פתיחת סתימות קשות בביוב – השיטות שעובדות

פתיחת סתימות קשות בביוב צריכה להתבצע באמצעים מיוחדים. רבים אינם מודעים לכך ומבזבזים זמן וכסף על ניסיונות לבצע זאת לבד או באמצעות פנייה אל אינסטלטור רגיל. על מנת שאתם לא תבצעו את הטעות הזאת, מצאנו לנכון לכתוב עבורכם את המאמר הבא. מייד תבינו אחת אחת ולתמיד מה ההבדל בין סתימה קשה לסתימה קלה ומהי השיטה היחידה שבאמצעותה ניתן לפתוח אותה.

סתימה קלה לעומת קשה – במה מתבטא ההבדל?

קיימים שני סוגים של סתימות ביוב שיכולים להופיע בבית או בעסק:

  • סתימות קלות – ממוקמות בצנרת הקרובה לפתחי הניקוז השונים בבית (למשל, הכיור במטבח) ועל כן יכולות להיות מטופלות על ידי אינסטלטור באמצעים רגילים, בין היתר משאבת לחץ, כבל מתכת מסתובב או חומרים כימיים שונים.
  • סתימות קשות – ממוקמות בין הצנרת שיוצאת מהמבנה ועד החיבור לצנרת הביוב הראשית של הרשות המקומית. מאחר והקווים הללו מורכבים מצינורות בקוטר גדול, כל סתימה שמתרחשת בהן מקורה כנראה בגורם מאוד בעייתי. סתימות מהסוג הזה נגרמות פעמים רבות בגלל שימוש לא נכון (הזרמת שומן לכיור או השלכת מגבונים לאסלה) ובמקרים החמורים עוד יותר, בגלל חדירת שורשים לתוך קווי הביוב וחסימתם.

בדרך כלל שימוש בחומרים לפתיחת סתימות לא יצליח במקרה של סתימה קשה וכך גם לא האמצעים שעומדים לרשותם של אינסטלטורים. אז אם קראתם באינטרנט שהזרמת כלור לביוב, מים רותחים, סודה לשתייה וכו’ יכולה לפתור בעיה של סתימה קשה, הדבר לא נכון ולעיתים אף יכול להזיק לצנרת.

איך יודעים באיזו סתימה מדובר?

תוכלו לקבוע בעצמכם האם מדובר בסתימה קשה או קלה באופן הבא:

  • סתימות קלות מתמקדות בדרך כלל בפתח ביוב אחד או בכמה פתחים סמוכים. למשל, ייתכן ומים עולים בכיור של חדר האמבטיה ו/או במקלחת כאשר פותחים את הברז. אם בשאר הברזים בבית המים אינם עולים, זוהי בעיה ממוקדת שנגרמת בגלל סתימה קלה שניתן לפתור באמצעים ביתיים (למשל, חומרים כימיים שניתן לרכוש בסופר) או על ידי הזמנת אינסטלטור.
  • אם עולים אצלכם ריחות ביוב בכל הבית, המים יורדים לאט בכל פתחי הניקוז בחדרים השונים והבעיה משותפת לכל הדירות בבניין, מדובר כבר על בעיית ביוב קשה ומורכבת, מה שיכול להתבטא גם במי ביוב שיוצאים מתוך שוחת הביוב הקרובה.

ביובית שמזרימה מים בלחץ גבוה – השיטה היחידה שעובדת

פתיחת סתימה קשה באמצעות ביובית והזרמת לחץ מים היא למעשה השיטה היחידה שתספק לכם תוצאות מהירות ובטוחות. הביובית היא כלי רכב שנושא על גבו משאבה, צינורות ומיכל מלא במים. דרך שוחה קרובה מכניסים את הצינור, מפעילים את המשאבה ומזרימים מים בעוצמה אדירה שמסוגלת לנתק כמעט כל גורם שחוסם את הצינורות. במידה והחסימה אינה משתחררת, ניתן להלביש על הצינור גם דיזה שיכולה להתמודד עם הבעיה בצורה יותר ממוקדת. למשל, דיזה לקיצוץ וכרסום שורשים, דיזה מרסקת בטון ואבנים, דיזה ממיסת שומנים או כזאת שמגבירה את לחץ המים עוד יותר.

לאחר פתיחת הסתימה שוטפים את הצנרת, מוודאים שהיא נקייה וזה הכל. חשוב מאוד שהעבודה תתבצע על ידי קבלן ביוב מורשה. מלבד ביוביות מסוגים שונים הוא יחזיק גם באמצעים נוספים שיעזרו בתהליך. ביניהן מצלמות סיב אופטי שיצלמו את הביוב מבפנים ויעזרו לדעת היכן בדיוק ממוקמת הסתימה ומה הגורם לה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן