אלו הסוגים של משפיענים באינסטגרם – ואלו ההבדלים ביניהם

שיווק באמצעות משפיענים הפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות בזכות הכמות שרק הולכת וגדלה. משפיענים באינסטגרם יכולים להיות אלה שייקחו את המותג שלכם צעד אחד קדימה. החשיפה שהם מעניקים עשויה להיות קריטית עבורכם, ועם מידת אמינות גבוהה ואפקטיבית. אך לפני שאתם בוחרים משפיען או משפיענית יהיה עליכם להבין לאיזו קטגוריה הם שייכים. ישנם כמה סוגים של משפיענים ברשתות החברתיות, ולכל קבוצה תהיה הייחודיות שלה. ברגע שמכירים את כל הקבוצות הקיימות, קל מאוד להבין לאיזו קבוצה כדאי לכם לפנות. לא פעם תגלו כי היכרות מקדימה עם ההבדלים השונים תסייע לכם למנוע טעויות ופנייה למשפיענים לא רלוונטיים.

מיקרו-משפיענים

מדובר על הקבוצה הראשונה והגדולה ביותר של משפיענים. לקבוצה הזו נכנסים לרוב משפיענים שיש להם החל מ-1000 ועד 100,000 עוקבים קבועים והדוקים. הכמות הזו של העוקבים אומנם אינה גבוהה במיוחד, אך היא בהחלט יכולה לקרב אתכם אל עבר השגת המטרה. המשפיענים הללו בדרך כלל מתמקדים בנישה ספציפית, הנישות יכולות להיות מגוונות ובתחומים שונים כמו: אופנה, בריאות, אוכל. היתרון המובהק שלהם לעומת משפיענים אחרים הוא שהם נתפסים כאותנטיים ואמינים בקרב העוקבים שלהם. אך התפוצה המוגבלת יכולה להיות בעייתית בשבילכם, בטח אם בא לכם לפרוץ את הגבולות. חשוב להגיד כי העלות של עבודה על מיקרו-משפיענים תהיה נמוכה יחסית.

משפיענים בינוניים

קבוצה נוספת של משפיענים היא הקבוצה של המשפיענים הבינוניים. לקבוצה הזו יש כמות גדולה יותר של עוקבים, כך שהם עשויים לסייע יותר. המשפיענים שנכנסים לקטגוריה הזו מגיעים עם 100,000 ועד למיליון עוקבים פעילים. נציין כי מדובר על עוקבים אותנטיים, כאלה שלא הגיעו כתוצאה מרכישה או כל מניפולציה אחרת. לרוב מדובר על פרופילים שעוסקים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין, ואין תחום אחד מסוים. כך שלא בטוח שהקהל שאליו תפנו אכן יתעניין בשירותים או במוצרים שלכם. העלויות במקרה הזה מרקיעות שחקים, ולא תמיד תוכלו לעמוד בהן.

משפיענים מובילים

הקבוצה הגדולה ביותר נקראת קבוצת המשפיענים המובילים. לקבוצה הזו נכנסים כל אותם פרופילים המכילים מעל למיליון עוקבים, בישראל הקבוצה הזו מאוד מצומצמת. כמות הפרופילים שיש להם מעל למיליון עוקבים בישראל אינה גבוהה, וחשוב שתכירו זאת. אך יש כאלה שבשנים האחרונות מצליחים להגדיל את כמות העוקבים שלהם על ידי הפיכת הפרופילים לוויראליים בכל העולם. המשפיענים שנכנסים לקטגוריה הזו יהיו לרוב סלבס, כוכבי רשת או דמויות מפורסמות. העלות של פרסום בעמודים הללו תהיה גבוהה במיוחד, ושווה לבחון אותה מראש. אך מכיוון שמדובר על איש מקצוע שכולם מכירים, מידת האמינות שלו עולה והיכולת שלו להשפיע לא מבוטלת בכלל.

העדיפו לפרסם אצל משפיענים ממוקדי תוכן

אחרי שהכרתם את הסוגים הנפוצים של משפיענים באינסטגרם, הגיע הזמן לבחור היכן תפרסמו. נציין כי הבחירה צריכה להיעשות על פי מספר רב של קריטריונים, בין היתר גם על סמך התקציב. התקציב עשוי להוריד מהפרק כל מיני אפשרויות שונות, ולגרום להם להיות מוגבלים לקבוצה מסוימת. גם בתוך הקבוצות השונות תוכלו למצוא פערים לא קטנים בכל הנוגע לעלויות הכספיות של הפרסום. הטיפ שלנו אליכם הוא לפרסם את העסק שלכם או המותג המוביל שלכם אצל משפיענים ממוקדי תוכן. מדובר על אותם משפיענים המזוהים עם קטגוריה מסוימת או תחום מסוים שנוגע גם לעוקבים שלהם. כך תדעו כי כל האינפורמציה שאתם מפרסמים מגיעה לאנשים שאמורים להתעניין בה. לא עוד מצב בו אתם מפרסמים ומשלימם ביוקר, ומקווים כי הפרסום יעשה את שלו.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן