כל מה שצריך לדעת על קורס קעקועים

אמנים? אוהבים לצייר? קוסמטיקאיות עם חוש אסתטי גבוה? או שפשוט תמיד חלמתם להיות אמני קעקועים מקצועיים –  קורס קעקועים יכול להיות הצעד הבא שלכם. במאמר זה מאמא אינק תסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על קורס קעקועים, תשיב על השאלות הנפוצות ותתן לכם מהידע שלה על סך שנים בתחום. 

אז הכירו את מאמא אינק – ובשמה האמיתי, ורה זר. מאמא היא מקעקעת, בעלת האקדמיה לקורס קעקועים ‘מאמא אינק’  ויוצרת הבלוג הראשון בישראל לקעקועים מזה שנים. 

קרדיט יח”צ

שאלות ותשובות- קורס מקעקעים

אז המון שואלים אותי, מאמא – אני יכול פשוט להרשם ללימודי קעקועים? מה לומדים בקורס? האם יש צורך ברקע בציור? מה זה מצריך ממני בעצם? ועוד שלל שאלות שונות, אז אני פה לעשות לכם סדר. אספתי כמה שאלות נפוצות, וכעת אענה עליהן: 

1. מהו קורס קעקועים?

 קעקוע = לצייר [על גוף].  לצייר = אומנות. 

לאומנות יש המון רבדים, סגנונות וטכניקות. בקורס קעקועים המטרה היא ללמד אתכם כאומנים לתרגם את האומנות הידנית (במגוון מדיומים )\ אומנות דיגיטלית לאומנות הגוף, אומנות הקעקועים. 

קורס קעקועים הוא תוכנית לימודים המספקת הכשרה מעשית ותיאורטית בתחום הקעקועים. הקורס צריך לכלול בתוכו למידת טכניקות קעקוע, היגיינה ובטיחות, שימוש בציוד מקצועי, פרסום, שירות לקוחות, עיצוב סקיצות בסגנונות שונים, זרימה נכונה של גוף ועוד. יש המון סגנונות לימוד ומסלולי לימוד שונים של התחום, תחת מנטורים שונים עם השקפות שונות.

2. כמה זמן נמשך קורס קעקועים?

יש בשוק המון סגנונות של לימודי קעקועים,  אורך הקורס משתנה בהתאם לרמת ההכשרה ומוסד הלימוד. קורסי בסיס יכולים להימשך מספר שבועות עד מספר חודשים, בעוד שקורסים מתקדמים יכולים להימשך יותר.  מאמא ממליצה לכם לבחור קורס שעונה על הצרכים האישיים שלכם כמו – סגנון קעקועים שתרצו לפתח, כימיה טובה עם המורה, קבוצה קטנה\גדולה\פרטנית לפי מה שיתרום לכם בתהליך וכמובן הכי חשוב – שתרגישו שעומד מולכם מישהו שבאמת רוצה שתצליחו.  

3. מה לומדים בקורס?

בגדול- כל קורס לגופו. אומנות זו אומנות ויש לה המון רבדים וסגנונות, בסופו של דבר אמן מלמד אתכם בדרך שלו. ישנם קורסים ששמים דגש על סגנונות מסוימים, ישנם קורסים השמים דגש גם על להיות מקעקע בכל מה שכרוך בכך, שהרי מדובר בלהיות עצמאי ולעבוד מול לקוחות. אם אתם שואלים את מאמא,תמיד תראו שאתם מתחברים לאיכות העבודה של המקעקע, שיש גישה נעימה בניכם. כשאתם בוחרים קורס, אלה הנושאים שמאמא ממליצה שיהיו בתכנית הלימודים:

קרדיט יח”צ

נושאים לקורס קעקועים:

  • היסטוריה קעקועים ואומנות קלאסית ומודרנית
  • נקיון והגיינה
  • שכבות עור והחלמת קעקוע
  • ניהול יומן, לקוחות, ושיווק, ניהול סטודיו
  • רישום ואיור מ-0 מותאם לתחום הקעקועים
  • טכניקות קעקוע שונות (ליינינג, שיידינג, קולורינג)
  • שימוש בציוד מקצועי 
  • עבודה על עור מזויף
  • עבודה על עור אמיתי 
  • ציור סקיצות וסגנונות באמנות 
  • סדנת פרמדיק מוסמך למתן עזרה ראשונה + תעודה רשמית של משרד הבריאות.

4. האם צריך ידע מוקדם באמנות כדי להירשם לקורס קעקועים?

לא חובה, אך ידע מוקדם באמנות וציור יכול לעזור. קורסי מקעקעים בד”כ מותאמים גם למתחילים וגם למתקדמים. ככל שהנסיון בציור יהיה רחב יותר, ככה תוכלו להביא את זה לידי ביטוי בקעקוע עצמו. למשל, ברגע שתדעו לצייר אובייקט ריאליסטי כלשהו על דף, מן הסתם שהתרגום שלו לקעקוע יהיה ברור יותר. אם אתם שואלים את מאמא- לפני שאתם מתחילים קורס תתאמנו על לצייר! זה יקל עליכם במהלך הקורס. 

5. האם מקבלים ציוד בקורס קעקועים?

כל קורס לגופו. ישנם קורסים שמציעים חלק או את כל הציוד הנלווה כלול במחיר הקורס, ויש קורסים שלא. אם אתם שואלים את מאמא – יקל עליכם מאוד אם הקורס ייתן לכם את הציוד הרלוונטי. אך אם מצאתם מקום שהתחברתם אליו ואינו נותן ציוד, שימו לב שמנחים אתכם כמו שצריך מה לרכוש, וממליצים לכם על ספק אמין.  

6. קורס קעקועים | מה עושים לאחר סיום הקורס?  

הרבה שואלים, האם ניתן להתחיל ישר לעבוד לאחר הקורס? התשובה היא כן, אך חשוב לצבור ניסיון מעשי נוסף. חשוב להבין ששלב הלימוד הוא השלב הראשוני בתחום, ומכאן עליכם לצבור ניסיון עם לקוחות, להתנסות בכל מיני סגנונות וטכניקות קעקועים, להתנסות בשירות לקוחות ופרסום לקבל באהבה שמכל סיטואציה  למדים, והכי חשוב – תמיד להמשיך ליצור ולצייר.  מאמא ממליצה ישר לקפוץ למים. קעקועים זה כמו שריר וחשוב שתקדישו זמן להמשיך את מה שלמדתם. אם זה להכין סקיצות, לעבוד על פייק סקין, לקעקע כל דבר שנופל בחלקכם (כמובן שאתם מרגישים שהקעקוע בגדר היכולת והנוחות שלכם) והכי חשוב לקבל באהבה את העובדה שזאת רק ההתחלה. אמנם סיימתם קורס אך כרגע אתם מתלמדים בעולם הקעקועים.  תקבלו באהבה גם את הסיטואציות הטובות וגם את המעצבנות, כי רק ככה לומדים וגדלים! מבטיחה לכם שמאמא עברה לא מעט מהכל. לקעקע ולצייר זה דורש תחזוק, וברגע שיש אהבה גדולה, משמעת עצמית וכח רצון גדולים – תוכלו לממש זאת. 

7. אם לאחר סיום קורס קעקועים עדיין ארצה לצבור ידע נוסף? 

כמו בכל תחום ובמיוחד תחום האומנות , יש מה ללמוד ולהעמיק ולכן תמיד מומלץ להרחיב את הידע אם זה בלצייר, להתאמן על פייק סקין, והשתלמויות קעקועים. תוכלו ללכת להשתלמות בז’אנר קעקועים מסוים, הרחבת ידע בשיווק וניהול לקוחות, ובעצם כל מה שרלוונטי עבורכם. הכי חשוב בחיים ובכלל בתחום האומנות – ללמוד ללמוד ולהמשיך ללמוד. יש תמיד מה לשפר ולאן לעלות. ככה מתפתחים במיוחד בתחום הזה, שמעבר ללקעקע דורש מכם לנהל עסק, לקוחות ופרסום. ידע = כח. 

קקרדיט יח”צ

למה עדיף ללכת לקורס קעקועים מקצועי ולא ללמוד בבית לבד?

תקשיבו למאמא! קעקועים הוא מקצוע בעל אחריות גדולה. מעבר ללצייר אנחנו בפועל פותחים לאנשים את העור, צריכים לדעת איך להתנהל מול העור של הלקוח, למי מותר \ אסור להתקעקע. איך להתנהל בסיטואציות מול הלקוח, בין אם נפילת סוכר ובין אם דימום מוגבר. מסיבות אלה ועוד סיבות רבות חשוב מאוד ללמוד זאת אצל בעל מקצוע. בקורס מקצועי ילמדו אתכם את כל רזי המקצוע וכל מה שצריך לדעת גם מסביב, כבעל עסק. הההתרונות הבולטים בבחירה בקורס מקעקעים מאשר למידה בבית הם:

  1. הכשרה מקצועית בפיקוח מורה
    • קבלת ידע מקצועי ומעשי בתחום מבעלי ניסיון.
    • לימוד טכניקות שונות על המחט. 
    • לימוד על שכבות עור, החלמת קעקוע ברמה מקצועית.
    • לימוד עזרה ראשונה ברמה בסיסית הרלוונטית לקעקועים (נפילות סוכר ולחץ מצד הלקוח למשל)
    • לימוד על שירות לקוחות וניהול עסק. 
  2. הזדמנויות קריירה:
    • קבלת תעודה מקצועית, וגב מצד הסטודיו שלמדתם בו. 
    • פתיחת דלתות לעבודה כמקעקע מקצועי בסטודיו בארץ ובעולם.
    • אפשרות לפתיחת סטודיו עצמאי עם ביטחון וכל הידע שרכשתם בקורס, או אפילו כהכנסה נוספת מהבית (בתנאים נכונים של היגיינה וסטריליות כמובן). 
  3. יצירתיות ואמנות:
    • חיזוק היכולות האומנותיות, לימוד על בניית סקיצות נכונות, סגנונות קעקועים, זרימה של גוף, ועוד.
    • עבודה בסביבה יצירתית ומלאת השראה, עבודה עם אמנים שונים – יש מה ללמוד מכל אחד.

קורס קעקועים | סיכום

קורס קעקועים הוא השקעה משתלמת עבור כל מי שמעוניין להשתלב בתחום האמנות הקעקועים באופן מקצועי. הקורסים מספקים הכשרה מקיפה ומעשית, ובוגרי הקורסים יכולים להתחיל קריירה מצליחה כמקעקעים מקצועיים. ללמוד קעקועים  זה הרבה פעמים הגשמת חלום.

מאמא מזמינה אתכם לאקדמיה לשאול לפנות אליה בכל השאלות שיש לכם, ופה תמיד פה לייעץ לכם ולעזור לכם להגשים את החלום הגדול גם מ0 אם צריך!

הכח הכי חזק = כח רצון!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן