צרכנים שנכנסו לסניפי Best Buy בלוס אנג’לס מצאו על המדפים, בין כל הגאדג’טים הרגילים, מוצר אחד קצת מוזר: קופסת פלסטיק שחורה בשם Useless Plasticbox 1.2, או גם: הגאדג’ט המיותר בהסטוריה.
“זה עוד גאדג’ט שאתם לא באמת צריכים”, נכתב בהסבר שהוצמד למוצר: “זה לא יעבוד כשתגיעו הביתה. דגם חדש ייצא תוך 4 שבועות. חיי הסוללה קצרים מדי כדי שזה יהיה שימושי”.
גם תנאי האחריות לא ממש מלבבים: “אין אחריות לחתיכת הזבל הזאת. אם אתם טפשים מספיק כדי לקנות אותה זה מגיע לכם”.
את קופסת הפלסטיק המיותרת הכניס לסניף, ממש מתחת לאף של העובדים, אמן רחוב שמכנה את עצמו בשם Plastic Jesus, במטרה לחתור נגד תרבות הצריכה המודרנית, וגם נגד התרבות הטכנולוגית, שמוכרת לאנשים הבטחות שהיא אינה יכולה לקיים.
“כמו הרבה מאוד אנשים שם בחוץ, גם אני קונה כל גאדג’ט חדש, וכל פעם הולך שולל אחרי ההבטחות שהמוצר הזה ישנה את חיי. ההייפ מאחוריי המוצרים החדשים נבנה לעיתים במשך שבועות מראש, ממש כמו לסרטים הוליוודיים”, סיפר האמן ל-Cnet:
“רק אחרי שאנחנו מבזבזים את הכסף, לעיתים מאות או אלפי דולרים, אנחנו מגלים שהמוצר הוא לא ממש מה שסיפרו לנו. או שיש בעיות תאימות, או שיש בעיות שימושיות – והתסכול שמתלווה לשימוש במוצר עולה על התועלת שהוא מביא לחיינו”.
תמונות דרך הבלוג של Plastic Jesus
קופסאות הפלסטיק הריקות שהציב האמן בסניפים של בסט ביי עמדו שם מספר ימים – עד שההנהלה הבינה שהמוצר החדש על המדפים לא אמור להיות שם.
“אני מוחמא מכך שרשת בסט ביי היתה בראשו של מר Plastic Jesus”, מסר ל-Cnet דובר הרשת, שאישר שמספר סניפים בודדים אכן הציגו את הקופסה המיותרת על המדפים שלהם.
דרך Cnet