה ליצור 300,000 שילובים שונים של ריחות, שיורכבו מ-32 “ריחות בסיס”. נשמע… ריחני.
האפליקציות שתומכות ב-oPhone ייצאו כבר מחר: oSnap תאפשר לשלוח הודעות ריחניות, ו-oNotes תאפשר לשמור לעצמכם הערות, תמונות וקטעי אודיו אליהם יצורפו ריחות. כדי לקבל מימון להפצת תחנות הריח תעשה החברה שימוש באתר מימון ההמונים Indiegogo, בקמפיין מימון שיפתח גם הוא מחר.
איך ניתן לתרגם חוש ארעי וחמקמק כמו ריח לביטים ובייטים? הדבר דומה להליך “ערבוב” צבעי היסוד אדום, ירוק וכחול (RGB) בלכידת תמונה והדפסתה או בהפקת תמונות צבע בטלוויזיות ומסכי מחשב. בתהליך ההרחה מעורבים 500 עד 1,000 קולטנים באף האנושי. טכנולוגיית הריח משלבת בין חומרה ותוכנה, וכך זה פועל: “אף מלאכותי” “מסניף” ריח מסוים שקיים במציאות. לאותו ריח מוקצית חתימה דיגיטלית והוא מקוטלג בבנק דיגיטלי. אלפי הריחות בבנק הדיגיטלי יכולים לשמש אתרי אינטרנט או חברות מדיה אחרת כדי לשלוח ללקוחות שלהן ריח מסוים בדואר האלקטרוני, באתר האינטרנט או בטלפון סלולרי.
הרעיון עצמו אינו חדש. פרופ’ דורון לנצט ודוד הראל הישראלים פיתחו לפני שנים רבות סדרת אלגוריתמים שיכולים להעביר ריחות מלאכותיים באופן דיגיטלי ומאז יישומים רבים ניסו לתרגם את הקונספט ליישומים מסחריים לציבור הרחב.
דרך The Daily Dot. תמונת שער: Shutterstock