מהי השתלת עצם בחניכיים

כאשר ישנו צורך לבצע טיפול שיקום פה כמו השלמת שיניים חסרות – ניתן להחדיר שתל דנטלי ישירות אל תוך העצם ולהשתמש בו בתור מעין תחליף לשורש שן קדמית. כדי לעשות זאת, חשוב שיהיה למטופל די נפח עצם על מנת שהשתל הדנטלי יהיה יציב. אולם, קיימים לא מעט מקרים בהם נפח העצם יהיה דליל מדי – ולשם כך נצטרך לבצע השתלת עצם בחניכיים. אז מהי בעצם השתלת עצם בחניכיים, כיצד היא מתבצעת ומה עוד עלינו לדעת על כך? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

השתלת עצם בחניכיים – מהי?

השתלת עצם בחניכיים הידועה גם בתור אוגמנטציה זהו הליך כירורגי שבו עצם נוספת מושתלת ישירות בלסת. המטרה היא להגדיל את נפח העצם באזורים בהם הוא דליל מדי, לרוב עבור טיפולים רפואיים כמו השלמת שיניים חסרות שכן, טיפולים אלו דורשים כמות מסוימת של נפח עצם. במקרים בהם נפח העצם באזורים אלו דליל מדי אצל המטופל – הרי שנפנה לטיפול השתלת עצם בחניכיים.

סיבות לצורך בהשתלת עצם

• אובדן עצם – כתוצאה ממחלות חניכיים כאלו ואחרות, מטופלים מסוימים יחוו אובדן עצם.

• אובדן עצם אחרי עקירה – אחרי עקירת שן, לא מעט מטופלים יחוו אובדן עצם.

• מומים מולדים – קיימים מקרים בהם מטופלים נולדו עם נפח עצם קטן.

איך זה עובד?

ניתוח השתלת עצם בחניכיים, המבוצע על ידי מומחה כירורג פה ולסת בעצם כולל חיתוך מדויק ברקמת החניכיים. המטרה של החיתוך אותו מומחה כירורג פה ולסת מבצע היא בעצם לחשוף את עצם הלסת. לאחר מכן, תתבצע החדרה של חומר המדמה עצם, ולבסוף תתבצע תפירה של האזור בו התבצע הניתוח. במקרים מסוימים, מתאפשר להחדיר את השתלים הדנטליים כבר לאורך הניתוח עצמו, ולעיתים אף יהיה צורך להמתין עד להחלמה מלאה של האזור לפי שיהיה ניתן להמשיך בהשתלה. בדרך כלל, החלמה לוקחת עד שבועיים.

מה לגבי תופעות לוואי וסיכונים?

חשוב להדגיש כי השתלת עצם בחניכיים נחשבת לתהליך די פשוט, שברוב המקרים אינו כרוך בסיכונים רבים ותופעות לוואי כאלו ואחרות. אולם, לאחר הטיפול ייתכן כי יורגשו כאבים מקומיים, בייחוד לאחר שחומר ההרדמה מתחיל להתפוגג. ניתן גם לצפות נפיחות מקומית ולעיתים אף שטפי דם קלים באזור בו התבצע הניתוח. בכל אופן, תופעות אלו חולפות בהדרגה מעצמן עד סיום תקופת ההחלמה שנמשכת שבועיים. מעבר לכך, ישנו סיכוי מסוים שהעצם המושתלת לא תיקלט בצורה טובה, ולכך מספר סיבות אפשריות כמו תזוזה של העצם, לחץ חיצוני, זיהום וכיוצא בכך. במקרים כאלו, המטופל אמור לבצע את התהליך פעם נוספת. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של התהליך, חשוב לבצע טיפול שיניים בסמוך אליו, כך שהמטופל יוכל לצמצם את כמות החיידקים בצורה ניכרת, ובכך בעצם לצמצם את הסיכון לזיהום.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן