מדוע חשובה חוות דעת רפואית לבתי משפט?

קיימת חשיבות אדירה מאחורי חוות דעת רפואית לבתי משפט. למעשה, ניתן להגיד כי לחוות דעת כזו יש משמעות מכריעה, בטח כאשר מדובר בתביעות נזקי גוף, החל מרשלנות רפואית ועד לתאונות עבודה. קיימים לא מעט מקרים בהם חוות דעת כזו היא בעצם הגורם המכריע לטובת הצד התובע, והיא זו שעוזרת להוכיח את הנזק שנגרם. אז מה עוד משפיע על החשיבות של חוות דעת רפואית לבתי משפט, ומה עוד עלינו לדעת כל כך לפני שנבחר מומחה בכירורגיה אורתופדית שיוכל לתת לנו חוות דעת כזו? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

קצת רקע

במהלך כל תביעת רשלנות רפואית, נזקי תאונות עבודה וכדומה  חוות דעת רפואית לבתי משפט היא בסיס לקביעה מבוססת שאמורה להגדיר את הנזק של התובע. חשוב להדגיש כי כל תביעת נזקי גוף בעצם מחייבת צירוף של חוות דעת רפואית. באמצעות חוות דעת זו התובע מוכיח כי אכן נגרם לו נזק גוף. כך לדוגמא, אם מדובר בתביעת רשלנות רפואית חוות הדעת עוזרת להוכיח כי אכן הייתה רשלנות, והיא גם אמורה להצביע על קשר סיבתי בין הרשלנות לבין נזק הגוף איתו התובע מתמודד כיום. חוות דעת רפואית כזו אמורה להיערך על ידי מומחה בלבד.

דיני נזיקין על רשלנות רפואית

לפי דיני נזיקין, כדי שמקרה כלשהו של טיפול רפואי ייחשב לרשלנות רפואית, ישנם שלושה תנאים עיקריים אשר אמורים להתקיים:

• הפרת חובת הזהירות – חובת הזהירות בעצם מוטלת על כל רופא. לפי חובה זו, כל רופא אמור לנהוג במטופליו בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים ביחס לנסיבות הקיימות. הפרה של חובת הזהירות עשויה להתבטא במגוון דרכים, ולכן הדרך לקבוע האם מדובר כאן בהפרה היא על ידי בחינת ההתנהלות של הרופא. במילים אחרות – חשוב לקבוע האם הרופא פעל בצורה סבירה ומקובלת. אם נעזרנו בחוות דעת של מומחה בכירורגיה אורתופדית לצורך העניין, המומחה אמור גם להסביר בחוות הדעת שלו מהי הדרך המקובלת לנהוג במצב הנתון בו המטופל היה, ומה ההבדל בין אופן פעולה זה לבין פעולתו של הרופא הנתבע.

• גרימת נזק למטופל – תנאי נוסף הוא נזק כלשהו אשר נגמר למטופל. אם מדובר כאן בתביעת רשלנות רפואית, הרי שהמטופל אמור לסבול מנזק כזה או אחר – פיזי או נפשי כתוצאה מהטיפול הרפואי.

• קשר בין הפרת חובת הזהירות לבין הנזק שנגרם – התנאי השני מחייב כי יהיה ניתן להוכיח כי אכן קיים קשר ישיר בין הפרת חובת הזהירות מצד הרופא הנתבע לבין הנזק שנגרם למטופל. כך בעצם נוכל להוכיח כי מדובר ברשלנות רפואית ולא טעות אנוש – שלב קריטי בדרך לקבלת פיצוי על הנזק. התובע בעצם אמור להוכיח כי הסיבה לכך שהנזק שנגרם לו קשורה ישירות להפרת חובת הזהירות מצידו של הרופא הנתבע.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן