אפשרויות הוצאת דרכון גרמני לישראלים

מתעניינים בהוצאת דרכון גרמני? הבשורות הטובות הן שהאפשרויות העומדות בפני ישראלים לקבל דרכון גרמני התרחבו משמעותית בשנים האחרונות. הוצאת הדרכון מביאה עימה יתרונות רבים והדרך להשגתו הפכה להרבה יותר נוחה בזכות שינויים בקריטריונים הקשורים לחוק הגרמני. בשורות באות נתייחס לקריטריונים של הזכאות בדרך להוצאת הדרכון, יתרונותיו, תהליך הגשת הבקשה והעלויות הכרוכות בקבלת דרכון גרמני כיום.

מהם הקריטריונים המרכזיים לקבלת דרכון גרמני כיום?

בין האפשרויות לקבלת דרכון גרמני  הדרך הנוחה והקלה ביותר רלוונטית עבור צאצאים של ניצולי שואה, ילדים של הורים והורי הורים שהיו אזרחים או תושבים ועזבו את גרמניה עקב רדיפות הנאצים החל בשנת 1933 ואילך (עד נפילת המשטר הנאצי). שינויי חקיקה שנעשו לאחרונה הורידו משמעותית את סף הזכאות לאזרחות. האפשרויות כיום מאפשרות למאות אלפי צאצאים של קורבנות הנאצים ובעלי אזרחות גרמנית לשעבר, להגיש בקשה לאזרחות גרמנית בתנאים מקלים. חשוב לציין כי בוטלה האפליה שהבחינה בין צאצאים של גברים גרמנים לבין צאצאים של נשים שהיו אזרחיות גרמניה. כמו כן, בוטלה החובה למבחני שפה ותרבות עבור קורבנות הנאצים וצאצאיהם שמגישים בקשה לאזרחות.

היתרונות המרכזיים של הוצאת דרכון גרמני

השגת דרכון גרמני, מקנה למעשה אזרחות אירופאית . יחד עם זאת, הזכאים מקבלים עוד שלל יתרונות, כגון פטור מוויזה בכניסה למדינות רבות בעולם לרבות ארה”ב, הזכות לחיות ולעבוד בכל המדינות החברות באיחוד האירופי, נגישות של שירותים חברתיים, חינוך, תרבות ובריאות מסובסדים. יתרונות אלה לצד יתרונות כלכליים, מניעים רבים להתחיל בתהליך של הוצאת הדרכון כבר השנה.

תהליך הגשת הבקשה לדרכון גרמני וכמה זמן זה לוקח?

כדי להגיש בקשה לדרכון גרמני, על המבקשים להציג מסמכים המוכיחים את אזרחותם הגרמנית של הורים, הורי הורים וכן הלאה. הבקשה לאזרחות מקדימה את קבלת דרכון, אשר לאחר אישור האזרחות הגרמנית מקבלים לאחר מסירת המסמכים הנדרשים המתורגמים לגרמנית, לרשויות האזרחות. בבוא היום קובעים פגישה בשגרירות גרמניה בישראל אך ניתן לפנות למשרד הפנים הגרמני למי ששוהה באירופה. זמן הטיפול בבקשה לאזרחות יכול לנוע בין שנתיים לשלוש שנים בשל הגידול בבקשות כאלה. לאחר קבלת האזרחות, זמן הטיפול בבקשה לקבל דרכון הוא בדרך כלל מהיר יחסית ולוקח מספר שבועות עד חודשים.

בין האפשרויות לקבלת דרכון גרמני אפשר לציין את הרפורמות האחרונות בחוק האזרחות הגרמני שהכניסו שינויים משמעותיים. כך למשל אפשרות לילדים שנולדו בגרמניה להורים החיים באופן חוקי במדינה במשך חמש שנים או יותר לקבל אזרחות גרמנית באופן אוטומטי וכן אפשרות לשמור אזרחות קודמת (לישראלים שמקבלים אזרחות גרמנית). למרות הקלות אלה, ישראלים רבים עדיין לא הפנימו את כללי הזכאות החדשים להשגת אזרחות גרמנית ולתהליך הבקשה הפשוט יותר, שאינו דורש בהכרח מגורים בגרמניה או ויתור על אזרחויות ישראלית.

כמה עולה הנפקת דרכון גרמני השנה?

השגת דרכון גרמני מעניקה את האפשרות לנהל חיים ולעבוד ללא הגבלה במדינות האיחוד האירופי, גישה לחינוך מסובסד ונסיעות ללא ויזה למספר רחב של מדינות בעולם. כדי ליהנות מכך, עלות קבלת דרכון גרמני תלויה באופי הטיפול (טיפול רגיל, טיפול מזורז וכדומה). נכון להיום, דמי האגרה לקבלת דרכון עומדים על כמה עשרות אירו. העלות יכולה להשתנות אם מדובר בדרכון לקטינים או שזקוקים לטיפול דחוף מטעמים שונים (כגון טעמי בריאות). במקביל, ישנה העלות של עורכי דין שמלווים את התהליך וכן עלויות תרגום מסמכים, הכל על פי מורכבות הבקשה.

לסיכום, הרחבת הזכאות לדרכון גרמני מהווה הזדמנות חשובה לישראלים רבים, בדגש על צאצאי אזרחים ותושבים מתקופת גרמניה של מלחמת העולם השנייה. היתרונות, יחד עם תהליך הגשת בקשה נגיש יותר, הופכים את הדרכון הגרמני לאופציה ממשית, בהישג יד.

קרדיט תמונה PEXELS

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן