מי לא חולם לעבוד בתאגיד ענק ומצליח כמו פייסבוק. העניין הוא שרב הנסתר מהגלוי בכל הקשור למה שקורה בחברה כזו מאחורי הקלעים, כך שכל פיסת מידע פיקנטית שדולפת החוצה מעניינת במיוחד.
הפעם המידע קשור ל”ספר האדום הקטן”, כך במקור, שמקבל כל עובד חדש שמתקבל לחברה. בן בארי, מעצב לשעבר בפייסבוק פרסם סדרה של תמונות סרוקות מהחוברת, שהוא עצמו יצר כשעבד בחברה.
עיון בתמונות מתוך החוברת, שמונחת על שולחנו של כל עובד שהצטרף לחברה החל משנת 2012, מספק הצצה לדברי המוטיבציה שמופיעים שם. למעשה, בארי נחשב לסוכן תעמולה מצטייין של החברה משום שהוא הכפיל את כמות המסרים במיתוג הפנימי שלה.
המעצב מסביר שמטרת החוברת היתה להבהיר לעובדים החדשים את חזון החברה, ההיסטוריה והתרבות שלה.
אגב, המונח “ספר אדום קטן” הוטבע על ידי מאו צה-טונג מייסד המפלגה הקומוניסטית הסינית וכלל מטבעות לשון, ציטוטים ונאומים שלו.
בארי העלה רק חלק קטן מהחומר שבחוברת. לכל מי שמעוניין לראות עוד הוא מוסר שאין דרך אחרת מאשר לנסות להגיש מועמדות ולהתקבל לעבודה.
“אם אנחנו לא ניצור את הדבר שיהרוג את פייסבוק מישהו אחר יעשה זאת”
“אין די ב’אימוץ השינוי’. השינוי חייב להיות מחווט לתוך מי שאנחנו עד כדי כך שהסרתו תיראה בלתי אפשרית. האינטרניט אינו מקום ידידותי. דברים שלא נשארים רלוונטיים אפילו לא נהנים מהלוקסוס של השארת חורבות מאחוריהם. הם פשוט נעלמים”.
“גדולה ונוחות לעתים רחוקות מתקיימות יחד”
המהירים יירשו את כדור הארץ
“מהר זה טוב יותר מלאט. בעוד הלאט מוסיף חותם לא נחוץ, המהיר רץ בעולם והמשמעות היא שהמהיר יכול ללמוד מהניסיון בעוד הלאט עוסק בתיאוריה. המהירים יכולים להשתפר מהר. כל כך מהר עד כדי כך שהם לא רק זוכים במירוץ הזה, הם זוכים ביתרון במירוץ הבא”.
תכנון קדימה: שישה חודשים או 30 שנה
“אין יתרון בתוכנית חומש בתעשיה הזו. עם כל צעד קדימה, הנוף בו אתם צועדים משתנה. יש לנו מושג די טוב היכן אנחנו רוצים להיות בעוד שישה חודשים, ואיפה אנחנו רוצים להיות תוך 30 שנה”.
דרך: The Next Web
תמונות: Office of Ben Barry, shutterstock