פתרונות כירורגיים לבעיות תנועה בגיל השלישי

בעיות תנועה בגיל השלישי הן דבר נפוץ למדי. בשל תהליכי הזדקנות טבעיים של הגוף, יכולת התנועה נשחקת לאט לאט, ובהתאם לכך – יש צורך במציאת פתרונות כירורגיים. במאמר הבא, החלטנו להציג לכם את הפתרונות הכירורגיים הטובים ביותר עבור בעיות תנועה בגיל השלישי, וביניהם כמובן ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית.

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית – מהם יתרונותיו?

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית נחשב לאחד הפתרונות הכירורגיים המתקדמים והיעילים ביותר, בין היתר עבור טיפול בבעיות תנועה לגיל השלישי. הנה כמה יתרונות של הליך כירורגי זה:

• החלמה מהירה – הליך כירורגי זה ידוע בזכות שיקום והחלמה מהירים בצורה חסרת תקדים. למעשה, לאחר הניתוח ניתן לקום ואף ללכת כרגיל כעבור מספר שעות בלבד, וזהו עניין של שבועות (תלוי באדם כמובן) עד שניתן לחזור לפעילות מלאה.

• ניתוח מוצלח – ניתוח החלפת מפרק ירך בפני עצמו נחשב להליך כירורגי מוצלח במיוחד. אמנם, כדאי לדעת כי כאשר מדובר בניתוח בגישה קדמית – אחוזי ההצלחה גבוהים עוד יותר, בעוד כי אחוזי הסיבוכים נמוכים יותר פי כמה. בעוד כי בגישה הרגילה אחוזי הפריקה הם בין 2% ל-4%, כאשר מדובר בגישה הקדמית אחוזי הפריקה נמוכים עוד יותר, ואף קרובים ל-0.

• ללא הגבלות על מפרק הירך – הליך כירורגי זה נפוץ בין היתר מאחר והוא אינו כרוך בהגבלות כאלו ואחרות למפרק הירך – אין צורך בהצלבת רגליים, שינה על הצד, כרית פישוק וכיוצא בכך. התוצאה כאן היא מפרק יציב שיעזור בהמשך לשפר את איכות החיים, וזאת ללא צורך בהגבלות מיוחדות שהן אופייניות לטיפולים אחרים.

פתרונות כירורגיים נוספים שיוכלו לעזור

• ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית צדדית – ההבדל הוא שבמסגרת גישה זו, מבצעים חתך גדול יותר, באורך של 14 ס”מ לפחות, אם כי במקרים מסוימים אף יש צורך להרחיב את החתך מעבר לכך. השרירים נתפרים לקראת סיום הניתוח, וגישה זו מתבצעת כאשר המטופל שוכב על גבו, כך שניתן למדוד את אורך הרגליים ואת רמת יציבות המפרק בצורה אופטימלית.

• ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה אחורית – בשיטה זו המנותח בעצם שוכב על הצד, ואילו החתך מתבצע בחלק האחורי של עצם הירך. כדאי לקחת בחשבון כי גישה זו גוררת מגבלות תנועה לאורך שישה שבועות לפחות כמו יכולת לשבת על כיסא גבוה בלבד, צורך להימנע מהצלבת רגליים, שימוש בכרית פישוק ועוד.

כמה מילים לסיכום

היום כ-80% מהאוכלוסייה יסבלו משחיקה כזו או אחרת בסחוס עד גיל 65 – מה שמביא ללא מעט בעיות תנועה. לכן לא מעט אנשים מחפשים אחר פתרונות כירורגיים יעילים, ואילו ניתוח החלפת מפרק ירך הוא ללא כל ספק הפתרון היעיל והאיכותי ביותר מהבחינה הזו.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן