בעולם של הצפה בתחום התוכן שמתגברת גם בשל חדירת בינה מלאכותית (AI), נשאלת (בצדק) השאלה איך מייצרים תוכן איכותי. כלומר, איך הופכים כתיבת תוכן למנוע שיווקי שלא רק משחרר ק”ג של מילים לחלל האינטרנטי אלא גם מצליח להביא גולשים רלבנטיים לבצע פנייה או מכירה.
במאמר הקצר הבא אנסה, ככל שאוכל, לתת לכם מספר טיפים לגבי כתיבה שיווקית אפקטיבית. זאת, מתוך ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום ועבודה עם למעלה מ-500 לקוחות ישירים ועקיפים. אוקיי, שנצא לדרך?
כתיבת תוכן קצרה וממוקדת
אנחנו מתחילים בצפון אמריקה. מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה בארצות הברית (שהיא כידוע אחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם וחברה בליגת הקיסוס), בחן את השפעתם של תכנים קצרים ברשתות החברתיות על מעורבות המשתמשים.
המחקר מצא שתכנים קצרים, כגון טקסטים של 50 מילים או סרטונים בני 15 שניות, מגבירים באופן חד משמעי ומובהק את רמת המעורבות, כולל לייקים, שיתופים ותגובות, בהשוואה לתכנים ארוכים יותר. החוקרים הסבירו כי “תכנים קצרים מתאימים לתשומת הלב המוגבלת של המשתמשים בעידן הדיגיטלי, ומאפשרים העברת מסרים יעילה ומהירה”. מאמריקרה לישראל (ולכל העולם בעצם): בדיוק כמוכם, גם הלקוחות שלכם קופצים מאתר לאתר ומפוסט לפוסט.
כאן מגיע הטיפ הראשון שלנו והוא – קצר ממוקד. כתיבת תוכן חכמה ואיכותית לא תחפש “להציף” את העמוד במלל ארוך ומייגע, ותחתור לגעת בנקודה בכמה שפחות מילים.
המלצה: לאחר שכתבתם את הטקסט או קיבלתם תכנים מחברה מקצועית שכתבה בעבורכם, רצוי לעשות למלל דיאטה זריזה. נסו להוריד את היקף החומר ב-30% לפחות. מומלץ גם להגביל את עצמכם או את כותבי התוכן מראש.
תכנים ארוכים תמיד מייגעים? לא בהכרח
כקונטרס לטיפ הקודם, יש ערך מסוים בתוכן ארוך ומעמיק. ראשית, מחקר שפורסם ממש לא מזמן על ידי 5 מחברות ה-SEO הגדולות בצפון אמריקה מראה שהעדכונים באלגוריתם של גוגל שמים דגש רב על תוכן ארוך ועשיר. באנגלית, לאור התחרות הגבוהה, אנחנו מגיעים אפילו למצבים של 1,000-2,000 מילים לעמוד באתר אינטרנט. כמות שנחשבת (ללא לספק) להמון מילים בעברית.
בישראל שבה כתיבת תוכן לא צריכה להתחרות בשוק של מיליארדי בני אדם, ההיקפים עדיין הגיוניים. כפועל יוצא מכך, גם תכנים באורכים של 600-1,000 מילים יכולים בהחלט “לעשות את העבודה”. המנוע החכם של גוגל אוהב תכנים ארוכים ומעמיקים וכשאנחנו מדברים על תוכן שיווקי בעברית, אין בעיה לכוון לאורך של 600-1,000 מילים.
טיפ: כשאתם מתכנסים לטובת כתיבה שיווקית של תוכן ארוך, הקפידו לעשות תכנים שמתחלקים בתוך עצמם ולא כתובים כ”בלוק של טקסט”. לדוגמה:
- שאלות ותשובות.
- הקדמה, הסבר ו-2-3 מקרי בוחן.
- בעד ונגד.
טקסטים עם חלוקה פנימית מאפשרים לגמוע מרחק רב של מילים מבלי לעייף את הקורא. אם ניקח, למשל, את הדוגמה של “שאלות ותשובות”, ברור שקל יותר להכניס 1,000 מילים ל-10 שאלות נפוצות. הקורא/הגולש יכול “לטייל” בטקסט, למצוא תשובות לשאלות שמעניינות אותו ולא להתעכב על מלל מיותר מבחינתנו. העסק מצידו יכול לשים את השאלות האפקטיביות ביותר בראש הרשימה. ווין ווין סיטשואיישן.
כתיבת תוכן עם חברה מקצועית
אי אפשר לסיים את המאמר שלנו מבלי להתייחס לשירותי כתיבת תוכן על ידי חברה מקצועית. אין כאן עיגולי פינות ואין כאן הנחות. אין שום סיכוי שהעסק יוכל בעצמו להפיק תכנים שיהיו טובים מהטקסטים שתייצר חברה מקצועית עם כותבי תוכן שזו עבודתם.
ראשית, אין עסק שיש לו את הזמן והמשאבים להושיב בנאדם (או את עצמו, במקרה של “וואן-מן-שואו”) בשביל לנסח את התוכן לאתר. שנית, גם אם כבר מעמידים מישהו לטובת העניין, לא מדובר על כותב תוכן אלא על עובד שיש לו תחומי מומחיות אחרים לחלוטין. הוא אולי שולט ברזי עבודתו אבל הוא חסר מושג או יכולת להעביר את הדברים לכדי טקסט ברור, נגיש ומניע לפעולה. אל תתפשרו, המתחרים שלכם שכן משקיעים בתוכן של חברה מקצועית, יעקפו אתכם די בקלות גם בהנעה לפעולה וגם במיקומים בגוגל.
חברות לכתיבת תוכן נכנסות לפעולה בתוך החלל הזה ומציעות פתרון איכותי של כותבי תוכן ברמה גבוהה. לעתים גם בעלויות אטרקטיביות.
קרדיט תמונה FREEPIK