גינה ירוקה ויפה: טיפים לקיצוץ דשא מושלם

דשא ירוק ומטופח הוא חלק בלתי נפרד מכל גינה יפה. קיצוץ נכון של הדשא לא רק משפר את המראה שלו, אלא גם תורם לבריאותו. במאמר זה, נשתף אתכם בכמה טיפים חשובים לקיצוץ דשא מושלם.

ככלל, גידולו של דשא טבעי הוא לא משימה מורכבת כפי שדעת הציבור הרווחת נוטה להניח ולמעשה, באמצעות רצון טוב, נחישות, התמדה ומוטיבציה – ניתן להנות ממדשאה ירוקה, מרשימה ונהדרת שכן, תשתית זה שם המשחק כאשר מדובר על טיפוח מדשאה. במילים אחרות, בעת בה התשתית טובה מספיק, הרי שכל השאר הופך להיות פשוט הרבה יותר. יחד עם זאת, חשוב לא פחות להתאים את הזן של הדשא למצע האדמה שקיים וכן גם למיקום הגיאוגרפי של הגינה.

בנוסף, חשוב לבדוק מזיקים, מחלות ועשבים טרם תחילת השתילה, במטרה להכין את הקרקע. על כן, במטרה לוודא כי אתם אכן ניחנים בפני גינה ירוקה ומטופחת, ריכזנו עבורכם למאמר הבא מספק טיפים חשובים לטיפוח המדשאה הביתית:

1.סוג הדשא – בראש ובראשונה, עליכם להכיר את זן הדשא המתאים ביותר עבור הגינה שלכם, בין אם מדובר על בופלו, קיקויו, פוספלום וכיוצא בכך. זאת בעוד כי בעידן של היום ניתן לפגוש בשורה רחבה של זנים שניתן להשיג במשתלות שונות, בעוד כי לכל זן יש את המראה הייחודי וכן גם את התכונות הייחודיות לו. כמו כן, את הדשא תצטרכו להתאים לתנאים הסביבתיים של הגינה שלכם, בעוד כי עומדת בפניכם האפשרות להתייעץ עם ספקי הדשא אודות תנאי הגידול שעומדים לרשותכם, והם כבר יסייעו לכם במטלת הבחירה, בהתאם לצרכים שלכם.

2.דרישות הטיפול – כבר במעמד הרכישה בו אתם רוכשים את הדשא, חשוב לדעת ולהבין את דרישות הטיפול, מה שיעניק לכם את האפשרות לקבל אומדן של הזמן הנדרש לטיפול. על כן, במידה ויש לכם גנן שמטפל במדשאה שלכם, הרי שלא מדובר על בעיה שצריכה להעסיק אתכם, אך במידה ואתם מטפלים בדשא שלכם באופן עצמאי, הרי שעליכם לדעת כי זמן הטיפול הוא בהתאם לגודל המדשאה שלכם.

3.תפעול מכסחת דשא על בסיס קבוע – טיפ אחרון ואולי החשוב ביותר יהיה לבצע תפעול של מכסחת דשא על בסיס קבוע שכן, במידה ויש לכם מדשאה שאתם רוצים לטפח אותה כפי שצריך, יהיה עליכם להשקיע ברכישה של מכסחת דשא איכותית, שתענה על הדרישות שלכם בצורה הטובה ביותר. זאת בעוד כי ההמלצה המרכזית תהיה לכסח את הדשא פעם בשבוע או אחת לשבועיים לכל היותר, בעוד כי חשוב לשמור על מטלת הכיסוי באופן עקבי וקבוע.

כמו כן, חשוב לציין כי תדירות הכיסוח קשורה גם לסוג הדשא. למעשה, הסיבה העיקרית לכך שמומלץ לכסח את הדשא לעיתים קרובות קשורה לעובדה שפעולת הכיסוי מובילה להתחדשות צמיחת המדשאה ותורמת בצורה ניכרת לצפיפות כר הדשא. בפן המעשי, ההמלצה שלנו תהיה להתחיל את פעולת הכיסוח בלב ליבה של המדשאה, ולהתחיל להתקדם לכיוון הפינות בצורה איטית ומבוקרת.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן