תיקון לסתות ע”י טיפולים אורתודנטיים

תיקון לסתות נדרש במקרים בהם יש פער בין הלסתות או לחילופין, כאשר יש סטייה של הפה כלפי אחד הצדדים. מצבים אלו אינם רק בעייתים מבחינה אסתטית, אלא גם הם פוגעים בתפקוד היומיומי של המטופל, ולכן הם משפיעים בצורה די משמעותית על איכות החיים שלו. על מנת ליצור איזון בין הלסתות יש צורך בטיפול אורתודנטי לתיקון, ואילו היום קיימים מספר סוגי טיפולים שונים בתחום זה. אז איך תיקון לסתות ע”י טיפולים אורתודנטיים עובד, ומה עוד עלינו לדעת על נושא זה? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם לאורך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא.

תיקון לסתות – קצת רקע

לפעמים בעיה אורתודנטית אינה בהכרח תוצאה של יחס שאינו תקין בין הלסת העליונה לתחתונה. ייתכן גם כי הלסת העליונה בולטת מדי ביחס לפנים. קיימים גם לא מעט מקרים בהם הלסת התחתונה במיקום אחורי יחסית ללסת העליונה או לפנים. בחלק מהמקרים האלו, ובמקרים אחרים בהם קיימות בעיות מסוימות במבנה הלסתות המטופל עלול לסבול מלקויות דיבור, קושי בלעיסה וכדומה, וזאת לצד השפעה על המראה החיצוני – כאשר כל אלו ביחד עלולים לפגוע באיכות החיים של המטופל. לכן יש צורך בטיפולים אורתודנטיים מתקדמים של תיקון לסתות , שתפקידם הוא בעצם לתקן את חוסר היחס בין הלסתות. לפני תחילת טיפול כזה, מומחה לאורתודונטיה יבצע בדיקה מקיפה של המצב הדנטלי של המטופל לצד מבנה הלסתות שלו, וזאת במטרה להכין תוכנית טיפול פרקטית בהתאמה אישית.

בחירת אופן הטיפול

יש לציין כי הבחירה בשיטת טיפול מסוימת ובמכשור מסוים תלויה במספר גורמים כמו מצב מבנה הלסתות של המטופל, גילו, מצבו הבריאותי וכדומה. תהליך האבחון הראשוני משלב בין נתוני עזר כמו צילומי שיניים לבין בדיקה קלינית. בנוסף לכל אותן בדיקות מתקיימת גם בדיקת סגירה ופתיחה של הלסתות, וצילום גולגולת. בדיקות אלה עוזרות למומחה לאבחן את הגורם לבעיה, ובהתאם לכך ייבחר סוג הטיפול.

החשיבות של מעקב אורתודנטי בגילאי הילדות

טיפולי תיקון לסתות אצל מומחה לאורתודונטיה הם חשובים בהחלט, אך כאשר מדובר בילדים הרי שעלינו להתחיל איתם מוקדם ככל הניתן, כאשר הלסתות עדיין מתפתחות. למעשה, כאשר מדובר בטיפול בגילאים מאוחרים יותר, יהיה מאתגר הרבה יותר לתקן את המצב. יש לציין כי טיפולים אורתודנטיים המקובלים גם בקרב מבוגרים כמו פלטה לשיניים או גשר יוצרים בגילאים אלו שינוי ברמת השיניים עצמן, אך לא משנים יותר מדי את מבנה הלסת, אלא אם נערך שימוש בהליכים כירורגיים שונים שעלולים להיות כואבים. חשוב לקחת בחשבון כי ככל שהילד יראה נכונות להתמיד לאורך תקופת המעקב בהרגלים נכונים, וככל שישמור על היגיינת חלל הפה והשיניים – כך סביר להניח כי תהליך תיקון הלסתות שלו יהיה מוצלח ואיכותי יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן