מה ניתן לעשות כשיש התנגדות לצוואה?

התנגדות לצוואה או התנגדות לקיום צוואה זו בעצם תביעה, המבוססת על אותן עילות המפורטות בחוק הירושה. לא מעט פעמים מכנים את הליך ההתנגדות הזה גם תביעה לביטול צו קיום צוואה. את כתב ההתנגדות יש להגיש לרשם לענייני ירושה במועד הקבוע בחוק הירושה. המטרה של תביעה זו היא בעצם לשמש בתור התנגדות לצוואה, על ידי מניעת תוקף משפטי. במידה ואכן הוכחה ההתנגדות, בית המשפט ידחה את הבקשה למתן צו קיום צוואה, ובהתאם לכך הצוואה תיפסל – ולא יהיה לה תוקף משפטי. אז מה ניתן לעשות אם יש התנגדות לצוואה, ומה עוד עלינו לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

הגנה על צוואה אחרי שהוגשה התנגדות

חשוב להדגיש כי בקשה של התנגדות לצוואה אמורה להיות מוגשת לבית המשפט לצד ראיות ומסמכים נוספים שאמורים להוכיח את הטענות מצידו של המתנגד. יש לא מעט עילות מאחורי התנגדות לצוואה, אך לא תמיד המתנגד יכול להוכיח בקלות כי אכן אותן עילות התקיימו ובהתאם לכך להוביל לפסילת הצוואה. מי שרוצה להתגונן מפני התנגדות לצוואה, אמור קודם כל להתייחס בישירות להתנגדות ולתת תגובה מתאימה. התגובה כמובן אמורה להיות מבוססת, בין היתר על ידי מתן ראיות.

עילות נפוצות של התנגדות לצוואה

לפני שנחפש אחר עורך דין צוואות  מומחה שיוכל לסייע לנו ולייצג אותנו במידת הצורך, הרי שעלינו להיות מוכנים מראש ולהכיר עילות שסביר להניח כי הצד המתנגד ישתמש בהן. הנה כמה דוגמאות של עילות נפוצות להתנגדות לצוואה:

• היעדר כשרות – עילה נפוצה מאוד היא טענה כי המנוח לא היה כשיר, ובהתאם לכך – צוואתו אינה תקינה. אמנם, חשוב להדגיש כי לא כל מקרה בו אדם מבוגר כבר “לא היה במיטבו” מפאת גילו בהכרח מעיד על היעדר כשירות שכן, הצד המתנגד בעצם אמור להוכיח כי האדם היה לא כשיר ובמצב בו אינו מסוגל להבין בבירור את משמעות הצוואה, וזאת בזמן שהוא ערך אותה.

• צוואה מזויפת – צוואה מזויפת עשויה להיות צוואה שכולה זויפה או לחילופין, חלק מראיותיה זויפו. כדי לעשות זאת, הצד המתנגד לצוואה אמור לשכנע את בית המשפט כי אכן קיים חשד לזיוף. במידה והצליח בית המשפט ימנה מומחים מקצועיים שתפקידם לבחון את הצוואה ובמידת הצורך, לאשר את החשד.

• פגמים בצוואה – עוד עילה נפוצה היא פגמים בצוואה. יתכנו מקרים בהם הצד המתנגד טוען כי הצוואה אינה עונה על דרישות המוגדרות בחוק הירושה, הוראות הצוואה פסולות מראש, אינן מוסברות בצורה ברורה ועוד.

כמה מילים לסיכום

לא מעט פעמים, נוכל להיתקל בהתנגדות לצוואה, ובהתאם עלינו לדעת כיצד להתנהל נכון – ולכן החלטנו להסביר לכם בכתבה זו כל מה שצריך לדעת על כך לפני שנחפש אחר עורך דין צוואות מומחה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן