כמה שווה הלייק שלכם? הכפתור הפייסבוקאי שהגדיר מחדש את המונח “אהבתי” נלחץ על ידינו לא מעט פעמים ביום – ומחקר חדש ניסה לקבוע מה בדיוק הערך שלו.
על פי המחקר של חברת Syncapse, כל “לייק” שלכם לעמוד של חברה מסחרית שווה לאותה חברה 174.17 דולרים – גידול של 28 אחוזים לעומת ערך הלייק בשנת 2010.
כדי לקבוע את המחיר, בחברה בחנו נתונים הקשורים לצריכה, נאמנות מותג ועוד. הממצא העיקרי של המחקר גילה שאנשים שעשו לייק למותג מסויים נוטים להוציא יותר כסף על מוצרי המותג מאשר אלה שלא עשו לייק (כאשר ההכנסה זהה).
לא רק החברה שזכתה ללייק נהנית ממנו. המחקר מציין שאותם מלייקקים מוציאים בממוצע 43 אחוזים יותר באותה קטגורית מוצרים כמו זו שהם אהבו. זה אומר שאם עשיתם לייק לקוקה קולה, יש מצב שתוציאו יותר כסף גם על פפסי מאשר מי שלא עשה לייק לאף אחת מהחברות.
תשעה מיליון לייקים לאפל. מעניין כמה זה עולה להם
כמובן שעם הלייק מגיעה גם אחריות לא קטנה. החברות שמנהלות דפי פייסבוק צריכות להשאר עם האצבע על הדופק, לשכור מנהלי רשתות חברתיות שיצרו תקשורת עם המעריצים ויידעו איך להתמודד עם משברים תקשורתיים בזמן אמת. אך עם זאת – על פי המחקר נראה שהצדדים החיוביים של הלייק גוברים על השליליים.
בפעם הבאה שתעשו לייק על מוצר אהוב – אולי כדאי לרשום גם חשבונית על סך 174.17 באותה נשימה.
תמונת שער: CC-by-2.0 owenwbrown