הפליטים הסורים קיבלו הצעה ממדינה מפתיעה

אירופה מתמודדת עם משבר פליטים שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה, על רקע מלחמת אזרחים קשה שמתחוללת בסוריה. הרשויות באיסלנד הודיעו עוד בחודש יולי כי הם מוכנים לקלוט רק 50 פליטים מבקשי מפלט מסיבות הומניטריות בשנתיים הקרובות.

זאת, למרות שיש כארבעה מיליון פליטים שברחו מביתם ומאות אלפים שעושים את דרכם לאירופה בחיפוש אחר עתיד מזהיר יותר ולכן הצורך למענה דחוף מאי פעם.

אמנם זה מוזר אבל דווקא איסלנד החליטה לקחת את העניינים לידיים. איסלנדים ממלאים דף פייסבוק בקריאות לממשלה שיעניק מקלט ליותר פליטים ומבטיחים לתת תמיכה בביתיהם, לאלה שיטיילו בארצם, אחרים רוצים להעניק להם בגדים ומקום להיות בו לזמן מסוים. סופר בשם ברינדיז בג’ורגווינדוטיר פתח את עמוד הפייסבוק “Syria is calling” המעודד איסלנדים לדבר בעד הפליטים. המטרה היא שהדף יחלחל לתודעה של שר הרווחה האיסלנדי והסופר עצמו מדרבן אותם לפנות אל האיש בכבודו ובעצמו.

אחד הפוסטים שפורסמו בדף של אזרח סורי. “עזרו לי לברוח ממוות בטוח”

בתיאור הדף הוא מציין איך פליטים הם מקור אספקה אנושי של ניסיון וכלים ושהם העתיד בכל הנוגע לחברינו, אהובינו והנפשות התאומות שלנו וכך הלאה. הוא מסכם ב”אנשים שלעולם לא נוכל להיות מסוגלים לומר ‘חייך שווים פחות משלי'”:

תוך כיומיים הדף הגיע ל-12 אלף עוקבים, שזה מספר רציני לאור כך שכל אוכלוסיית איסלנד מונה רק 300 אלף איש. מאות אזרחים איסלנדים הציעו את עזרתם ופנו לדף כדי לבחון איך ניתן לעשות זאת באופן יעיל. הגולשים מציעים חברות, כסף ואהבה לפליטים ומקווים לראות שזה יקרה והם יוכלו לא רק להבטיח אלא באמת להראות שהם רציניים. תודו שזו מחווה ממיסה מאחת הארצות הקפואות בעולם.

תמונות מחרידות שהופצו היום: גופת ילד סורי שטבע בניסיון להימלט מהמדינה שנסחפה לחוף בטורקיה סמוך לבודרום:

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן