מדוע חשוב לעשות חיסוני כלבת לכלב שלכם?

כאשר הכלב מגיע לגיל 6 שבועות, בדרך כלל נתחיל בסדרה של חיסונים שאמורה לחזק את המערכת החיסונית שלו וכמובן לאפשר לו לצאת בחוץ בלי שנדאג, מאחר וכעת הוא יכול להתמודד עם חיידקים, ושאר פולשים כאלו ואחרים. חשוב להדגיש כי לפני סיום סדרת החיסונים הכלב לא אמור עדיין לצאת החוצה, ובטח לא לפגוש כלבים אחרים שחוסנו. חלק בלתי נפרד מכל אותם חיסונים הוא כמובן חיסון נגד כלבת, ונצטרך לבצע אותו בין שבוע לשבועיים אחרי סיום מנת הדחף השלישית של חיסון משושה. כלומר – עורכים חיסון נגד כלבת בדרך כלל סביב גיל 3 וחצי חודשים. לחיסון זה חשיבות רבה לבריאות הכלב עצמו, אך גם עבור הבעלים שלו שכן, מחלת הכלבת מסוכנת במיוחד עבור בני אדם

מה חשוב לדעת על חיסון נגד כלבת?

כאמור, חיסון נגד כלבת ניתן לראשונה כאשר הכלב לפחות בין שלושה וחצי חודשים. לצד החיסון גם מושתל בגופו של הכלב שבב אלקטרוני. חשוב להדגיש כי אחרי החיסון הראשון יש צורך לתת חיסון דחף כל שנה. בגלל שמדובר במחלה שיכולה להתפשט וגם לפגוע בבני אדם – המדינה בעצם מחייבת כל בעלי כלב לבצע חיסון כלבת.

האם יש תופעות לוואי?

רגע לפני שנחפש אחר וטרינר בכרמיאל אצלו נוכל לערוך חיסון נגד כלבת – עלינו להבין האם ישנן תופעות לוואי. ובכן, חשוב להדגיש כי מדובר בחיסון בטוח, אבל זה לא אומר בהכרח כי אין כלל תופעות לוואי. תופעות הלוואי הקלות והנפוצות ביותר כוללות בין היתר גירוי סביב האזור בו התבצעה הזריקה, חום גבוה באופן זמני ותחושת עייפות כללית. יכול להיות גם שהכלב יחווה אובדן תיאבון זמני. תופעות לוואי נדירות יותר כוללות זיהום, הקאות ושלשולים. במקרים מסוימים יתכן גם כי הכלב יחווה חולשה קיצונית. חשוב להבהיר כי מקרים בהם יש תופעות לוואי כה קיצוניות הם נדירים מאוד, כך שבתור בעלי כלבים אין לכם מה לחשוש. ברוב המוחלט של המקרים מדובר בחיסון בטוח לגמרי. כמובן שבכל מקרה בו אנו חוששים מתופעות לוואי כאלו ואחרות ונראה כי משהו מוזר אצל הכלב שלנו נוכל לפנות ולטרינר שלנו.

חובה על חיסון נגד כלבת לפני יציאה לחו”ל

חשוב מאוד לדעת כי אם נרצה לצאת לחו”ל עם הכלב שלנו – לא נוכל לעשות זאת ללא חיסון נגד כלבת בתוקף, אותו נוכל לעשות אצל וטרינר בכרמיאל. לא מעט ישראלים מעוניינים לצאת במהלך השנים האחרונות לחו”ל עם הכלב שלהם. חלק מהישראלים עושים זאת ויוצאים עם הכלב לחופשות קצרות, וחלק לחופשות ארוכות יותר. אולם, חשוב לדעת כי בשני המקרים – לא ניתן לעשות זאת ללא חיסכון כלבת בתוקף, ויש אף צורך להציג בדיקת נוגדנים המעידה על כך שהכלב אכן עבר חיסון כולל.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן