מתי כדאי להשתמש בבדיקות פוליגרף בחיים האישיים

בדיקות פוליגרף נמצאות איתנו עוד משנות ה-20 של המאה החולפת. הן מבוססות על הנחת יסוד, לפיה במקרים בהם אדם משקר מתחוללים שינויים פיזיולוגיים אותם ניתן למדוד, שינויים כמו עלייה בלחץ הדם, שינוי פתאומי בקצב הדופק וכדומה. מאז ועד היום, מכשיר הפוליגרף משמש אותנו בעיקר בחקירות, אך קיימים עוד לא מעט מצבים בהם נוכל לראות שימוש בבדיקות פוליגרף גם בחיים האישיים. אז מתי כדאי להשתמש בבדיקות פוליגרף בחיים האישיים, מה עלינו לדעת על בדיקות אלו ואיפה הכי כדאי לערוך אותן? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

בדיקות פוליגרף מבחינת ההיבט המשפטי

לפני שנבין באילו מקרים בדיקות פוליגרף יוכלו לשמש אותנו גם בחיים האישיים – הרי שעלינו להבין כיצד הן עובדות כשזה נוגע להיבט המשפטי. ובכן, כדאי לדעת כי מבחינה משפטית, ממצאיה של בדיקת פוליגרף מהווים ראיה משפטית אך ורק במסגרת משפט אזרחי, וזאת בהינתן קיום של שני תנאים מקדימים. אחד התנאים הוא ששני הצדדים המעורבים בהליך המשפטי אמורים להסכים במפורש על עריכת בדיקת פוליגרף, ואילו התנאי השני הוא כי תוצאות הבדיקה עליה הוסכם מראש הן חד משמעיות. חשוב להדגיש כי כאשר מדובר במשפט פלילי, ממצאי בדיקת פוליגרף אינם נחשבים לראיה משפטית, אם כי בכל זאת ניתן לראות לא מעט חקירות בהן בשלב כזה או אחר משתמשים במכשיר הפוליגרף.

מקרים בהם משתמשים בבדיקות פוליגרף גם בחיים האישיים

  • חשד לבגידה בזוגיות – דיקות פוליגרף משמשות לאימות חשדות לבגידה. כאשר אחד מבני הזוג חושד שהשני אינו נאמן, בדיקה זו יכולה לספק תשובות ולחזק את אמון הצדדים.\
  • פתרון סכסוכים משפחתיים – בדיקות פוליגרף עוזרות בפתרון סכסוכים משפחתיים כמו מחלוקות על ירושות או חשדות לגניבה בתוך המשפחה. הן מאפשרות פתרון מהיר ללא צורך בהליך משפטי ממושך.
  • האשמות כוזבות והגנה על שמכם הטוב  – מקרים של האשמות כוזבות, בדיקת פוליגרף יכולה להוכיח חפות ולשמור על שמכם הטוב. אם מישהו מאשים אתכם במעשה שלא ביצעתם, הבדיקה יכולה לספק ראיות לחפותכם.
  • חברות ביטוח – חברות ביטוח גם יכולות להשתמש בבדיקות פוליגרף, וזאת על מנת לאמת את הטענות של מגישי תביעות ביטוח כנגדן.

איפה עושים בדיקות פוליגרף?

בחירת מכון פוליגרף זו החלטה חשובה מאוד – מאחר ולבדיקת הפוליגרף שנבצע יכולות להיות השלכות משמעותיות, ולפיכך נרצה כמובן לערוך בדיקה אמינה. לשם כך, נרצה לבחור אך ורק מכון עם וותק של מספר שנים בתחום, שיש לו מוניטין חיובי. נרצה לוודא גם כי המכון בו נבחר מופיע באיגוד בודקי הפוליגרף בישראל. לבסוף, נרצה לחפש אחר חוות דעת, ביקורות והמלצות ממקורות מהימנים. נוכל לעשות זאת בחיפוש ברחבי הרשת, אך גם נוכל להקשיב להמלצות של קולגות ומכרים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן