התמודדות עם כאבי שיניים: גורמים ופתרונות

לא מעט אנשים מתמודדים עם כאבי שיניים, כאשר במקרים מסוימים אותם כאבים עלולים להשפיע בצורה די משמעותית על איכות החיים. ברוב המקרים, אותם כאבים מתרחשים בעקבות נגע עששת שאולי פגע באחת השיניים, סתימה פגומה שלא אוטמת כמו שצריך את החור, ואף במקרים נדירים יותר ייתכן גם כי מדובר בחשיפת שורשים בעקבות נסיגת חניכיים. במאמר הבא, החלטנו להסביר לכם כל מה שצריך לדעת על התמודדות עם כאבי שיניים – גורמים, פתרונות וכל מה שביניהם.

הצורך בטיפול שורש בעקבות זיהומים ודלקות

לא מעט אנשים יצטרכו לבצע טיפול שורש, בין היתר על מנת להתמודד עם אותם כאבי שיניים, שבהרבה מאוד מקרים יכולים לנבוע כתוצאה מזיהומים, דלקות וכדומה. חשוב מאוד לדעת כי הגורם העיקרי לזיהומים ולמחלות שונות בתעלות השורש הוא הצטברות חיידקים. אותם חיידקים בעצם חודרים אל אזור המוך, בין היתר בעקבות עששת, חבלה ופגיעה, סדקים בשן וכיוצא בכך. החיידקים עלולים לגרום למצב בו יש דלקת במוך השן, ואילו לא ניתן לרפא דלקת כזו באמצעות טיפול אנטיביוטי בלבד – ולכן יש צורך לבצע טיפול שורש. כמו כן, קיימות גם מחלות עצב שונות, שגם הן נגרמות בעיקר בגלל התפתחות עששת, אך ישנם עוד גורמים נוספים. ניתן לסלק את העששת בזמן כאשר היא הגורם המרכזי, ובכך למנוע את הופעת מחלות אלו, וברוב המקרים נוכל לעשות זאת על ידי ביקורים תדירים אצל רופא השיניים. אולם, במקרים בהם לא ניתן לטפל בעששת על ידי סתימה רגילה – הרי שעלינו לבצע טיפול שורש.

מה זה טיפול שורש?

מה זה טיפול שורש טיפול שורש הוא בעצם הליך רפואי שנועד לטפל בזיהום או דלקת במוך השן, כאשר אלו, כפי שהזכרנו קודם לכן – נגרמים בדרך כלל בעקבות עששת, אך גם בעקבות פגיעה כזו או אחרת בשן. בתחילת הטיפול המטופל יקבל הרדמה כללית של אזור השן הפגועה, ולאחר מכן הרופא יגיע אל אזור המוח. חשוב לדעת כי לאורך הטיפול, כל רקמת המוך מסולקת לחלוטין מהתעלות וחמלשכת המוך, ולאחר מכן מבצעים חיטוי יסודי של תעלות השורשים. לאחר שהתהליך מסתיים, חלל המוח נאטם באמצעות סתימת שורש. לבסוף, הרופא מוסיף גם סתימה זמנית, זאת במטרה להגביר את רמת ההגנה על השן, כאשר לאחר כמה ימים אותה סתימה זמנית תוחלף בסתימה קבועה. הטיפול הסופי לעיתים עשוי לכלול גם כתר ומבנה, אם כי במקרים מסוימים ניתן גם להשאיר את השן עם סתימה בלבד.

האם מדובר בטיפול מוצלח?

בהחלט. למעשה, במהלך השנים האחרונות ניתן לראות אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, שנעים בין 80% ל-95%. השלמת הטיפול בשן לאחר ביצוע התהליך בדרך כלל תהיה כרוכה בהתקנת מבנה וכתר חרסינה, לצד טיפול שיקומי. כדאי לדעת כי לטיפול השיקומי של השן יש חשיבות אדירה מבחינת שמירה על חומר השן הקיים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן