ממה מתחילים מהראש או מהיד? סדר הנחת תפילין

כל יהודי מחובר למצוות הנחת תפילין. לא משנה אם מדובר על יהודי המגדיר את עצמו דתי או חילוני, ידוע שמצוות תפילין היא מצווה בסיסית שכל יהודי שמגיע לגיל 13, מתחיל לקיים. רבים מניחים תפילין בבוקרו של יום או במהלך היום בשעות שעדיין אפשרי לעשות זאת, מתוך חיבור לאמונה בסיסית שטבועה בהם, לעם, למקורות ועוד.

 התפילין הן קופסאות עור שחורות קטנות שמכילות קטעי קלף עם פסוקים מהתורה. את התפילין מניחים בתפילת שחרית בימי חול, כאשר תפילין של זרוע נקשרות על הזרוע כסמל לפעולה וכוח פיזי ואילו תפילין של ראש מונחות על המצח ומרמזות על השכל ועל המחשב. למעשה סדר הנחת תפילין משמש בכדי להזכיר לכל יהודי את הקשר שבין שכל, לב ופעולה בעבודת השם יתברך. התפילין מהוות ביטוי פיזי לאמונה היהודית ולא מעט יהודים מניחים אותן מדי יום לחיזוק המודעות הרוחנית שלהם.

כיצד מניחים תפילין בצורה נכונה?

הסדר הנכון להנחת תפילין יתחיל בתפילין של יד, כאשר בהתאם להלכה ולמסורת היהודית נקבע כי יש להניח את התפילין של היד קודם כל על היד החלשה. הסיבה לסדר זה נובעת מהכתוב בתורה: “והיו לאות על ידך ולזכרון בין עיניך” סדר הנחת תפילין חשוב שכן הוא משף את הרצף המוזכר בתורה ומבטיח הקפדה נכונה על המצוות. הנחת תפילין של יד קודם, מסמלת את העשייה והציות למצוות, בעוד שהנחת תפילין של ראש לאחר מכן, תסמל את המחשבה והכוונה. כידוע לנו, בהתאם למדרש המוכר עוד מימי ילדותינו, כאשר הקב”ה הציע את תורתו הקדושה לאומות העולם, קודם כל הם שאלו: מה יש באותה התורה ולאחר מכן סרבו לקבלה. כאשר הגיע לעם היהודי הוא אמר פה אחד: נעשה ונשמע. קודם כל, עשייה, לאחר מכן הכוונה וכך גם בהנחת התפילין: קודם כל תפילין של יד המסמלת את המעשה ולאחר מכן תפילין של ראש המסמלים את המחשבה והכוונה.

כיצד מניחים תפילין של יד וראש ובצורה נכונה?

הנחת תפילין של חד תהיה כרוכה בסדר פעולות מסוים, כאשר יש להתחיל בהנחת התפילין על הזרוע החלשה יותר אצל כל אדם, למקם אותה על שריר הזרוע כאשר פני התפילין פונות ללב, לכרוך את הרצועה סביב הזרועות 7 פעמים, תוך תנועה כלפי מטה לכיוון כף יד. יש לוודא כי הרצועות הדוקות אך לא לוחצות מדי ולברך את ברכת על הנחת תפילין.

בכדי להניח תפילין של ראש כהלכה, יש למקם את התפילין במרכז המצח ממש מעל קו השיער, כאשר הקשר צריך לעמוד במרכז הגולגולת. לאחר מכן אומרים את הברכה: על מצוות תפילין ואז מהדקים את הרצועות בכדי לחזק את התפילין במקומם. יש לוודא כי הרצועות נופלות בצורה שווה משני הצדדים על החזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן